Tisdag den 21 maj 2013 Ny användare | Logga in  

Dagens skrivtips: Upploppen i Husby | VM-guld i hockey | Fler anmäler mobbning i skolan Börja här!

sourzeforum
Ämne: high crimes [dot] org
Visa sida: 1 2 3 4 5 6 7
"Kan du inte sätta igång att informera då?"  Redan gjort, se denna tråd och det jag skrivit på min blogg.  Nu är det så att utan att du och andra backar upp informationsinsatsen så går det inte att gå bredvid radion och TV, o.s.v..  Så det är upp till dig och de andra som har tagit del av det vi informerar om.
inlägg #31
Fast egentligen är det väl så, att hela svenska folket är informerat om att Sverige deltagit i en militär insats i Libyen, eller? Att befolkningen inte rest sig och krävt rättegång mot regering och riksdag beror antingen på att man tycker att insatsen var befogad eller också på att hela befolkningen (i likhet med mig) är hjärntvättad. Endast 600 ensamma själar förstår egentligen vad som hänt och vilket brott som begåtts - så måste det vara!
inlägg #32
"GunnarL", tanken har antagligen inte slagit de 9 500 000 att Libyeninsatsen är ett krigsbrott, men den som läser denna tråds namn kan knappast undgå att detta hävdas och en snabb genomläsning av dokumentationen som åtföljer anmälan visar ju att detta rimligen är fallet.  Därmed är Sourzeläsaren annorlunda än de 9 500 000 eftersom han och hon uppenbarligen inte har något problem med att Sverige tycks vara ett land som ägnar sig åt krigsbrott.  Huruvida detta även gäller de 9 500 000 vet vi inte utan att först ställa dessa inför samma information.
inlägg #33
33/ Nu kan det ju eventuellt vara så att Sourzeläsarna inte tycker att det rör sig om något krigsbrott - jag gör det exempelvis inte. Detta förklarar ju i så fall passiviteten. Det kan t.o.m. vara så jävligt att Sourzeläsarna inte ens brytt sig om att läsa din tråd - även om det naturligtvis verkar otroligt.
inlägg #34
#34 Gunnar Vad gör du sen när kriget kommer hit? Gömmer dig eller? Eller ställer du dig som motstånd?
anonymt inlägg #35
Annons:

Och hursomhelst så är det skillnad på att ha ställts inför frågeställningen och att inte ha fått den presenterad för sig.
inlägg #36
Sedan skulle det vara mkt intressant att få en förklaring hur du "GunnarL" kan förlika anmälans dokumentation och bevis med att det inte rör sig om krigsbrott.  Mycket intressant.  Inte ens åklagaren har försökt sig på något sådant, utan kommer med alla möjliga andra undanflykter inkl. att svenskar inte har att göra med vad Sverige gör.  Se siten för detaljerna.
inlägg #37
35/ john callenius, jag förstår inte ditt inlägg. Förmodligen dålig läsförståelse igen.
inlägg #38
37/ Utan att ha en tanke på att läsa igenom denna långa tråd där du själv står för 99% av texten så kan jag säga att jag har en tilltro till FN och den demokratiskt valda svenska riksdagen. Jag tycker också att avlägsnandet av en diktator som Mohammad Ghadaffi (eller hur namnet nu stavades - det finns flera varianter) är en välgärning. Om svenska JAS-plan användes för spaningsuppdrag i syfte att spara civila människoliv så är det för mig en Gudi behaglig gärning. Mer än så här kommer jag inte att skriva i ärendet.
inlägg #39
Vem har snackat om denna tråd?!  Jag avser naturligtvis bilagor och anmälan, såväl audiovisuellt som övrig dokumentation, på http://highcrimes.org/  [länk] .  Din tro kan du väl f.ö. hålla i kyrkan...  Du vågar ju inte ens stå för den vid namn, medan däremot massor av människor satt namn och adress på anmälan till åklagarämbetet.  Det gör man inte lättvindigt, inte utan undersökning!
inlägg #40
Visa sida: 1 2 3 4 5 6 7

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se