Fredag den 25 maj 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Bostadsrätt vs hyresrätt? | Egyptens presidentval | EU-toppmötet  Börja här!

sourzeforum
Visa sida: 1 .. 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 .. av 27
#98 och vad eller vem hatar du "open minded"? konflikten. Den är onödig och för inget gott med sig...
anonymt inlägg #101
#100: pelarna försvagades av planets kollision då pelarnas flamskydd också slets bort vilket ledde till att den intensiva elden försvagade strukturen vid den våning som träffades av planet.
Tyngden av våningarna ovan gjorde resten.
inlägg #102
#101: "konflikten. Den är onödig och för inget gott med sig..."

Då får du väl försöka övertyga dina polare att sluta med att hata, terrorisera och attackera USA och västvärlden.
Ni har bara er själva att skylla för det dåliga ryktet ni ha fått.
inlägg #103
Tyngden av våningarna ovan gjorde resten. Svar nej. Husen var överdimensionerade för att klara sin dubbla vikt. Den lättaste delen på husen skulle ha krossat resten av husen ÄNDA NER. lägg ner adamo Husens byggnad i styka per stål = höjd så minskar styrkan ju högre upp i höjd du kommer. Den totala massan i de översta våningsplanen är mycket lägre än de längre ner i huset. Som en pyramid ,om du är stenen på toppen så är jag ett av våningsplanen i mitten. Hur många gånger måste du hoppa för att komma åt mig? om jag är lager 25 i pyramiden så är det 625 stenar mot en och sen har du alla 23 plan emellan. Så hur många stenar behöver du för att ta dig ner till plan 25?
anonymt inlägg #104
"Då får du väl försöka övertyga dina polare att sluta med att hata, terrorisera och attackera USA och västvärlden.
Ni har bara er själva att skylla för det dåliga ryktet ni ha fått." Det var det dummaste jag hört vem är det som attackerar vem? Irak? kuwait? palestina? pakistan? cuba? vietnam? japan? (hiroshima and nagasaki) 2 bomber..
anonymt inlägg #105
Annons:

Byggnaderna var dimensionerade för att klara påfrestningar under normala förhållande.
Faktiskt WTC tornen klarade kollisionen ganska bra då det torn som föll först gjorde det 56 minuter (nästan en timma) efter att planet kraschade och det andra efter 102 minuter (en timma och 42 minuter).

Du får väl ge dig ”narrow minded”, erkänn att dina polare har helt enkelt varit med och begått det de brukar gärna begå och dessutom blir de stolta över det.
inlägg #106
Anton din lilla hjärna är som en oliv som urholkats för att få plats med paprikan. Hoppas dock att du lär dig något av all det här.
anonymt inlägg #107
#83 & 91

Jag undrar om Wilhelmson och Sederholm vet vad ett ”sakargument” är, eller för den delen vad ”guilt by association” betyder?

Se t.ex. här

[länk]

eller här

[länk]

eller här

[länk]

eller här

[länk]

eller här

[länk]

Låt mig gissa, inga ”sakargument” så långt ögat når....

Den nya betydelsen av ”guilt by association” kanske är att man är ”skyldig” genom att ens åsikter associeras med vad man själv sagt i intervjuer och skrivit i artiklar....
inlägg #108
CMO

Jag förstår inte varför du drar in mig i dessa utvalda artiklar som varken berör mig eller som jag är intresserad av eller som har med vad jag förmedlar att göra. Det jag opponerar mig emot i ditt fall är dina svepande omdömen om alla som antisemiter bara för att de har exempelvis andra tankar om 9/11 än vad du har. men också din omvända bevisföring. Du plockar eventuellt upp några korn av sanning (kanske, jag har inte läst allt detta) och försöker sprida det över alla du ogillar. Fortfarande samma och onyanserade propagandateknik och du står lika slätt som vanligt. Du är bara förbannad och förlamad av ilska.
inlägg #109
#109 Du har ju själv tagit upp diskussionen?

Kan du ge mig ett exempel på ett enda uttalande av mig att någon är antisemit bara för att de "de har exempelvis andra tankar om 9/11"?

Ett exempel räcker. Bara ett. Ett pyttelitet....

Jag har debatterat med massor av trudisar, bara en del av dem visar några antisemitiska tendenser.

Vissa är däremot "skolexempel" som Dag N, Lasse W, och Leif E.

Det går bra att ta offentligt avstånd från dem nu.

Men bara om du håller med om att "sanningsröreslen" bör hålla rent mot rasismen.
inlägg #110
Visa sida: 1 .. 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 .. av 27

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se