Lördag den 18 maj 2013 Ny användare | Logga in  

Dagens skrivtips: Krisen i förlossningsvården | Eurovision Song Contest i Malmö | Diskriminerande reklam Börja här!

sourzeforum
Visa sida: 1 .. 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 .. av 32
#240 Det där är ett hån mot många journalister som riskerar livet i sin jakt för att avslöja sanningen.
anonymt inlägg #241
Jag tillhör underklassen. Därför har jag råd att se sanningen. Den som inte redan står så lågt ned det går att komma på samhällsstegen, har sin position att slå vakt om. När det kommer till val mellan position och sanning offras sanningen i de allra flesta fall. --- Hela spelet går ut på att en liten s.k. elit skall anse sig ha rätt till att utnyttja resten av människorna som slavar. --- Så snabbt säger man sanningen. Till lögnen som vill visa att sanning är lögn går det åt många avhandlingar från många filosofie doktorer, journalister och en och annan ingenjör. Det tar aldrig slut.
inlägg #242
Livet rymmer mången försakelse,
Men då och då även en bakelse…
anonymt inlägg #243
Sankte Per...det där var väl ändå en döbakt bakelse..var i Sverige hittar du en journalist som riskerar mer än gratisätandet på partyna för att komma åt sanningen ?..och kom inte med Janne Josefsson nu...då tåras jag.
anonymt inlägg #244
Dag #242 [länk] , det var det jag ännu ej insett när jag år 2005 kallade min blogg Intelligentsians blockering [länk] . Jag trodde de råkat ut för något slags blindhetsanfall. Nu fattar jag att de bara försvarar sin position.
inlägg #245
Annons:

#242 Ditt "slaveri" verkar inte vara speciellt krävande med tanke på att du dag som natt har tid att fylla sourze med det ena pekoralet efter det andra.
inlägg #246
"Vi är de enda som kan bringa ordning i kaos. Det är vi som är kaospiloterna."

Måste erkänna att Inger Olsson 2011-01-11 05:52 #171 [länk] med bl.a. "ni är farliga för instabila människor" gav mig lite "förlett ungdomen" vibbar. Sokrates blev ju anklagad för att ha förlett ungdomen och förnekat gudarna, och avrättades för detta påstådda brott. De moderna galningarna, som den uppenbart instabile judepojken i Arizona som sköt en syster i samma församling, kongressledamot Gabrielle Giffords, och andra halvpsykotiska förvirrade nutidsmänniskor används hejdlöst av gammelmedia för att utmåla oss som faktiskt ser samband och förstår lite som de "farliga". Det är ju tvärtom. Vi är de enda som kan bringa ordning i kaos. Det är vi som är kaospiloterna.

Exempel på den typ av hejdlöst öppet spekulativt tänkande som krävs för att ö.h.t. ha en chans i [denna dimension (= helvetet?)] att hänga med i dag: "Leif Erlingssons holistiska detektivbyrå" "Navigerar nästa vetenskaps- religion- politik- historie- paradigm, men även exopolitik och mellandimensionella intelligensers kulturer, jmf. Miles Mathis [länk] , Robert Neil Boyd [länk] , Walter Russell [länk], The Casing Theory [länk] o.s.v."
inlägg #247
Sokrates, som Platon b e s k r e v honom, kunde konsten att lyssna, ställa de rätta frågorna därav svaren. /// Konspirations-t e o r e t i k e r skapar m e d v e t e t egna hemmagjorda premisser för att gagna sina egna extrempolitiska/religiösa mål. (syntesen) Även en 3-åring kan lätt bygga "enkel logik" på den sortens villkor "Ska ha, "Du dum"-typ. Så jmf dig absolut i n t e med Sokrates! Du uppvisar endast en kvalificerad storhetsvansinne.../// Er avsikt är väl att DRA in ungdomar i den s k sanningsrörelsen? De med "rullatorn" kan ni väl praktiskt inte använda till så mycket? /// Nå, "curlingungar" har redan en odräglig hållning till både sig själv och sina medmänniskor, så svårt att hjärntvätta dem vidare till en tyrannisk s k ny världsordning med gamla metoder kan ju inte vara svår uppgift...
inlägg #248
#248 svar till L Erlingsson #247...
inlägg #249
#246 - Här ser vi hur ingenjören (inom hemligt område) skrider in på filosofins mera metafysiska domäner och greppar det svårast av allt - tid! --- CMO är inte ensam om att oroa sig, över att min tid räcker till för att utveckla tänkande av den art, som hotar avslöja klassamhällets uråldriga struktur. --- Det är inte, som man skulle kunna tro, den lata människan som vill ha billiga tjänare att utnyttja efter behag. Det är den rädda människan - till vilken CMO & Co utan tvekan hör - som måste ha vanmäktiga människor att dumpa sig rädsla i. --- Sanningen är mycket enkel. Det finns ingen död. Det finns bara upplevd död. Upplevelse av död uppstår när kontakten med det egna livet är strypt intill avbrott. Det enda som kan skilja medvetande från livet är skräck. Den som har makt över andra försöker nå livet i sig genom att låta andra uppleva sin egen skräck. Detta är omöjligt, även om den andres skräck blir nog så verklig, men ger en tillfällig illusion av att lyckas. --- Jag lovar dig CMO, den som upplevt all skräck från sin egen uppväxt ser lätt rakt igenom andras krumbukter. Det är fritt att välja. Döden är smärtfri. Vägen till liv heter för varje människa Golgata.
inlägg #250
Visa sida: 1 .. 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 .. av 32

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se