Söndag den 19 maj 2013 Ny användare | Logga in  

Dagens skrivtips: Krisen i förlossningsvården | Eurovision Song Contest i Malmö | Diskriminerande reklam Börja här!

sourzeforum
Diskuterar artikeln Bortom materialismen
Visa sida: 1 .. 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Jag tycker att personer som står för oseriösa sajter måste tåla att bli kritiserade. Man borde ju ha något ansvar för det man skriver på dessa "nättidningar"
anonymt inlägg #81
Marina, här kan du läsa varför en viss person beter sig som den beter sig, Torbjörn Sassersson [länk] 2012-02-03 12:32:
Så här gör skeptikerna över hela svenska internet när de härjar på forum.  De följer en mall för hur man tar över initiativet, distraherar diskussioner och smutsar ner sina opponenter.

Skeptikerna (pseudikerna):

1. distraherar diskussionen till andra ämnen som är ovidkommande,
2. skitar ned diskussionen maximalt för att få läsare att tycka att ämnet är skräp,
3. få opponenter att gå i emotionell reaktion,
4. om opponenter går i emotionell reaktion och försvarar sig, agerar pseudikern som ett stucket lamm och spelar offer,
5. passar på att i diskussionen sprida maximalt dåligt rykte om ämnen, personer och företeelser som de vill ha bort (tex Newsvoice).

Gå inte på deras metoder.
(Tidigare postat i tråden "Gå inte på pseudikernas metoder",  [länk] .)
inlägg #82
Leif Erlingsson
CITAT//Jag har funderat, eftersom DNA kan programmeras av ord och fraser ( [länk] #72 ) borde man inte undersöka hur mycket dödligheten i cancer påverkas av texterna på tobakspaketen om att tobak dödar? Jag menar, hur många fler dör p.g.a. dessa texters påverkan på vår hälsa??//sc.

Nu kan det säkert vara svårt att få reda på om skillnaden är så stor i fråga om cancerutvecklingen hos personer som läst informationen mot de som inte läst.
Då man såg sambanden mellan cancer och tobak stod det ju inget på förpackningarna och dessutom var det ju ytterst tjusigt att röka - man ansågs modern och med sin tid. I paritet med din tes skulle ju motsatsen i det fallet haft betydelse - alltså, trots giftet i
tobaken men med de positiva tankarna kring rökandet så skulle inte cancer utvecklas i nämnvärd grad.

Annars är jag övertygad om att människors sociala situation med vänner och familjeförhållanden - ekonomisk tillfredsställelse eller oro definitivt och absolut påverkar hälsan - psykisk såväl som fysisk.

Att tänka vackra tankar är en läkande sysselsättning liksom sång och dans - musik har därvid en generellt positiv inverkan, men jag tror att man måste tycka om den musik man lyssnar på för att få den positiva effekten.

Att släppa tankarna helt på att man ska dö om man fått ett obotbarhetsbesked av sjukvården och i stället ägna sej åt att leva fullt ut den tid man har kvar har ävenledes gjort underverk.

När vi inte bara ser ljuset i tunneln utan är det kommer mycket nu förborgat i en annan dager.
inlägg #83
#82 Bra Leif, Marina behöver allt stöd hon kan få och i dig har hon fått en verklig klippa. Du om någon låter ju inte något så trivialt som kemins och fysikens vedertagna lagar hindra dig från att presentera den "sanna" verklighetens natur. Fortsätt gärna och ät sockerpiller, men kalla dem för godis i så fall. Inte nån j*vla medicin. Har du träffat nån utomjording på sistone?
anonymt inlägg #84
Tack Bizon, för goda tankar.  Det finns ju de som är kärnfriska och blir hur gamla som helst trots att de storröker, så det är uppenbart att psyket har mycket med det hela att göra.  Det var därför jag föreslog att man borde forska i hur stor inverkan texten på tobaken har på dödligheten.  Som du skriver, "Att tänka vackra tankar är en läkande sysselsättning".
inlägg #85
Annons:

Leif Erlingsson, tack för upplysningen.
Och den bästa metoden att tackla skeptiker är antagligen att behandla dem som luft. De är ofta inte kommunikativa för fem öre och ställer man frågor svarar de aldrig på dessa, men ofta ställer de själva en massa frågor som de tror att andra skall svara på. De är verkligen en tråkig företeelse.
anonymt inlägg #86
Tack själv Leif
Tyvärr har jag inte tid att ta till mej alla inlägg och länkar du bidrar med, men intressanta och tankeväckande är de jag bekantat mej med.
Du är ju som jag ganska generös med skrivarenergin :-)
inlägg #87
Marina #86
- jag är ju skeptisk till lite av varje som människohjärnan producerar, inte minst min egen, men att bara så där generellt avfärda skepticismen tror jag är att göra det för lätt för sej, och mången är det som trots en liten inre undrande stämma svalt beten som dom för sent förstår att dom borde förhållit sej lite avvaktande till.

Men att inte svara på frågor är ett oskick.
inlägg #88
Marina! Jag känner väl till din taktik. Först kommer du med påståenden och försvinner du när du får för svåra frågor. Sen kommer alltid samma ursäkt att du inte svarar på dumma frågor. Du behandlar redan kritiker som luft. Det är väl bekvämast. Det är en tråkig företeelse. Det måste varasvårt att hela tiden komma med argument som inte håller.

anonymt inlägg #89
Hur många är det som går på det som står i Dagens Homeopati? Jag tror inte det kan vara så många. Iofs. så kanske alla inte klarar av att läsa vetenskapliga artiklar och blir därför lurade av referenserna. .
anonymt inlägg #90
Visa sida: 1 .. 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se