Torsdag den 23 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Ulf Kristersson och jobbkraven | Norges rätt dela ut Nobelpris | SJ-sträckan Göteborg-Malmö Börja här!

sourzeforum
Diskuterar artikeln Vi är alla obildade
Visa sida: 1 2
"När en hysterisk omgivning till sist slutar att göra åtskillnad på åsikter från begränsade, inte helt normala människor, och åsikter från normalt rationella personer"...

2006-02-04 skrev jag:

Dr. Lobaczewski lär oss i sin bok om hur ett samhälle vänder rationaliteten ryggen - "Politisk Ponerologi" - att när vanan att göra undermedvetna urval och utbyten av tankedata har spridit sig till den makrosociala nivån så utvecklar samhället ifråga ett förakt för kritik byggd på fakta och förnedrar envar som slår larm.  Förakt visas även gentemot andra nationer som har behållt ett normalt rationellt tankesätt, liksom för deras åsikter.  Detta onödiggör i detta steg av processen behov av censur i media, teater, etc, då patologiskt hyperkänsliga censorer bor inom medborgarna själva.  När allt centreras kring självets behov i samhället så försvagas sociala band och ansvar och samhället bryts till sist upp i sinsemellan alltmer fientliga grupper.  När en hysterisk omgivning till sist slutar att göra åtskillnad på åsikter från begränsade, inte helt normala människor, och åsikter från normalt rationella personer så öppnar detta slussportarna för aktivering av patologiska faktorer av olika slag.

Skrev detta och lite till 4 februari 2006, [länk] .

I dag håller vi på att vakna upp ur transen.  Allt fler slutar t.ex. att fästa något avseende vid "antisemitism" stämpeln.  De som fortfarande bryr sig verkar vara vänsterfolk och vänsterns palestinagrupper.  Dem har de politiskt bokstavstroende fortfarande i sitt järngrepp.  Men annars har de tappat sitt järngrepp.  Ja, politiker har de också fortfarande, genom media.  Men hur länge till bryr sig andra än en liten politisk klass om vad som kommer därifrån?  Kort sagt, nu vaknar vi.  Läs t.ex. detta från en palestinsk aktivist:  [länk] .
inlägg #11
The Big Picture...and Solutions  [länk] .  Jag kan förstå Wade Fraziers livserfarenheter tack vare mina egna.  Trots att nästan det enda som är ungefär lika är åldern.
inlägg #12
Ja vi är obildade. [länk]
anonymt inlägg #13
@ [länk] Leif Erlingsson 2011-09-12 10:11

Thrive:  What on Earth Will It Take?  A Documentary

Har nu sett.  Rekommenderas för alla som vågar ha sanningen som auktoritet oavsett vad alla andras auktoriteter säger.

Fann att de fått med väldigt mycket av det jag har studerat de senaste sex åren.  Fri-energi-aspekten av 9-11 hade de dock missat, men det är verkligen en petitess i sammanhanget.  De har ju en konstruktiv plan för hur vi ska få en mänsklig framtid, en mänsklig kärleksfull överflödsvärld.
inlägg #14
Som jag redan postat i annan tråd, fann en fantastisk resurs i dag för att komma ikapp all den hjärntvätt vi utsatts för så länge vi levat.  Allt av de trovärdigaste källor, allt det som fulmedia och utbildningsinstitutioner hållt oss ovetande om.

Vi måste på något sätt själva ta ansvar för vår egen avprogrammering ur ett livs hjärntvätt och om-utbildning med riktig kunskap.  Hur börjar vi?

Detta gäng, se [länk] ,  står alltså bakom WantToKnow.info .  Senaste pressreleaserna:  [länk] .  Huvudsida:  [länk] .

Hur gör vi?
inlägg #15
Annons:

De stora sakerna nu:  a) Balans.  b) Självständighet.

Ang. b) ovan, fulmedia kan på filosofisk grund omöjligt avslöja det nya är att vi måste bli våra egna auktoriteter, detta då de är en yttre auktoritet som vi av tradition använt istället för att använda vår egen själv-auktoritet.

Ang. a) ovan, balans är den stora utmaningen.
inlägg #16
Doin' the re-veil-ation,
Ascension is lifting the veil.
(Egen dagbok, 2011-11-15.)

Hur var det...
"A trinity of God, Soul and Man joining together."
 ... Fadern, Sonen, och den Helige Anden?

God -- Fadern
Man -- Sonen
Soul -- den Helige Anden

Häpp.

(Eget email 2011-11-10, citatet ur http://faith-restored.com/billing11.htm  [länk] .)

Den nya världsordning som jag jobbar på att förverkliga är självständiga individer som inte låter sig manipuleras av medie-magi. -- Leif Erlinsson 2011-11-20 01:29
inlägg #17
WikiDisclosure :)  http://redicecreations.com/article.php?id=17794  [länk]

(Med nick till min näst sista ovan, punkt b), fulmedia kan på filosofisk grund omöjligt avslöja att det nya är att vi måste bli våra egna auktoriteter, detta då de är en yttre auktoritet som vi av tradition använt istället för att använda vår egen själv-auktoritet.)
inlägg #18
Läsarbrev till "PEERS: WantToKnow.info Email List":
"I am shocked you don't have a million subscribers.  The information you send is always very interesting and well documented."
  ~~   Rudy A., Jan. 1, 2012
Från "PEERS 2011 Annual Report", Fri, 13 Jan 2012 15:10:20 +0100

Public Education and Empowerment Resource Services idé är att göra skillnad genom väldokumenterad korrekt information.  Men tänk om folk skiter i vad som är korrekt och sant?  Om man bara lyssnar efter vem som säger vad-det-nu-är?
inlägg #19
Visa sida: 1 2

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se