Fredag den 25 maj 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Bostadsrätt vs hyresrätt? | Egyptens presidentval | EU-toppmötet  Börja här!

sourzeforum
Visa sida: 1 2 3 4 5 6 .. av 27
Tack Michael Delavante, för att du förstår så bra.  Det krävs förvisso "ett psyke av stål".  Mina livserfarenheter har gett mig det, liksom förmågan att uttrycka mig och människokärleken att aldrig ge upp hoppet om mina medmänniskor.  Detsamma till dig, förresten.
inlägg #1
Skyldig genom association är maktkramarnas favoritgrepp. Om Hitler ansåg att det är lika långt från Berlin till Paris, som från Paris till Berlin så är det fritt fram att bunta ihop alla som delar denna hans åsikt med honom själv. Givetvis är man då en judehatare. Det säger sig självt. Håller man med nazisterna så gör man.

Om man till på detta gillar Shakespeare så är man även en fanatisk konspirationsteoretiker. Den mannen gjorde inget annat. Psykfall som han måste ha varit. Och Martin Luther sedan, som for ut mot "judesvinen" på ett sätt som skulle fått Vilks´ rondellhundar att stå i givakt - hur blir det med Protestanterna nu? Antisemiter hela högen! Nu vet ni om det alla ni som inte liksom jag lämnat den Svenska Kyrkan.

Jag tycker slutligen att vi skall förbjuda allt tänkande som inte sker i grupp vid köksbord. Mottot kan vara - Hellre fel tillsammans än rätt ensam! Den goda flocken håller sig till husse, tycker som husse och gör som husse säger till dem.
inlägg #2
Dag Nilsson, jag lämnade den Svenska Kyrkan 1988, men jag anser att det är lika långt från Berlin till Paris, som från Paris till Berlin, så jag åker väl ändå dit på denna teknikalitet.
inlägg #3
Undrar om "Delavante" uppskattar att Sourze mest notoriske förintelsefönekare är först med att kommentera hans artikel uppskattande.

Jämförelsen är för övrigt högst rimlig. 9/11-förnekare är, om något, ännu mer fanatiska, dogmatiska och oemottagliga för fysiska bevis och vittnesmål än förintelseförnekare. 9/11 liksom förintelsen tillhör historiens mest noggrant utredda och kartlagda händelser.

Att ett inte precis försumbart antal av 9/11-förnekare dessutom är både rabiata antisemiter och förintelseförnekare är inte heller någon (olycklig) slump.

För den som är bekant med den antisemitiska retoriken är det inte precis svårt att förstå vilka som åsyftas med följande försåtliga gallimattias:

Åtskilliga briljanta forskare har via ett gediget, ofta livslångt arbete och med statliga dokument som grund bevisat att såväl den ryska revolutionen som första och andra världskriget, liksom det kalla kriget, uppmuntrades och sponsrades av samma krafter; bankirer, industrialister och politiker, i huvudsak från väst.

"Delavantes" snurrigheter brukar annars vara relativt fria från antisemitism...
inlägg #4
Och där bevisade CMO att MD har rätt i artikeln.  Människans frigörelse, allt vad fritt tänkande, är antites till allt CMO &Co står för.  Bevis: Retoriken av deras sällskap mot allt vad nytänk heter, jag kan citera hur mycket som helst, och det mesta kan citeras bara genom att leta i kommentarstrådarna här på Sourze.  Fri energi, UFO, You Name It, de är mot det.  Och, de kopplar ihop det med judehat.
inlägg #5
Annons:

Fakta för dem som verkligen vill veta:
Del 1: [länk]
Del 2: [länk]
Del 3: [länk]
Del 4: [länk]
anonymt inlägg #6
För dem som hellre vill läsa:
Hur väst sponsrade och stöttade Ryska Revolutionen:
[länk]
Hur väst sponsrade och hjälpte Hitler:
[länk]
Hur väst sponsrade och hjälpte Sovjet under Kalla Kriget:
[länk]
anonymt inlägg #7
[länk] MD,

Jag tror att ny-Jakobinerna är värda att titta på...  [länk] [länk]  .    Någon tipsade mig om Stadsstaternas imperium -- the Empire of the three City States; The City of London, City of Vatican, City of Columbia.  Är det detta imperium vi tillhör?
inlägg #8
#4 CMO . "9/11 liksom förintelsen tillhör historiens mest noggrant utredda och kartlagda händelser. " Tänk att maktkramare som du CMO inte inser att det har betydelse VEM som utreder och kartlägger.

Om förbrytare utreder sina egna brott kan det säkerligen bli mycket noggrant. Men noggrannheten kommer att gå ut på att noga dölja det man påstår sig frilägga.

Säg som det är, CMO - du älskar Pappa Makt och Mamma Mammon. Och du försvarar dem oavsett vad de gör. Många tycker detta är vackert och fint. Jag gör det inte.
inlägg #9
#5 Verkligen? När har jag kopplat ihop dina snurrigheter om fri energi etc med din svårartade antisemitism? (Förutom att de möjligen är olika symptom på samma åkomma)

#6 Fniss...
inlägg #10
Visa sida: 1 2 3 4 5 6 .. av 27

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se