Tisdag den 21 maj 2013 Ny användare | Logga in  

Dagens skrivtips: Upploppen i Husby | VM-guld i hockey | Fler anmäler mobbning i skolan Börja här!

sourzeforum
Ämne: DAGENS AKTUALITETER
Visa sida: 1 2 3 4 5 6 .. av 258
Gammal skåpmat i all ära, men varför inte en återkommande rubrik på sourze för dagens aktualiteter? I dagens SvD, förutom gårdagens massmördare och ekonomikriser, nog så allvarligt, så har jag hittat två intressanta rubriker:
Den ena allvarlig, om att USA:s vapenentusiaster har järnkoll på presidentkandidaterna. [länk]
Trots att dessa båda egentligen sägs vill förbjuda t.ex. halvautomatiska vapen (som användes i Denver). Håller med!
Den andra mer positiv, handlar om att Sverige borde söka vinter-OS 2022, vilket jag också helt håller med om! [länk]
Och den tredje nyheten här: En daglig återkommande rubrik på sourze om särskilt aktuella ämnen. Vilket förslag härmed bibringas red!
anonymt inlägg #1
JOCKE Detta är en mkt bra ide, tag nu och sköt denna spalt som ditt eget barn med många gäster.Utmärkt alternativ till mitt Plank som bör innehålla snabba ryck...
anonymt inlägg #2
2 Man får tacka! Egentligen är varken ett presidentval eller ett OS, (mina exempel ovan), en aktualitet. Inte ens en kunglig nedkomst.
Men en kändis plötsliga hädanfärd, en naturkatastrof, eller en terorristhandling är det, dessvärre.
Fast man kan ju inte bara vänta på sådana nyheter!
En positiv allmän nyhet som dyker upp på störten, vad kan det vara?
anonymt inlägg #3
Jocke jag ska fundera, långsamt som vanligt.Vad är den aktuella trenden just nu, ungefär det som Spanarna sysslar med!
anonymt inlägg #4
4 Det är alltid bra att fundera, inte minst långsamt tror jag. Vet ej vad "spanarna" är, som tillfällig sommarbesökare i landet.
anonymt inlägg #5
Annons:

Spanarna är ett radiopprogram i P1 som går två gånger på helgerna, sedan många år. Tre fyra person sitter runt ett bord och försöker avläsa tidens tecken, trender, utvecklingar som de tycker sig se. En person i taget får lägga fram tre bevis på det han sett pekar i samma riktning.Det är ungefär tio personer som alternerar vid dessa möten. Det är lite på gränsen mellan allvar och skämt. De häcklar varandra en del...Stor lyssnarskara tror jag...VEM har mer att säga om Spanarna??
anonymt inlägg #6
Oroande i dag, är väl att Syrien kan använda kemiska förstörelsevapen mot inkräktare(som de kallar det).
inlägg #7
6 Låter lite småintressant. Men har tills nu missat både konflikt och gomorron världen i sommar.
anonymt inlägg #8
7 Som om Irak då, men osvuret är förstås bäst...
Vad sägs om detta, utdraget aktuella då?
"En hårdlandning i Kina. Inbromsning i tillväxtländerna. Krig i Iran som kommer skjuta oljepriset i höjden. Eurokollaps. Och en ny recession i USA."
(Nouriel Roubini, alias dysterkvisten Dr Doom, från SvD)
anonymt inlägg #9
Syriens regering har först nu fullt erkänt att de har tillgång till förbjudna massförstörelsevapen. Men dessa ska endast användas mot yttre fiender säger de, inte det egna folket. Men tillägger att landet nu är infiltrerat av utländska agenter,rebeller, gangsters osv. Regeringen godkänner inget oppositionsparti, inte ens ett obeväpnat. Så alla motståndare till Assad är utländska agenter o kan då behandlas med förbjudna vapen, samtidigt som en massa andra omkommer.DET är faktiskt en nyhet!
inlägg #10
Visa sida: 1 2 3 4 5 6 .. av 258

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se