Fredag den 25 maj 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Bostadsrätt vs hyresrätt? | Egyptens presidentval | EU-toppmötet  Börja här!

sourzeforum
Visa sida: 1 2 3 4 5 6 .. av 14
@ [länk] Börje Peratt 2012-01-27 06:00, artikeln:
"Humanismen hävdar att tillförlitlig kunskap om världen och oss själva uppnås genom en fortlöpande process av observation, utvärdering och omprövning."

Kommentar: Den vetenskapssyn man för fram är reduktionism och genom den kan man få information men ingen erfarenhet.  Empirin, det vill säga erfarenhet, är vägen till kunskap - allt annat är information (Einstein).  Här säger man sig vara intresserad av fortlöpande observation men handlingarna visar snarare på konserverande av fastställda uppfattningar (gammelvetenskapen).
Nu förstår jag ännu mer varför du tyckte min kommentar 2012-01-26 16:12 [länk]   i andra tråden var ljuv musik.  :)

F.ö. tack för att du så tydligt pekar ut Antihumanismens agenda:
ateism, rashygien och ett samhälle där eliten styr över en kontrollerad och förslavad population (se grundläggande ideologers texter: Huxley, Kurtz).

Till andra läsare som inte är lakejer till denna agenda utan som bara inte förstått vad som pågått förut upprepar jag några ord från en av mina egna bloggningar på [länk] :
Alla måste vi 'gå igenom själens mörka natt', när fundamenten visade sig vara illusioner.  Alla måste vi gå igenom att projicera rädslor.  Det är en del i helandeprocessen.  Men man kommer igenom, och det är en helt fantastisk upplevelse, värd helvetet på vägen.  Det är vi som redan har gått igenom denna 'alkemi', som är de enda som kan bringa ordning i kaos.  "Been there, Done that", så att säga.
inlägg #1
Jo Leif, Humanistunionens övertagande av Humanismen har lyckats rätt bra. Särskilt tack vare Paul Kurtz annektering av manifestet. Hittade en länk som också visar på hur fel det har blivit. Bloggens innehåll är på samma spår som jag anvisar men använder humanism som om det handlar om humanism och har därför accepterat antihumanismens kidnappning. HUMANISMENS NATURhttp://unajuaje.niwega.net/2011/09/17/humanismens-natur/
inlägg #2
Det ligger naturligtvis mycket högt i alla charlataners egenintresse att försöka misskreditera traditionell vetenskap och logisk stringens.

När det görs så här virrigt, inkompetent och med så genomskinliga argument, och dessutom på Sourze, som nu tyvärr är ökänt för att husera allaehanda stollar, är det förmodligen ganska ofarligt även om det i princip är en allmänfarlig verksamhet.

Att påhejarna är herrar som Erlingsson, Sederholm, och Sasserson etc länder ju inte heller till att stärka förtroendet.
inlägg #3
CMO, jo, jag börjar förstå dina argument nu, bara namnen erlingsson, sederholm, sassersson etc visar på vilka stolligheter det är fråga om, och dessutom här på sourze.

Ska vi ta och lägga till ditt namn också CMO? Och mitt? Så vi liksom diskvalifiserar alla på en gång ... en slags ”logisk stringens”

(obs fö den enkla html tagen <em> [länk] )
anonymt inlägg #4
Tja snöar man in på dödstrålar, rymdödlor och allehanda konspirationer så är risken stor att om man av någon anledning skulle komma med något intressant, att det drunknar i alla stolligheter.
anonymt inlägg #5
Annons:

Jag står fast vid att man bör ignorera pubertala outvecklade hjärnor då de lägger sig i en debatt ungefär som när barnungar skriker för att få uppmärksamhet. Infantila och stupida avslöjar de sin avsaknad av kunskap och förmåga. Inte många hästar hemma där så varför bry sig. Gör dem till PNG Persona Non Grata och ovärdiga att besvara. En taktik som bör användas överallt de dyker upp och i sin avundsjuka hoppas på att trasa sönder för andra. Då de inte räcker till och klarar av en dialog blir det bara nonsens och grodor. Så min rekommendation är att bortse från dem.
inlägg #6
Jag tror det mesta drunknandet sker pga alla ickeargument som består av kaskad av felslut. Tar vi upp sakfrågorna i sig blir allt mer tydligt.
anonymt inlägg #7
De verkliga charlatanerna här är Vetenskap och Folkbildning och Humanisterna som ger sig ut för att vara något de inte är. Det har medverkat till ett bedrägeri och en förfalskning av humanismen. Det som kännetecknar dess följare är en underutvecklad debattförmåga. När orden tryter kommer istället nedsättande formuleringar och kränkningar från apstadiet. Sällan är båda hjärnhalvorna inkopplade. Ibland endast reptilhjärnan. Något som jag har beskrivit här: [länk]
inlägg #8
@ [länk] Börje Peratt kl. 17:19 inlägg #8, tack för din [länk] -ade mkt. intressanta analys!

@ [länk] Börje Peratt kl. 16:54 inlägg #6, instämmer.

Ganska avslöjande f.ö. när provokationerna blir på lägsta nivå.
inlägg #9
..."Gör dem till PNG Persona Non Grata och ovärdiga att besvara. En taktik som bör användas överallt de dyker upp och i sin avundsjuka hoppas på att trasa sönder för andra"... Jomenvisst, varför inte gå ännu ett steg längre, lägg ut materialet endast på egna siter så kan man helt bestämma själv vilka kommentarer man vill ha. Varför lägga ut sina teser på mer publika siter som Sourze, om det nu inte är så att man egentligen gillar sin offerkofta.
anonymt inlägg #10
Visa sida: 1 2 3 4 5 6 .. av 14

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se