Fredag den 25 maj 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Bostadsrätt vs hyresrätt? | Egyptens presidentval | EU-toppmötet  Börja här!

sourzeforum
Diskuterar artikeln Motvind för vindkraften
Visa sida: 1 2 3
Tyckte att MP nämnde 50% vindkraft i Sverige som ett mål.
inlägg #11
50% är en omöjlighet, om vi inte bygger ut vinkraften ca
25ggr mot dagens produktion, samt bygger kolkraftverk till reglerkraft. Realistiskt är ca 6% även om det i teorin (räknat på tillgång av befintlig reglerkraft i.e. vatten kraft) är möjligt bygga ut till en ca 10%.
anonymt inlägg #12
Jag tror jag kopierar min egen kommentar ifrån min artikel "Problem med vindkraft negligeras i jakt på miljövänlig energi" [länk]
"ljudföroreningar". Det var ett bra ord. Om människor mår dåligt här och nu - som det är uppenbart att många gör av att bo nära ett vindkraftverk - så är det alltså ett allvarligt miljöproblem "i sig". Detta negligeras. Beslut om vindkraftverk tas av politiska beslutsfattare som troligtvis inte behöver bo bredvid vindkraftverk själva. Sen när vindkraftverken kommer i bygden så får man uppleva de verkliga problemen med det. Jag tycker det verkar vedervärdigt att bo i närheten av vindmöllorna då det gäller det monotona bullret det för med sig. Själv är jag överkänslig för sådant. Hur ska det då inte vara för "normala" människor som säger att de lider av bullret. Det pratas ju så mycket om att vi inte ska utsätta människor för en viss typ av buller, för det är skadligt. Men med vindkraftverk ser vi tydligen genom fingrarna på den punkten. Eftersom det är så viktigt att visa från politiskt håll att man åtar sig sina miljöåtagande, och kan framstå som så miljövänlig och politisk korrekt man vill vara inför folkmassorna. Detta är viktigare, och så lämnar man folk i sticket med deras protestlistor, de som har upptäckt realiteten med att bo i närheten av vindkraft. Och det handlar ju inte bara om bullret då som jag skulle kunna tänka mig att jag skulle må riktigt dåligt av. Det handlar om hur hela välbefinnandet blir i närheten av dessa schabrak. De förorenar miljön här och nu. De tar kål på närheten till miljön här och nu. Å vips har vi skapat ett nytt miljöproblem, men av lite annan art. Jag tycker det gäller att se detta. Miljöproblem gäller både vår Moder jords framtid, men de måste även gälla här och nu. Så tycker iallafall jag.
Detta tillagt då med forskare som säger att dessa vindkraftverk avhjälper inte miljöproblemen globalt sett. Vi måste arbeta på annat sätt än med dessa vindmöllor.
inlägg #13
Haken är ändå att, på vilket sätt man än producerar energi så ger det konsekvenser. Vi har dammar med regleringsamplituder som gör att Magasinen ser ut som månlandskap om våren, vi bränner fossila bränslen som, sannolikt, ger konsekvenser på klimatet. Bygger man kärnkraftsreaktorer på seismiskt instabila områden kan det ge förskräckliga konsekvenser. I Hackås vill gruvbolag inleda prospektering av skiffer för att bl.a. utvinna uran, med risk för att lakrester sedan kontaminerar hela Storsjön. Där finns ingen *enda* lösning på problemet med energiförsörjning, det måste till en hel rad olika lösningar. Där finns utveckling av Biogas, optimering av styr och reglersystem, etc etc. Att bygga ut vindjkraften från dagens 2% till kanske det tredubbla 6% löser inte ensamt Sveriges behov av energi, långt ifrån. men det kan vara en del i lösningen, vilket är vackert så.
anonymt inlägg #14
@ [länk] Leif-Arne Undvall 2011-11-21 14:27,

9/11 var proof-of-concept för Free Energy Weapons, och därmed för Free Energy.

Det är tydligt för alla att se, när man väl tittar dit Dr. Judy Wood pekar.

Dessutom har vi ju som SvD publicerade med en kort Göteborg TT notis i går Chalmers som plockar ljus = energi från vakuumet.    [länk]   [länk] .

Det finns mycket mer, och resultat sedan mer än hundra år bakåt.  "Fri Energi" är bevisligen använt som vapen redan i dag.  Men, vad hindrar oss att använda den för fredliga ändamål?  Vad hindrar oss att stoppa svält och umbäranden, att ge alla bra förutsättningar materiellt vilket vi ju vet minskar barnafödande och därmed minskar överbefolkning o.s.v.?  Ja, det finns förstås något som hindrar, annars hade vi haft det för 100 år sedan.  Men vad, och vad kan vi göra åt det?
inlägg #15
Annons:

Utveckla detta på din egen site, länka till den så kan alla intresserade kan
läsa, här blir du ändå bara missförstådd.
anonymt inlägg #16
#14 citat: "Där finns ingen *enda* lösning på problemet med energiförsörjning, det måste till en hel rad olika lösningar." slut citat.
Det var väldigt, väldigt sant sagt. Precis så är det.
inlägg #17
@ [länk] Leif-Arne Undvall 2011-11-21 21:12,

Har du bestämt dig för att missförstå? :)

Jag har postat alla länkar tidigare i dag, här:
Kommentarer till "Vad som glöms bort i 9/11-diskussionen" Leif Erlingsson 2011-11-21 13:33.  <http://www.sourze.se/forum/thread/10738938/page11#post10770277>  [länk]

Men om det nödvändigtvis måste vara på min egen blogg, så finns exakt samma material duplicerat där:
Leif Erlingsson: Termit historien ska befästas, 2011-11-21 14:32.  <http://blog.lege.net/?/319-Termit-historien-ska-befaestas.html>  [länk]

En introtext till ämnet fri energi coverupen finns här:
"En värld av fri energi", av Peter Lindemann, D.Sc.  <http://silvaaurum.com/varld_av_fri_energi.php>  [länk]
Backup av plus egna kommentarer till "En värld av fri energi", av Peter Lindemann, D.Sc.  <http://blog.lege.net/Free_Energy/en_varld_av_fri_energi.html>  [länk]
inlägg #18
Gefundenes Fressen.
anonymt inlägg #19
Tycker det saknas ett antal vindsnurror på Södermalm (Sthlm) och gärna några i Bromma också..
Varför inte nåt 100-tal på Bromma flygplats???
"NIMB" som det heter.. (Not In My Backyard)
Kan man inte lokalisera vindsnurror till ställen där mp är starka?
anonymt inlägg #20
Visa sida: 1 2 3

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se