Måndag den 20 maj 2013 Ny användare | Logga in  

Dagens skrivtips: Krisen i förlossningsvården | Eurovision Song Contest i Malmö | Diskriminerande reklam Börja här!

sourzeforum
Ämne: high crimes [dot] org
Visa sida: 1 2 3 4 5 6 7
delvis on topic fr tråden Massmedias bild av situationen i Syrien är felaktig [länk] ang fabricerad mediarapportering om Libyen och nu Syrien. Först Wesley Clark om beslut om invasion i länderna Irak, Syrien, Libanon, Libyen, Somalien, Sudan, Iran ... [länk]

fabricerad rapportering [länk]
anonymt inlägg #41
Där kom den! Nämligen den eviga diskussionen om att skriva anonymt.
De flesta som skriver här skriver under signatur och jag tycker att det är tillräckligt att redaktionen vet vem jag är. Den diskussionen trodde jag var avklarad en gång för alla! För övrigt brukar ämnet bara komma upp när någon inser att han/hon förlorat en debatt. Att jag sedan inte är särskilt intresserad av att läsa dina länkar och hänvisningar till höger och vänster får du faktiskt ursäkta. Jag tillhör ju inte "de tappra 600", dvs. de enda i samhället som förstår frågan. Övriga samhällsmedborgare är väl i likhet med mig själv "hjärntvättade"?
inlägg #42
Att offentligt våga stå för sin åsikt är i det här fallet relevant och har inget att göra med vad en redaktion vet eller inte vet så länge redaktionen inte ger ifrån sig denna uppgift till envar som frågar efter den.  Det är också relevant att du föredrar att tro framför att veta.  T.ex. föredrar du att tro att insatsen handlat om att rädda civila liv, hellre än att veta att Libyen handlat om att döda 150 000 människor, de flesta civila, och bara 8-9 augusti 2011 att döda 85 icke-kombatanter genom NATO-flyg, varav 33 barn och 32 kvinnor.  Och att föredra att tro något annat anonymt.  I detta sammanhang är anonymiteten absolut inte irrelevant, särskilt inte när massor av människor har en ryggrad.
inlägg #43
43/ Jag är inte intresserad av att debattera vidare med dig Erlingsson. Det enda jag kan säga är att vi har olika uppfattningar och att jag anser att du å det gruvligaste överskattar dig själv och dina själsförmågor. Det är en helt subjektiv uppfattning som du inte behöver fästa något avseende vid. God natt.
inlägg #44
Får nog tyvärr instämma.  Mina själsförmågor är så undermåliga att jag, till skillnad mot dig, måste undersöka frågor för att kunna bilda mig en uppfattning om dem.
inlägg #45
Annons:

Nu sprids de inspelade samtalen med åklagaren.  Nu gäller det även förhållandet mellan oss och staten.  [länk] .  "Av begäran framgår att ärendet eskalerat [från] att handla om olagligheten i ett specifikt krig, till förhållandet mellan medborgare och stat i Sverige."
inlägg #46
Subject:  HIGHCRIMES ANMÄLAN NEDLAGD FÖR GOTT
Date:  Tue, 27 Mar 2012 10:21:51 -0700
From:  kristofferhell.org <info@kristofferhell.org>
Reply-To:  kristofferhell.org <info@kristofferhell.org>
To:  leif@lege.net

HIGHCRIMES ANMÄLAN NEDLAGD FÖR GOTT

JO fattade beslutet 2012-03-26 - informerade bara en av de 86 anmälarna.

Se processen här..

http://highcrimes.org/sv/processen/  [länk]

Människor som undrar hur detta kunde sluta så rekommenderas den här dokumentären..

http://kristofferhell.org/2012/03/den-tredje-vagen/  [länk]

I dag informerade JO, efter att ovanstående gått ut via http://highcrimes.org/sv/processen/, även de andra 85 anmälarna om sitt beslut.

Syftet med att driva detta har varit preventivt då idioterna som styr Sverige envisas med att behålla Sverige knutet till ett imperium på väg att störta hela planeten in i ett kärnvapenkrig.  Kan detta få dem att tveka nästa gång så är allt värt det.
inlägg #47
Kolla in URGENT BEN FULFORD MESSAGE på youtöb
anonymt inlägg #48
Polisen har skrämt hostingföretaget bakom bl.a. highcrimes.org att i kväll ta ned siten, som påvisade krigsbrott i svenska regeringen o.s.v. samt att åklagare utan rimliga skäl vägrar utreda.
inlägg #49
Leif, vill, kan och vågar du förstå VARFÖR?

Åklagare är ett kollektivt pronomen som i tid och rum älskar att lyda den svenska modellen av folkvald svensk lagstiftare och kontrollmakt!

Åklagarmyndigheten skall som svensk statlig tillsynsmyndighet inte utreda anmälan från laglösa kollektiv av enskilda rättssubjekt och riskera det allmännas skadeståndsansvar för säkerhetsbrist som är fördragsbrott, lokalt i en medlemsstat på den inre marknaden i EU.
anonymt inlägg #50
Visa sida: 1 2 3 4 5 6 7

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se