Fredag den 25 maj 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Bostadsrätt vs hyresrätt? | Egyptens presidentval | EU-toppmötet  Börja här!

sourzeforum
Diskuterar artikeln Rigiditet om verklighet
Visa sida: 1 .. 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Bizon, jag tror att saker är exakt så djävliga rent ut sagt som de måste vara för att vi ska kunna svinga oss till högre medvetande...  [länk] :  "jag tror att när intelligensen hos systemets agenter från perspektivet för den som börjat bli mer medvetna om vad som pågår till synes närmar sig den absoluta nollpunkten [...] då fungerar detta som en katapult för vårt uppvaknande, ungefär som en rymdsond kan falla nära solen, för att använda detta fall såsom slunga till en högre bana.  På liknande sätt använder vi att falla nära deras omedvetenhet som slunga för vårt eget uppvaknande.  Deras omedvetenhet är nödvändig, för hur skulle vi annars kunna bli medvetna om vår egen omedvetenhet?  Till sist är detta ett projekt vi alla gör tillsammans.  Bra att inte tappa bort det.  Det är en pjäs, i flera akter.  Men "The Show Must Go On.""

Och förresten tyder mycket på att hela vår "verklighet" är en "Lucid Dream", en vakendröm.  Vi går igenom det vi måste gå igenom, för att initieras till högre insikt.  Och motsvarande, är vi inte redo för högre höjder, så mår vi bäst av att kräla i lägre kloaker.  I några "liv" eller så.  (Läs gärna Elisabeth Haich, "Initiation" [länk] .)
inlägg #81
Svar alltså på [länk] .  (Det hann rulla över på ny sida.)
inlägg #82
Matriarkatprat, eller patriarkathat? Du yrar om "projektioner", men ser dem inte själv, skuggorna i grottan, illusionerna! Är du en överordnad patriark Leif E? Och vill manifestera det?
inlägg #83
Jocke, vänligen ignorera nästa kommentar.  Faktiskt får du gärna ignorera samtliga kommentarer.
inlägg #84
I #74 uttryckte jag hur Patriarkatet nu matchar i civilisationskollaps-hänseende så att det är dags för en ny balans.  I det sammanhanget vill jag tillägga att Abdel-Masih Wazir understryker att Inanna principen (IP) är 'femalian' - inte feministisk.  Han talar om predation som är överlevnadsinstinkt, bl.a..  Han brukar likna vid rovdjursmamman.  Själv tänker jag som sagt att vi behöver skapa en ny balans.
inlägg #85
Annons:

84/85 Leif Erlingsson: "Jocke, vänligen ignorera nästa kommentar. Faktiskt får du gärna ignorera samtliga kommentarer."
Det kan jag förstå att du tycker, eftersom jag visat att du haft fel flera gånger, slarver där! Vilket du erkänt ibland.
Så tag inte för mycket vatten över huvudet när du djupdyker, tryckfallet kan bli för stort.
Och se upp så du inte blir en ersättare för "honom vars namn inte får nämnas", med likalydande invektiva psykdiagnostiker av andra över nätet.
Jag har faktiskt kollat din Wazir vilken, ärligt nämnt av dig, inte tror på dina konspirationer. Stupiditet var visst problemet på planeten, minns inte riktigt.
inlägg #86
"När "Husbonden" efter den första vågens flopp åter instruerar agenterna i sitt nätverk att försöka skrämma allmogen med grå gubbar med melonskallar och gigantiska solbrillor, suckar de stackars journalister som nu, för andra gången, tvingas piska den här döda hästen för att "väcka" befolkningen inför det förmenta invasionshotet."  Strålande sammanfattning på [länk] av vad som sker i svenska propagandablaskor som lika gärna kunnat heta "Hänt i Rymden", "Svensk Ödletidning" eller "UFO-aktuellt".
inlägg #87
På tal om "bredbands-mottagare och sändare, vilken makt är inte det" i mitt egen inlägg #75 (se [länk] ), så uttrycker jag mig själv i det lilla bredbandigt här på Sourze.  Det är inte bara det jag skriver i trådarna, ofta kan man även läsa in symboliska budskap tvärs över alla trådar också.  Se t.ex. denna omvänt kronologiska sammanställning av egna inlägg sedan Oslo-dåden 2011-07-22:  [länk] .  (Detta har noterats av somliga, som kommenterat det med att jag skulle höra hemma på dårhus, etc.  Uppenbarligen har min upplysningsagenda irriterat.)
inlägg #88
#60 - #64 (ungefaer)
Mitt synsaett angående tankarna aer, att dom faktiskt skapar vår (alldeles egen lilla;-) verklighet på två saett:
1. Law of attraction: Det vi taenker mest, det intraeffar.
2. Naer vi taenker på ett visst saett, då ser vi det vi redan har bestaemt oss foer att se. (eller det vi låtit oss programmeras att se:-)
Om vi alltså kan oeppna oss lite, kan vår (alldeles egen lilla;-) verklighet bli baettre:-)
OBS: 1/2 ovan: Jag har inte den minsta aning om ordningen staemmer.....
inlägg #89
I ett tidigare inlägg [länk] kommenterar Jocke S-43 att Abdel-Masih Wazir ej delar min (och som jag skriver i den källa [länk] han har läst, den bortgångna vännen Mikael Wälivaaras) syn på konspirationer.

Faktum är att detta orsakade en brytning mellan Mikael Wälivaara och Abdel-Masih Wazir.  De kände nämligen varandra sedan gammalt, något jag insåg först något år efter att jag lärt känna båda.  Mikael Wälivaara lärde jag känna just p.g.a. ett gemensamt intresse för att förstå underliggande orsaker till de effekter vi ser.  Således även för själen och det andliga.  Abdel-Masih Wazir filosoferar från observationer han kanske är först om att ha gjort, iallafall i nutid.

Jag har insett hur viktiga Wazirs insikter och observationer är, men det har tagit mig mycket lång tid att förstå hur en så genialisk tänkare INTE kan se det som för både mig och vännen, den nu bortgångna Mikael Wälivaara, var och är uppenbart:  Att säkerhetstjänster arrangerar effekter och tillhandahåller berättelser om underliggande orsaker som led i att styra det allmänna medvetandet när massmedia ensamt inte förmår göra detta.  Och, ja, att massmedia överhuvudtaget har som huvudsaklig uppgift att styra massmedvetandet.

Wazir är väldigt fast i "vänster hjärnhalva", trots att han har en fantastisk intuition -- ett ord han avskyr.  Han blockerar sin egen tillgång till att kunna analysera det som ligger bortom det som synes vara.  Därför är han fast i den av massmedia och säkerhetstjänsterna tillhandahållna berättelsen.  Och detta TROTS att han myntat begrepp som "Censurens megafoner".  (Se gärna min artikel med den rubriken, [länk] .)  Abdel-Masih Wazir har intuition nog att se detta, men han ser inte det självklara; att det är regisserat.  Hans stupiditetsteori är genial, men kanske tror han att den förklarar allt när den är en delförklaring?  Denna partiella blindhet hos ett geni har upptagit mig med många timmar av tänkande.

Från Wazirs perspektiv sett så är det jag och Mikael Wälivaara som har/haft luckor.  Dock är det vi och inte han som har djupstuderat ämnet, medan han istället har djupstuderat mesopotamisk arkeologi och historia.  Jag försöker göra vad jag kan för att söka en syntes av kunskap.  Jag har alltså ingen "husse", jag tillhör inte en viss skola.
inlägg #90
Visa sida: 1 .. 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se