Söndag den 19 maj 2013 Ny användare | Logga in  

Dagens skrivtips: Krisen i förlossningsvården | Eurovision Song Contest i Malmö | Diskriminerande reklam Börja här!

sourzeforum
Visa sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 .. av 27
CMO

Ja du kör med nästa paragraf i Israel-lobbyns lilla instruktionsbok till Israels vittnen Guil-by-association.

I det lilla jag tagit del av Lasse W och Leif E så har jag hitills inte funnit någon om antisemitism. Det som rör upp är ordet zionism och den av Israel-vänners konspiratoriska kopplingen till det judiska folket. Alltså en del kodordstekniken du själv gått på.

Du hänvisar till andras åsikter, men de kan ju vara lika onyanserade och osakliga som dina egna. Men framförallt så sprider du detta om antisemitismen kring dig om alla som inte är en del av mainstream-åsikterna. Detta är huvudproblemet.

Din argumentation stampar envist kvar vid rykten, glåpord och obefintligt med kunskaper.

jag efterlyser fortfarande dina egna åsikter?
inlägg #41

Jag beskyller inte folk för att vara Palestina-hatare, Hamas-hatare och har inget att göra med CMO:s slappa pladder-argumentation. Jag tror du behöver en balansstav!

Mats

inlägg #42
#41 Varför tror du att palestinarörelsen betecknar deras alster som antisemitiska? Anser du att palestinarörelsen tillhör Israellobbyn? Eller anser du som Erlingsson att de är sionistiska "gatekeepers"

Varför demonstrerar de tillsammans med nynazister?

Att skriva om en uppdiktad sionism, helt enligt den traditionella mallen för antisemitism, en "sionism" som konspirerar för världsherravälde, som låg bakom allt från ryska revolutionen till de två världskrigen (och naturligtvis 9/11) ÄR antisemitism.

Såvida antisemitism öht existerar utanför nazityskland.

Ditt envisa försvar för antisemitismen i leden skadar "sanningsrörelsen".

Så kör hårt!
inlägg #43
Statsvetaren Terence Fell intervjuad på P4 om 9/11. OBS han pratar svenska: [länk]
anonymt inlägg #44
CMO verkar påläst, det är inte bara ett instruktionshäfte han fått i handen att läsa från, det verkar vara en hel instruktionsbok.

"Ditt envisa försvar för antisemitismen"
Jaha så nu försvarar jag någonting, som du inte kan bevisa existerar, och som jag de facto själv i svart på vitt tar avstånd ifrån(antisemitism) men som jag, eftersom jag inte håller med dig plötsligt blivit en del av.

Har du funderat på medicinering, det räcker nog inte med vanlig avprogrammering i ditt fall.

Mats
inlägg #45
Annons:

Alla här som har någon slags insikt i psykologi märker på CMO:s aggression och antisemit-glöd att det knappast handlar om någon vanlig och avslappnad argumentation där det föreligger vettiga fakta som kan betyda något eller inte betyda något beroende på om det finns täckning för det eller inte. Nej, här är glöden så stark att man snubblar över ord och fraser i pur ilska. Detta är ett A-exempel på när man har en personlig anknytning till något. Det är just då som man inte längre kan skilja på verklighet och tro. Och precis som när man angriper en sektmedlem.
inlägg #46
#45 Mats

Ja du (tillsammans med stora delar av sanningsrörelsen) tar avstånd från anti-semitism, enligt samma definitioner och i samma utsträckning som den för "hets mot folkgrupp” dömde Ahmed Rami och Nationaldemokraterna tar avstånd ifrån den.

Jag tar avstånd från den enligtmer vedertagna definitioner och kriterier, definitioner och kriterier som tydligen även palestinavänstern ansluter sig till.

Det känns helt ok.

(Jag ska försöka avstå från retoriska frågor eftersom de tydligen förvirrar dig.)
inlägg #47
#46 Sekterism - så ser jag det också, Mats. Den som inte är med, är emot. Allt delar in i god eller ond. Det psykologiska grundförsvaret är bebisens splitting. Paranoid - schizoid position, med Kleins terminologi. Hela chocken med 9/11 syftade bl.a. till att för ner så många som möjligt i USA i detta primitiva och oerhört starka och svårforcerade psykiska försvar.
inlägg #48
"Att skriva om en uppdiktad sionism, helt enligt den traditionella mallen för antisemitism, en "sionism" som konspirerar för världsherravälde, som låg bakom allt från ryska revolutionen till de två världskrigen (och naturligtvis 9/11) ÄR antisemitism." Sanning gör ont och de skyldiga bakom dessa händelser SKA STRAFFAS OCH LÅSAS IN OAVSETT OM DE ÄR SIONISTER ELLER INTE, DE ÄR KRIMINELLA OCH GÖR BROTT MOT MÄNSKLIGA RÄTTIGHETER. [länk]
anonymt inlägg #49
#46 48 Jupp jag tillhör i det avseendet samma ”sekt” som drygt 99% av akademikerna, journalisterna och poltikerna i västvärlden.

Men det gör inte ni båda.
inlägg #50
Visa sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 .. av 27

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se