Tisdag den 21 maj 2013 Ny användare | Logga in  

Dagens skrivtips: Upploppen i Husby | VM-guld i hockey | Fler anmäler mobbning i skolan Börja här!

sourzeforum
Diskuterar artikeln När djävulen tog Norge
Visa sida: 1 .. 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 .. av 27
97 Leif E: Fegis igen! Varför yttrade du dig då positivt om Tanja Berkvists blogg? Som handlar nästan uteslutande om statlig genusdiktatur, faktiskt.
inlägg #101
Eller, så tydligen är det så här:
Leif E, A-gurra eller AA, Dag Nilsson, (och antagligen Spartacus ej närvarande), och så då CMO förstås!
DET ÄR OCH HAR VARIT ALLDELES FÖR LITE DISKUSSION OM 9/11 HÄR!
För FÅ TRÅDAR, och för få kommentarer i foliehatten, bara över ett par tusen! Och definitivt FÖR FÅ DELTAGARE! Endast de närmast sörjande. Och så då CMO som underhållit detta!
Och så skyller man på mig, för att NI och STATEN tjatar om feminism varenda dag!
Mer 9/11 NU! CMO sätt igång! Så inte intresset dör. Vad skall du då syssla med CMO?
inlägg #102
#102 Såja lugn och fin nu, du vet att det är inte direkt en fördel att framstå som en rabiat antifeminist lika lite som det är att framstå som en rabiat statsfeminist. Jag tror att män står för ca 98% av alla våldsbrott inkl våldtäkter, men det är klart, vad är det mot några enstaka vårdnadstvister där män har blivit orättvist behandlade.
anonymt inlägg #103
Dag Nilsson #78: Se upp Dag! Det kommer snart att regna ner "bomber" på dig från stridspiloten Jocke S som kommer att tvinga dig att ta ställning till "statsfeminismens" statskupp i Sverige! Stödjer du statskuppen eller inte? Eller med jockianskt klarspråk är du en Quisling eller en man?
inlägg #104
" För en gångs skull (och till min förskräckelse) kan jag bara hålla med" CMO #95 när han/hon (?) håller med Aguirre # 77 ... Är det inte fint när gamla fiender, som CMO och Aguirre, kan hitta åtminstone EN gemensam ståndpunkt. Det är nästan så att man börjar tro på mänskligheten! Jag blir nästan sentimental och börjar gråta! Kanske första steget till lösningen av de till synes olösliga infekterade konflikterna Israel/Palestina, kurdiska "problemet" m.m. är att hitta EN gemensam ståndpunkt, säger jag som är en gammal obotlig idealist ...
inlägg #105
Annons:

Mitt hopp om fred i världen blir bara större och större! Jag håller även med en annan antagonist, Dippen #103, från Ship to Gazadebatten! Kanske Aguirre trots allt är lite orättvis mot Jocke S? Det är ju rena fredsmissionen Jocke S bedriver! Hur löd den där Louie Armstrong-låten? "I see friends shaking hands ... And I think to my self, what a wonderful world" ... Jocke S:s "ryggdunkar" är okej för mig också, kindpussar också, allting, bara vi kommer närmare att förstå och respektera varandra ... :)
inlägg #106
Ja, just det! Det var inte djävulen! Tack!
inlägg #107
104 Alltså nu hänger jag inte med här, "Statsfeminismen". Har du fått den på hjärnan eller? Var det inte en anmärkning på att jag tog upp begreppet för ett tag sedan? Aha, du skall få snacka om "statfeminismen", men inte jag?
Fast om du nu tycker att just män inte skall prata om sånt, "statsfeminism", utan hålla käften i ämnet. Varför föregår du då inte med gott exempel och gör just det?
Särskilt som du tydligen helt saknar förmåga att debattera sakligt.
Partnervåld är visst kul, i alla fall om det gäller män, tycker du: "skicka drabbade män till Saudiarabien"? Vill du veta vad idolen Solanas tycker?(Hyllningsbok om denna fick Nordiska rådets pris).
inlägg #108
Jocke, till skillnad mot dig så kan Tanja använda humor och har distans.  Och även om genusgalenskapen är ett symptom på den allmänna galenskapen så är 10 år av terroristiska krig mot mänskligheten ändå värre.  Till skillnad mot dig kan jag skilja på symptom och bakomliggande orsak.
inlägg #109
103 Dippen lilla, har du läst logik, vet du vad det är? Det är inte män eller mannen som kön som begår dessa brott. Det är sjuka eller skadade människor. Att just män överväger, har att göra med biologiska och sociala könsroller, skillnader i hjärnan osv.
Men med tanke på att kvinnor aldrig tvingats till värnplikt, så kan man ju undra över varför kvinnor utövar ungefär lika mycket partnervåld, ofta börjar osv. Varför en tredjedel av anmält ungdomsvåld i Dalarna utförs av tjejer? Varför kvinnligt våld tredubblats på tio år? Kan du svara på det, eller är det ointressant, "statsfeminism", eller är det du som i smyg är för den kanske? Kan inte heller du debattera, utan att spåra ur på personligheter? Tror du vi gör det bättre för kvinnor och män, att ljuga om fakta? I ett land med mer skilsmässor än någonstans? Där "Språket mellan könen i skolan är värst i hela världen!" Sabuni/Björklund. I "Världens mest jämställda land". Alltså vem är det som går på statlig propaganda här?
94% av männen är lika goda medborgare som 98% av kvinnorna. Ungefär. skall vi då plocka ut de två % kvinnliga, och påpeka detta särskilt?
Svar?
inlägg #110
Visa sida: 1 .. 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 .. av 27

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se