Fredag den 25 maj 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Bostadsrätt vs hyresrätt? | Egyptens presidentval | EU-toppmötet  Börja här!

sourzeforum
Visa sida: 1 .. 9 10 11 12 13 14
Tack Leif #130, Jo texterna passar kanske bättre här. Dina tankar om ersättningsanspråk verkar vid första påseendet utopiska. Men om man fick fram en vitbok som tydliggör både enskilda fall och den medvetna övergripande strategin så kan man kanske upprätta enskilda individer och sedan igångsätta en juridisk prövning.

I Sverige mot Vetenskap och Folkbildning. Det borde finnas en mångfald av bevis som rör förtal, arbetsmiljöbrott, förskingring och undergrävande verksamhet.

Även Humanisterna borde kunna prövas inte minst när det rör kränkning mot mänskliga rättigheter.
inlägg #131
@ [länk] oscar: berven 2012-02-02 14:29 #129 till GunnarL:
GunnarL #121 om väldigt viktiga ämnet skolning och dina barn [länk] ; det verkar som du reagerar med reflex snarare än reflexivt med dina kommentarer.  Kan du inte ta upp några konkreta exempel (med ref.) som ev visar på felaktigheter om hur skolning kom att styras upp, transformera självtänkande individer till servila medborgare ...

Charlotte Iserbyts argument och direkta first hand inblandning tex;

part one: [länk]

part two: [länk]

Jag instämmer!

"GunnarL", ingen vill dig illa, bemöt bara respekt med respekt så är allt som det ska vara.  Jag vet att du tror på en massa saker som saknar validitet (lånade uttrycket från CMO!) därför att det är vad du en gång har lärt dig.  Men respektera att andra har lärt sig andra saker, som av Charlotte Iserbyt ovan.  Du går inte under för att du först studerar och sätter dig in i en fråga, innan du kommenterar.  Själv ser jag fram emot att du sätter dig in i bl.a. det "oscar: berven" ovan ber dig ta på allvar.
inlägg #132
Norman Dodd bla involverad i Reece Committee tar upp alla dessa 'foundations' och NGO'er; Ford, Rockefeller, Carnegie .. som verkar mot ett kollektivistikt samhälle [länk] och global guvernans som G Edward Griffin definierar som 'kollektivet går före individen' (aka utilitarianism, fabianism [länk] , ändamålet helgar medlen). Dessa organisationers mer än lite påverkande utbildning, forskning, bank/skattesystem etc

G Edward Griffin intervju av Norman Dodd, 52 min; [länk]
anonymt inlägg #133
Visa sida: 1 .. 9 10 11 12 13 14
Annons:

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se