Onsdag den 22 maj 2013 Ny användare | Logga in  

Dagens skrivtips: Upploppen i Husby | VM-guld i hockey | Fler anmäler mobbning i skolan Börja här!

sourzeforum
Diskuterar artikeln Vem ska rädda världen?
Visa sida: 1 .. 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 .. av 45
Väldigt lite respons från diverse andra artikelförfattare här på sourze må jag säga. Trots inlägg från de mest närvarande.
Där ser man tvärtom i denna artikel, där inga inlägg kom, förrän Pia själv gjorde ett, med resultat.
Dock måste jag tillstå, att göra "Rädda världen" till en könsfråga är en ren paradox! Som möjligen fungerar som verbal provokation.
Jag tror jag slutar där, finns många andra mer intressanta aspekter i ämnet...biotopiska osv.
anonymt inlägg #91
Om du med det vill säga att det är en ointressant artikel, så kanske du har rätt. Men ett visst intresse för Leifs inlägg, tycker jag mig se. Jag har försökt sätt mig in i hans länkar och ibland texten, det är svårt. Men jag tycker att rubriken-Vem ska rädda världen- är lika intressant som annat. Den föder väl en massa frågor? Jag tänkte på kvinnans roll mer som den blivit och känner kanske, att den inte håller i längden. Så skulle kvinnan rädda världen - måste hon göra en helomvändning. Bli både smartare och mer distinkt. Mer kvinnlig, skulle jag vilja säga.Bejaka sina kvinnliga egenskaper. Men det tror jag inte kommer att ske, tyvärr.
inlägg #92
# 91 Biotopiska? är det inte ett för svårt ord?Biotopiska- menar du i naturen då? Eller att mannen och kvinnan är biotopiska? Dvs- har samma förutsättningar?
inlägg #93
91 Nej jag tycker, vid genomläsning nu, att det var en bra artikel." Det viktigaste ämnet"! Men slutet och början är en aning genusegocentriska, "kvinnan" hennes "frigörelse" "rädda" osv. Mannens frigörelse då? Kanske också en väg för räddningen?
"Biotop", det är ju bara att slå upp på wikipedia, ett geografiskt/biologiskt område där de olika organismerna är beroende av varandra. Rubbas balansen så kan delar av systemet gå under. Världen betår av ett antal biotoper, och alla är de idag beroende av människans framfart.
anonymt inlägg #94
Just in:  http://halfpasthuman.com/footindoor.html  [länk] :
Got normalcy?  Got sanity?

Abandon both as they will no longer serve you.  The time for such mental abstractions has past, now is the time to study reality as it is, not as group think projects.
Read his hints & watch his link via the above link.  He linked to Terence McKenna, and the blurb says in part:
"The extraterrestrial is the human over soul in its general and particulate expression on the planet. . . . The over soul is some kind of field that is generated by human beings, but that is not under the control of any institution, any government, and religion.  It is actually the most intelligent thing on the planet, and it regulates human culture through the release of ideas out of eternity and into the continuum of history."

That's why officialdom is scared shitless by UFO - it is the manifestation of the human over soul !!!
Sorry for writing all in English, but my mind is all in English at the moment, and I can't be bothered to switch right now.
inlägg #95
Annons:

Sorry, the last sentence was mine, not from the link.  ("That's why officialdom is scared shitless by UFO - it is the manifestation of the human over soul !!!")
inlägg #96
Jocke- Genusegocentriska? Men det är ju skillnad mellan könen- och det är vad jag ville säga. Kvinnan måste vara kvinna. Man behöver inte vara hjälplös för det. Tvärtom- skulle jag vilja säga.Ingen håller förmodligen med mig, men det gör ingenting. Mannen får stå för sin egen frigörelse nu, eftersom han inte vågat svara emot kvinnan och därmed kommit på efterkälken. Förmodar att det är ett naturligt steg i utvecklingen bland människor. Det går upp och ner. På mormors tid var det annorlunda.
inlägg #97
Det clif high antyder är alltså att "en midsommarnattsdröm" kommer att bli älvor och sånt på ett sätt som enligt vår kultur har att göra med sinnessjukdom - vilket kommer fullständigt att slå sönder "normaliteten".  Och att detta är nödvändigt eftersom normaliteten leder åt skogen, som vi ju har diskuterat.  Terence McKenna menar att detta har hänt flera gånger förr, som för drygt 2000 år sedan.
inlägg #98
(Efter att ekonomin har total-kraschat, när exakt det nu sker.)
inlägg #99
#89: Vem ska rädda världen? Varför inte Pia & Sunny? Sourzes egna litterära och politiska salongsvärdinnor! :) Jag är ju "Judas" i könsfrågan och tror mer på att kvinnor ska rädda världen än manliga "stridstuppar", som av prestige hellre dör än erkänner att dem någon gång faktiskt kan ha fel. :)
inlägg #100
Visa sida: 1 .. 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 .. av 45

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se