Onsdag den 22 maj 2013 Ny användare | Logga in  

Dagens skrivtips: Upploppen i förorterna | Tornadon i Oklahoma | Ännu ett nedlagt åtal mot Quick Börja här!

sourzeforum
Visa sida: 1 .. 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 .. av 32
Tycker att ni sanningsförvridare: Leif E, mseder, open mind, Aguirre, Dag, bör skaffa er insikt. Ni lever i en föreställningsvärld och kan få skuggan av er själva till att bli vad som helst - OM det gynnar era politiska avsikter... Ni använder fejkade tuber utan betänkligheter, bara för den sakens skull. Men ni är farliga för instabila människor som nog "lätt" kan påverkas av era metoder, som i o f s inte är nya: S p r å k e t med dess märkliga metaforer... Om ni sen fick konkret makt skulle ni alltså inte sky några metoder alls. ///
Till Erobwen vill jag säga: intellektet "räcker" inte. Se bara på t ex Jan Myrdal, på hur han är som människa... Dra dig ur "hjärntvätten" innan det är för sent. Du har ett val.
inlägg #171
#144 - Kan E.Coli passera blod-hjärnbarriären?
inlägg #172
#171 - Inger, VÅR sekreta avdelning har upptäckt att friliberaler organiserar sig i självsekter. Tillhör du en sådan? Kan du ännu välja? Dra dig ur! --- "Vi är alla individuella!" --- "Inte jag."
inlägg #173
Inger, vi tycks rörande överens på iallafall en punkt: Vi vill inte veta av varandras verkligheter. Mitt motiv är att en kultur som helt lämnar rationellt tänkande inte har någon framtid - "domedagen nästa" som du brukar vara inne på. Medan en kultur jag vill se, som ser till argumentens styrka snarare än till hur budbäraren har etiketterats av chefsmobbare, har en fantastisk framtid. Det är, som du konstaterar, bara att välja. (Och ja, jag inser att du inte ser på samma sätt på valets konsekvenser.)
inlägg #174
PS, du skrev en sak ovan som jag själv tänkte i går, men aldrig använde här i tråden. Att intellekt inte räcker, utan att det helst bör kombineras med att man kan se vad som så att säga står skrivet på väggarna, och vad som står mitt i rummet. Du kan aldrig "återvinna" någon till omedvetenhet, som själv har börjat se. (Jag känner förresten väl igen mönstret från troende som vill dra in mig i deras låda. Deras tro är enligt dem så "vetenskaplig" o.s.v.. Deras ledare har ju sagt att det är så...)
inlägg #175
Annons:

Dag och Leif Erlingsson: ni är verkligen fenomenala på att vända och vrida, vattna ur till onyanserade, än mer luddiga, metaforer... Kan man vara mer o t y d l i g? /// För att förtydliga: har man något viktigt att säga behöver man inte konstant snurra till det. Er dolda agenda syns m a o alltför väl.
inlägg #176
CMO #170, Inger ljög om att ingen hittat bevis. Bevisföringen i min källa är logiskt oantastlig, vilket alla som gitter titta efter kan se. Vår så kallade kultur tycks vara en psykiatrisk diagnos med tragisk prognos. Kanske det måste ske en delning av verkligheter, mellan de som inte vill och de som vill leva. Många tror att en dödskult styr vår kultur. När man ser hur allting allting går åt skogen, så känns tanken inte orimlig att det skulle kunna vara så. Jag vill iallafall tillhöra en livskultur.
inlägg #177
Tur för dig, Inger, att din agenda är så ädel, att den tillåter dig att ljuga för. Medan vår är så dold och hemsk, att vi alltsom oftast mellan metaforerna måste ta till sanning.
inlägg #178
#177 Leif Erlingsson: Varför hela detta utlägg? De som inte instämmer i d i n världsbild vill alltså i n t e leva. Verkligen enkel "logik". /// Åter igen lägger du in vädjan om känslor och "hot" till människor... Jag beklagar det du har fått genomgå i en religiös sektrörelse, men tror du att du når än mer insikt av 180 graders vridning åt "andra hållet"? /// Nej, gör dig verkligen fri istället för att stötta en sådan besynnerlig "truppverksamhet" oavsett vad. Säger det med endast ärlig avsikt och inget annat. Ha det!
inlägg #179
#176 - VI är extremt tydligt otydliga eftersom VI så gärna vill visa öppet hur dold VÅR agenda är. VI är kusliga luciferkloner svepande runt i den skrikande tystnaden med våra mörkerstrålande radarblickar.... vem kan överleva när VI träder i aktion...
inlägg #180
Visa sida: 1 .. 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 .. av 32

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se