Fredag den 25 maj 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Bostadsrätt vs hyresrätt? | Egyptens presidentval | EU-toppmötet  Börja här!

sourzeforum
Diskuterar artikeln Rigiditet om verklighet
Visa sida: 1 2 3 4 5 6 .. av 12
Ja sorgligt nog!!!
anonymt inlägg #1
Jag är inte rigid jag gör bara mitt jobb :-)
anonymt inlägg #2
Tack för kommentarer!  Klipper in den korta "artikeln" + lite länkar:
  • Artikel av Leif Erlingsson publicerad 2011-07-14 12.54:

Rigiditet om verklighet

Det finns faktiskt de som är så rigida

att de tror att det bara finns en enda

och absolut

verklighet.

Leif Erlingsson, Tankebrytare

• En av världens främsta fysiker, Michio Kaku: "Physics of the Impossible" Talk To Tara Interview [länk] , Time Travel, Parallel Universes, and Reality [länk] . Vidarestudium: [länk] , [länk] .
       -- Kommentar till "Bortom materialismen" Leif Erlingsson 2011-04-25 23:41:00 inlägg #36, [länk]

• Se även min "Tro på liv och död" [länk]

Även fotnoterna!  Vi är så mycket mer, än vi tillåter oss att ta in, att se.  Men vi måste ta in information om allt detta i en takt så att vi hinner integrera det i oss själva.  Vi kan dock inte lata oss, för världen förändras snabbt...  Mike Adams, "14 signs that the collapse of our modern world has already begun" [länk] .  Den som inte hänger med, kommer nog inte att vara med heller, när världen blir ny igen.
inlägg #3
Misstänker att de som kräver fysiska bevis för allt och de som istället ser samband och sammanhang håller på att skapa varsin gemensam verklighet, så att vi går mot dessa två verkligheter där vår egen verklighet blir den mest förnuftiga för oss själva - och att detta gäller båda grupperna.  Alltså en split.  Olika verkligheter - för jag tror vi delar "verklighet" med dem vars personliga verklighet är kompatibel med vår egen, att vi i grupp gemensamt skapar konsensusverklighet och att det alltså skapas två olika konsensusverkligheter som så småningom, kanske efter ett antal år eller årtionden, kommer att skilja sig så mycket från varandra att de ej längre har kontakt - antingen finns man i den ena eller i den andra, men de har ej kontakt.  I dag ser vi representanter för båda, här på Sourze.
inlägg #4
Den gamla verkligheten låter oss titta på enskildheter, vi "slipper" ta in hela bilden.  Den nya verkligheten kräver mycket större simultankapacitet av oss, att vi "holografiskt" kan ta in en hel "bild".  Detta kräver att vi använder "höger hjärnhalva", intuition o.s.v..  Enbart logiskt tänkande är en återvändsgränd.  Helhetsseende kompletterat med verktyget logiskt tänkande är bra.
inlägg #5
Annons:

BBC News:  "Disc shaped craft is spotted circling near Stansted[länk] .    Intressant att man sänder denna ögonvittnesrapport.
inlägg #6
De diskuterar ju till och med att vi människor sedan 1993 har haft teknologin för att färdas till stjärnorna tack vare samarbete med utomjordingar och tillgång till kraschade UFOn.  Jag har förresten själv sedan 2009-11-26 länkat till ett privat liknande projekt, från  [länk] .
inlägg #7
Besök [länk] !
inlägg #8
#7 Du har redan åkt Leif, du befinner dig i ett eget universum.
anonymt inlägg #9
#9 Poängen är att vi alla gör det.  Samtidigt som vi överlappar varandras universum.  (Mängdlära, någon? :))
inlägg #10
Visa sida: 1 2 3 4 5 6 .. av 12

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se