Fredag den 25 maj 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Bostadsrätt vs hyresrätt? | Egyptens presidentval | EU-toppmötet  Börja här!

sourzeforum
Diskuterar artikeln Bobby Ljunggren slår rekord
Visa sida: 1 2
"Svaren på alla dina frågor finns ju i hans artiklar."

???
anonymt inlägg #11
Just det Baloo - Du har helt rätt.....det du skriver stämmer. Jag har redan skrivit allt det där som Pelleplutt frågar om, och det är väl hans problem om han inte kan läsa.
inlägg #12
O nej, billy, du har INTE angett vid vilket universitet, som du tagit din akademiska examen, du har INTE angett vilka de experter på engelska språket är, du har INTE angett vilka svenska tidningar som tog upp "hollow"-frågan, du har INTE förklarat vad du menar vara "riktig" engelska och varför du inte vågar stå för dina uttalanden, är det fler än jag, som inte begriper. I stället häver du ur dig lustigheter som att jag inte skulle vara läskunnig? är detta ett beteende värdigt en Sourzeskribent, har de inga som helst krav på sina skribenter???
anonymt inlägg #13
Är det någon som i billy butts artiklar kan få fram svaret på följande frågor: vid vilket universitet tog du din akademiska examen i engelska? Vilka svenska tidningar tog upp "hollow"-frågan? Vad anser du vara riktig engelska? Vilka är de experter du rådfrågade i engelska?
anonymt inlägg #14
Till redaktionen: jag har ställt fyra frågor till billy butt, angående hans egna artiklar. Desa frågor vill han inte svara på, med hänvisningen till att jag är provocerande (vad är i.s.f provocerande med dessa frågor?) och att jag inte skulle vara läskunnig Era egna publicistiska regler säger ju att man inte ska ägna sig åt debatten med formuleringar som "du är dum". Därför frågar jag varför era egna skribenter inte behöver följa dessa publicistiska regler?
anonymt inlägg #15
Annons:

#15 Hej Pelle Plutt, de publicistiska reglerna på Sourze gäller alla. Däremot kan vi inte löpande hålla koll på allt som skrivs i kommentarsforumet. Därför är det normala förfarandet att den läsare som ser något som han/hon uppfattar som kränkande och tror strider mot våra regler, mailar in till oss med länk eller exakt kopia på inlägget inklusive exakt tid för publiceringen så att vi hittar det. Vi tittar då på det och avgör om det föranleder någon åtgärd. Jag uppfattar att du vill ha svar från Billy Butt på några frågor som rör källor till uttalanden han har gjort i någon artikel. Det kan jag förstå, men självklart är det upp till Butt om han vill svara eller inte. Vi lever ju i ett fritt land. Om du anser att Butt verkar göra uttalanden utan grund och vill få andra att uppmärksamma det, så har din poäng troligen gått fram iom att han inte svarar. Om du inte nöjer dig med det utan fortsätter att avkräva Butt ett svar finns risk att du passerar gränsen för vad vi anser förstör diskussionen i forumet. Igen, det här gäller självklart alla i forumet inkl Billy Butt. Har du något konkret att klaga på, så maila oss enligt ovan på info@sourze.se.
inlägg #16
Jag instämmer med vad du Carol Olof skriver. Men för att sluta freden i den här tröttsamma saken ska jag svara på frågorna - (1) Jag har aldrig påstått att "hollow" frågan upptagits i någon svensk tidning. Snarare har jag skrivit att svenska journalisterna har inte kommit på att det var fel engelska. Där har Pelleplutt läst fel (eller uppfattat fel) Däremot har jag skrivit att Skaraborgs Läns Tidning tagit upp frågan om min kritik om Jessica Anderssons text. (3) Det framgår av mina texter i frågan angående Hollow att jag har kollat med engelsmannen Roger Wallis som är f.d. ordförande i SKAP och som är en auktoritet i låtskrivande och lpåtskrivaren Dr Alban som har engelska som modersmål. Dessutom är jag professionell låtskrivare som skrivit ett flertal engelska texter sedan början på 1970 talet, vilket gör att flera svenska låtskrivare ofta ringer och kollar grammatiken i sina engelska texter med mig - jag är inte ensam om detta - det finns fler som jag. (4) Angående vad som är riktig engelska så kan alla begripa att jag inte kan ge Pelleplutt ett föredrag här på Sourze om vad riktig engelska är. Frågan är tramsig! Han får gå kurs om han inte vet vad riktig engelska är. Och att jag läst engelska vet ju hela det svenska folket. Det har stått om mig i tidningarna sedan 1984. Jag har ingen skyldighet att redovisa mina "betyg" för en anonym figur som Pelleplutt! Till sist: Jag tänker inte svara på några följdfrågor varför jag ber Pelleplutt att acceptera och respektera vad jag säger.
inlägg #17
Tack för svaret, Carl-Olof, det är alltid trevligt att få respons på sina undringar. Och till dig, billi, naturligtvis har du ingen skyldighet att redovisa några svar på dina påståenden, men..,för attgeneralisera.., när man INTE gör så.., blir man heller inte trovärdig...
anonymt inlägg #18
#4 Inte, låten betyder väldigt lite, det är framförandet och artistens framtoning som är avgörande. Titta bara på Lordi och Rybak. Skitlåtar framförde de på ett nytt och originellt sätt.
anonymt inlägg #19
Det är inte alltid så Per. I Lordis fall var det en blandning av Låten och showen.De vann inte bara på framförandet. Om låten hade varit dålig hade Lordi inte vunnit. Låten fick ganska mycket radiospelningar runt om i Europa. I Rybaks fall var det definitivt låten som vann, även om Rybaks utstrålning och fiolen spelade en viss positiv roll. Rybacks låt har fått rekord mycket radiospelningar runt om i Europa. Helena Papparizzou's "Your'e my number one" vann bara på grund av att det var en mycket stark låt , inte pga artisten - men ibland blir det, precis som du skriver, framförandet eller artisten som avgör resultatet. 2 st ex på detta: Ryske Dima Bilan, ukrainska Ruslana och den där serbiska tjejen vad hon nu heter.... deras låtar var mediokra, åtminstone enligt vår svenska smak. Ruslana vann pga sitt framförande och Dima Bilan vann på grund av att han är en av Östblockets största artister - och jag begriper fortfarande inte hur det kom sig att Serbien vann!
inlägg #20
Visa sida: 1 2

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se