Tisdag den 21 maj 2013 Ny användare | Logga in  

Dagens skrivtips: Upploppen i Husby | VM-guld i hockey | Fler anmäler mobbning i skolan Börja här!

sourzeforum
Visa sida: 1 .. 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 .. av 32
openminded...bästa tubningen om 9/11 jag sett....den som har sett lögnare förr i sitt liv...missar inte den lilla igenkännande rysning som går längs ryggraden när dessa två uttalar sig...den säger mig mer än svarta lådan och resten.
Jamen CMO..då är vi ju tillbaks till att bara godkända experter skall uttala sig, om än via ombud...inte sådana som Dag,Leif och openminded...här har vi att välja mellan halmgubbe eller träbock.
anonymt inlägg #211
Aguirre, openminded, that is his story.
inlägg #212
#211 Larva dig inte. Alla får uttala sig men amatörer ska granskas minst lika hårt som fackmän. Speciellt om de kommer med uppseendeväckande påståenden. Nyss var det ju f.ö. du som gjorde dig viktig som ombud för dina hemliga kemistkompisar.
inlägg #213
Nä CMO...det gjorde jag inte..jag förklarade varför JAG tror på "inside job"....jag sa inte som du, att bara de med eminent kompetens skall höras...eller hänvisas till...det du kallar källkritik...blir bara trams när det förs som motargument mot en intervju med en expert..så skall det verifieras av tolv till..och om de tolv säger samma sak så skall det tolv i sin tur ha tolv var som säger att dom har rätt..in absurdum...det är inte källkritik det är filibustrande för att inte komma vidare i debatten.
anonymt inlägg #214
#214 Jag så gammeldags att jag anser att när man stödjer sig på en källa så är det lämpligt att bilda sig en uppfattning om hur trovärdig den är innan man förklarar den fullständigt ofelbar. Intressant är också om artikelf♫8rfattaren har förutsättning att förstå de begränsningar spom finns i den teknologi som de uttalar sig om. Jag noterar att du tycker det är trams. Halmgubbe #5: "jag sa inte som du, att bara de med eminent kompetens skall höras...eller hänvisas till". Något sådant har jag naturligtvis aldrig sagt.
inlägg #215
Annons:

CMO: Om jag förstod rätt så är det inte piloterna själva som har skapat de animationer som man ser i Pandoras Black Box. Om jag fattat rätt så tillhandahölls dessa filmer av National Transportation Safety Board och 9/11 kommissionen respektive. Det uppseendeväckande är att dessa båda visualiseringar visar på olika inflygningsvinkel. Även om det säkert är teoretiskt möjligt att hitta någon bizzar orsak till varför filmerna visar olika händelseförlopp, så är detta fullt tillräckligt för att slå på stora trumman. Alla medierna borde skriva om detta och begära en utredning som ger en enhetlig förklaring till vad som hände, alternativt erkänna att ekvationen inte går ihop och erkänna att det inte kan ha varit Flight 77 som träffade Pentagon. Problemet är tystnaden kring detta.
inlägg #216
Appropå klippet med två kvinnor som uttalar sig vid krashen så fick jag följande intryck. Det låter inte alls trovärdigt, kvinnorna låter som om de uppenbart bara är skådespelare, och det är helt ologiskt att de pratar om militärflygplan etc. Om det verkligen fanns en (icke muslimsk) konspiration 9/11 så är det troligt att denna konspiration fortsatt försöker att sänka trovärdigheten hos sanningsrörelsen. Ett sätt att göra detta på är att utge sig för att vara en del av sanningsrörelsen, men publicera uppenbart stolliga, taffliga eller fabricerade bevis. Floden av tafflighet är då tänkt att skölja över och distrahera oss från de riktiga bevis som faktiskt verkar peka på att något riktigt sjukt hände 9/11. Som till exempel innehållet i färdskrivaren.
inlägg #217
(föregående inlägg var mina, jag råkade logga in med mitt gamla användarnamn som var kopplat till en mailadress jag inte längre använder)
inlägg #218
Erobwen: en reflektion: Du skriver: "Ett sätt att göra detta på är att utge sig för att vara en del av sanningsrörelsen, men publicera uppenbart stolliga, taffliga eller fabricerade bevis." Men - det är ju bara att gå in på t ex msders sajt för att se vilka, utan tvivel, fejkade "tubar" han själv har åberopat som "tekniska bevis" i åratal! Vidare, vilka tubar "Open Mind", Lars Erlingsson, Dag Nilsson m fl viker ut och "kryddar" i sina faktiska extrempolitiska visioner om "folkets rätt"; om hur hotade dem är av allt och alla och de, inom "Sanningsrörelsen", ska rädda dem... Bla bla... (Det sista inte riktat åt dig personligen.)
inlägg #219
#216 + #217 - Kan knappast uttryckas bättre. En utmärkt analys rakt igenom.
inlägg #220
Visa sida: 1 .. 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 .. av 32

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se