#266 - CMO, du har sett plåtbiten från flight 77, den där man kan ana AA.
Kan du i ditt inre göra dig en föreställning om hur den biten så pass hel kunnat överleva en inflygning i den aktuella väggen i en hastighet av oerhörda 800 km/tim? Vilken är den troliga anledningen till att just den biten inte följde med det övriga planet in i byggnaden? --- Till dig som liksom jag gör egna rimlighetsbedömningar vill jag än en gång understryka att 800 km/tim på marknivå är en ofattbart hög hastighet. Det snabbaste fordon med explosionsmotor är en dragster. De kommer upp i 500 km/tim. Formel 1 bilar i ca 300 km/tim. På tuben kan ni se dragster förolyckas i färdriktningen och se hur trasiga de blir. Här har vi en kollision snett in i en byggnad. Detta krockvåld är mycket större än vad som kommer i fråga på en dragstrip eller på en formelbana. Ta dragstern plussa på med formel 1 racern dra rakt in i Pentagon. Föreställ er hur aluminiumplåten inte blir ögonblickligen fullständigt söndertrasad. Hur den liksom skärs loss från flygplanskroppen och singlar iväg ut på gräsmattan. Om du fixar det, då delar du och jag inte samma verklighet.
inlägg #267