Fredag den 25 maj 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Bostadsrätt vs hyresrätt? | Egyptens presidentval | EU-toppmötet  Börja här!

sourzeforum
Visa sida: 1 2 3 4 5 6
#49 - ja dom var det :-) Var har du sett dom förut? Min hemsida är tillfälligt nedsläckt och har varit sedan telia gjorde en uppgradering, hur man nu kan få det dill att kalla en försämring av en tjänst för uppgradering - och dessutom inte korrigera tjänstens pris motsvarande försämringen det är svårt att förstå. Förresten, vad orsakar din åldersundran? Nej Schyman är inte med, men hon var med då vi gick på förlossningskursen. Hennes förlossning tjänade som pedagogiskt material med hennes dåvarande man med ryggskott på en säng bredvid. Egentligen var det han som skulle ha filmat, men dom fick i sista stund kalla in en kompis för att sköta kameran. Och apropå pedofildebatten - om, hur har den påverkat dej?
inlägg #51
#50 L-A är i gott sällskap då det gäller att "ta för sej" sexuellt. Efter P-pillret blev det fritt fram även för brudarna "att ta för sej" ett uttryck som jag hört användas av tjejer i samma åldersspann som han - och det utan någon påträngande känsla av att blivit stigmatiserad - och nu är väl den tiden för bi hoppas jag, åtminstone lokalt - att det är ett helvete på andra håll i världen vet vi ju. Här har sexualmoralen bytt skepnad från att ha inneburit att en flicka ska hålla på sej och vara "ren" ända till bröllopsnatten då hon förväntades bloda ner lakanen - till nu då tjejer och killar i ungdomsåren förväntas skaffa sej så pass mycket erotisk kunskap att dom är kapabla att sexuellt tillfredsställa både sej själva och sin partner på allehanda spännande sätt. En unge i övre tonåren som inte gjort sin debut och är någorlunda aktiv betraktas närmast som att vara lite efterbliven. Till och med homosexuella erfarenheter kan man tala relativt öppet om i dag utan att vara homosexuell eller ens bi då just sökandet och experimenterandet inom det sexuella har fått tämligen stor acceptans. Nu finns det ju även andra strömningar inom hbtq där även asexuella platsar. Och det är ju en följdriktig utveckling då i princip alla varianter och preferenser ska erkännas och kunna leva ut sin särart (fortfarande visserligen inom vissa gränser). Däremot har det ju blivit en skärpning som du tagit upp - manligt sexköp av kvinnor är stigmatiserande och betraktas förutom som kriminellt även närmast som en sjukdom som man kan få terapi för att bota - det går under benämningen sexmissbruk och faller väl under samma kategori som andra missbruk, möjligen något smutsigare än alkoholism och narkomani - könet är ju inblandat i hanteringen. En annan sexuell preferens som i dag skaffar äldre män smutsigt rykte och närmast betraktas som en perversion är intresset för yngre kvinnor - OBS jag pratar inte om barn, tjejer i 18-22 årsåldern med män i åldrarna 40-55 vilket räcker gott för att få onda ögat av omgivningen - förmodligen av avundsjuka. Hur ser då omgivningen på de unga flickorna som faller för dessa äldre män? Inte stigmatiseras dom i alla fall, möjligen tycker man synd om dom som inte förstår sitt eget bästa eller betraktar dom som horor om det är en man med pengar - båda kan visserligen vara sant, men man kommer sällan på tanken att dessa människor kan ha ett både fint och givande kärleksförhållande. Grundproblemet i hela denna mänskliga soppa är att folk inte kan låta andra få vara ifred utan att värdera och normalisera eller fördöma.
inlägg #52
49 Du gav en länk tidigare, förra året tror jag.
Min åldersundran? Du kan kolla siffran i min signatur. Tja, intresset är inte borta...men det är inte som förr, mer än den rätt kräsna smaken. Pedofildebatten har inte påverkat mig mer än som en del av könsdebatten, vilkens enögdhet har irriterat och stimulerat mig i över 30 år!
Jag inser att det finns orsaker till allting, ibland mänskligt överdrivna, och egotrippade. Men också att det är en väsentlig skillnad, eller iaf var mellan kvinnlig och manlig sexualitet. När jag tidigare här skrev att män måste ha utlösning. Kvinnor kan biologiskt sett klara sig utan. Då gick ett par här i taket. Fastän jag visade med länkar att 1/4 av kvinnor inte upplever en sådan. Som om jag "begått sexuella trackasserier", ja fast på det nya sättet. "Inte unnat kvinnor sex", typ. Men nu är ju reklamen full av dildos så de kan klara sig utan oss. Motsvarande attribut för män är närmast onämnbara. Där har du en "ny" skillnad...
inlägg #53
Det där att "ta för sig" osv, (de slitna "argumenten" tröt visst därifrån...) visst har det gått till överdrift? Som all annan mänsklig verksamhet, vi planetens missbrukare. När man ser tillbaka på sin ungdoms förlustelser, så de bästa stunderna var ändå med en stadigvarande partner. Även om några tillfälliga äventyr etsat sig fast i minnet, det skall erkännas. Mjodå... Men flera kunde man nog varit utan!
Regeringen satsar alla pengar, nu som innan, på "det svaga(?) könet". De "är utsatta", (att kvinnor "sätter ut sig själva" ingår inte i jämställdhetstänkandet) med pekfingret riktat mot oss män. Eftersom vi fortfarande, märkligt nog, är skuld till alla könsrelaterade problem! Ja kvinnans alltså, mäns problem är inte så intressanta, (mer än för att peka finger åt), eller om hon skulle kunna vara orsak till just våra problem någon gång. Kvinnor är visst för obetydliga för detta, att orsaka någonting utom det sockersöta och genomgoda... Kolla nätet, hur många fläker ut sig, rätt vidriga bilder. Det måste vara miljontals, globalt. Små flickor som säljer sig i Sverige, flera rapporter, även invandrartjejer. Småflickor som svarar på annonser och gör det med äldre man i bil. Men vi får inte moralisera över unga kvinnors sex, inte moraliskt/juridiskt varna! Tar de steget ut på gatan är det ju "mannens/kundens" fel. Detta är PK, vad än någon annan försöker inbilla sig/oss. Och beviset finns bl.a i kritiken från kvinnliga(obs) prostitutionsexperter, mot den senast utvärderingen av sexköpslagen. Vilken khelt korrekt kallas ovetenskaplig, och är odemokratisk, populism precis som det mesta av all annan enögd, fjäskig statsfeminism! Övermyndig nedvärdering av kvinnor och män.
inlägg #54
Här är en, prostitutionsforskaren Susanne Dodillet: "Utvärderingen av sexköpslagen är en vetenskaplig skandal."
Utredningen leddes av Anna Skarhed, hon belönades sedan med att bli ny JK. (Man minns den förra modige som fick fram en debatt om oskyldigt sexdömda män...)
När vissa kvinnor "tar för sig" ordentligt, sexuellt OCH ekonomiskt (vi lever i ett socialt väldfärdsland, obs!) så kallas det i utredningen för "manligt våld mot kvinnor" (som bekant en ständigt upprepad lögn även i andra sammanhang)!
[länk]
inlägg #55
Annons:

Jocke - Jo jag vet att du varit med och debatterat länge i dessa frågor och glädjande nog så höjs en och annan annan röst också som vänder lite på perspektiven så att andra sidor av verkligheten också kan skådas. Jag kan ju inte påstå att jag är så väldigt aktiv men lite har jag bidragit med i genren [länk] men som du vet så har inte mycket annat hänt under de senste 30 åren mer än att den manliga skulden till allt ont mer per definition och axiomatiskt fastslagits offentligt och i politiken. Att sedan prostitution i varierande former är ofrånkomlig med det ekonomiska system som råder kan av många upplevas som en sorg, men en sorg som vi ändå måste förhålla oss rationellt till. Att småtjejer gör det för pengar liksom i förekommande fall även unga grabbar med vanligen sexsugna män hör till samma problematik - alltså att mot betalning utföra någon typ av sexuell tjänst [länk] Detta att som nu sopa obekväma sanningar under mattan eller att skuldbelägga, kriminalisera och förlöjligande sjukförklara kommer inte att föra något gott med sej. Att som porren förhärliga, bejaka och exploatera vilken av art som helst i kittlande syfte har möjligen haft mer positivt med sej än tvärt om då den bidragit till att frigöra just kvinnors sexualitet och utbilda män - vidare även att udden på den skamprägel som nakenhet och kön tidigare förmedlat nu tagits udden av i viss utsträckning. Bara detta att erkänna människans naturliga exhibitionism som på senare tid mer allmänt representerats av det kvinnliga klädmodet där det gällt för kvinnor att framhäva sina könsliga företräden i lockande eller statusbefrämjande syfte - fast jag måste erkänna att jag tycker det gått för långt då plastkirurgin så helt oförblommerat tagit sej in under huden på folk och det utan att något medicinskt skäl föreligger och dessvärre med ett estetiskt resultat som definitivt är att betrakta som ett nerköp...
inlägg #56
56 bizon Men när du nämner pedofili menar du kanske det senaste uppskruvade om japanska traditionella seriteckningar, animi, som blivit förbjudna och brända!? Här i Sverige förstås. Det är väl Ecpat som dragit igång det hela från början som spårat ur, med Thomas Bodström som ligger bakom där iaf. Jag säger som alltid, att allt sådant här, på den här nivån har samma bakgrund i Sverige. Och det är inte feminismen, utan den som anammde denna till synes lilla sockersöta tårbit, och som därmed växte som en annan Alien och blev STATSfeminismen. Med känt resultat på snart sagt alla områden i svensk politik och lagstiftning. För den som vågar se. Man kan aldrig hindra folk från att kalla sig "feminister" eller "fascister" eller annnat medlöpande, fjäskdrypande -ister. Men ett rättssamhälle skall inte gå i ledbandet till aparta politiska ideer med vinklat gruppintresse.
Och man kan inte hindra folk från att rita naket heller, oavsett ålder faktiskt. Men du ser väl till att dina offentliga lerfigurer fyllt 15 år Bizon? :-) Här i Newsmill om den japanska seriekonsten och domen. Av en japankännare.
[länk]
inlägg #57
Jocke - intressant länk och de frågeställningar artikeln reser. Citerar// Hade jag som barn blivit utsatt för sexuella övergrepp, och om detta blivit dokumenterat och spritt på internet och andra kanaler som en handelsvara, hade jag känt mig kränkt av att veta att polis och åklagare sitter och bläddrar i serietidningar istället för att jaga riktiga förövare och stödja riktiga offer.//sc. bla. frågan OM våld och sexuella skildringar av pedofil art kan inspirera till faktiskt genomförda våld eller pedofila handlingar? Jag är böjd att tro att vi påverkas av allt vi ser, hör och deltar i. Annars skulle hela mediautbudet vara meningslöst - inklusive konst i alla former. Själv gillar jag anime och manga för det ofta välgjorda utförandet och klart mångfasetterade budskap med skarp samhällskritik, men jag har inte sett något som ens kommer i närheten av barnporr även om genren i sej själv har ett infantilt drag vilket jag mer tolkar som ett uttryck för det infantila i hela världshistorien om jag ska ta i. Men i ärlighetens namn har jag inte konsumerat så förfärligt mycket av den varan så vad vet jag om vad som producerats i stort. Mina skulpturala alster innehåller visserligen människor av alla åldrar och nakna är dom samt ofta inbegripna i sexuella handlingar, men som barnporr tror jag inte man kan se det eller ens att det fungerar - men samma sak där, folk går ju igång på vad som helst - i vart fall är inte avsikten porr i den meningen även om berättelserna ibland handlar om åldersmässigt minderårigas sexuella upplevelser och begynnande sexuella erfarenhet liksom även så kallat vuxnas dito, så är inte avsikten porr. Snarare då litterära skildringar av upplevd verklighet - ofta med självbiografisk eller i andra hand återgiven grundstory. Jag tror att det bästa vi kan göra är att förhålla oss till verkligheten sådan den är vilket ger oss större möjlighet att vara rationella samt att därför kunna förhålla oss på ett medvetet sätt till mänskliga avarter liksom även bejaka det vi tror är rätt. Jag tror att både civil olydnad och civilkurage behövs för att göra världen till en bättre plats att leva på. Jag har sett polisiärt övervåld liksom politiskt korrekta sexuella övergrepp/förtryck utförda av kvinnlig dagispersonal och kan inte annat än reagera och det oavsett om det kan ha negativa konsekvenser för mej själv - samma sak då det gäller att föra det tabubelagda strukturella förtrycket av mannen på tal precis som jag förstår att även du gör - jag är övertygad om att det behövs och har sett tecken på ett uppvaknande både bland män och bland kvinnor som ju också ser mannens många gånger ofördelaktiga/underlägsna situation i likhet med de tjejer du refererat till som inte önskade någon jämställdhet med mannen då det så uppenbart skulle innebära ett nerköp för kvinnan - vad jag förstår så handlar det om avsaknad av ballans - där kvinnan är eftersatt måste hon och hennes intressen främjas och samma för mannen - orsaken till det är att alla i praktiken förlorar på all form av förtryck och det oavsett vem det är som förtrycks då det innebär att livets kvaliteter förlorar i sitt fullödiga värde...
inlägg #58
Visa sida: 1 2 3 4 5 6

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se