Fredag den 25 maj 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Bostadsrätt vs hyresrätt? | Egyptens presidentval | EU-toppmötet  Börja här!

sourzeforum
Visa sida: 1 2
Ursäkta Lennie, du är en stolle: "Minnas tidigare liv på andra planeter", Jösses!
inlägg #11
Per W: Är det så stolligt att kunna minnas tidigare liv på andra planeter, när vi kan minnas tidigare dagar på andra platser?
Martin Ekdahl: Jag kan känna igen det du beskriver, att man säger att "så här ÄR det" för att man vill att det ska vara sant, och det kanske inte är ett helt sunt drag i debatten. Men jag tror dock inte att det bara känneteknar de UFO-/konspirationstroende utan även skeptikerna. Skillnaden är att när en "vetenskapsman" kommer och säger att "så här är det", med hänsyn till t.ex. UFO/telepati/reinkarnation eller vad det nu månde vara, då reagerar ingen eftersom vi vuxit upp med att vetenskapen "har alltid rätt". När däremot en "troende" säger samma sak, ofta med mycket mer bevis, då reagerar genast alla eftersom det går emot det de lärt sig ídentifiera som sanning. Men man ska ha klart för sig att det som kollektivt kallas New Age är ingen MOTSATS till vetenskapen, utan snarare en UTÖKNING av vetenskapen. Det är vetenskapen som motsätter sig New Age, inte tvärtom. Appropå NASA, finns en hel del signaler från nämnda organ att ET:s existerar. Kanske kan du finna intresse i följande: [länk] [länk]
inlägg #12
Det finns alltid en agenda med när gammelmedia berättar något om utomjordingar. Jag vet t.ex. inte varför UK Daily Mail i lördags berättade om "The memo that 'proves aliens landed at Roswell'... released online by the FBI". [länk] . Många anser att bilderna på länken av utomjordingen är fejkade, men detta har i så fall gjorts som en Psy-Op i samband med andra världskriget. Vilken skulle vara målgruppen för en sådan Psy-Op? Rimligen en grupp med oerhörd makt som redan själva besitter utomjordsteknologi, och som behöver tro att det föreligger en "terrorbalans" på området. Detta säger sunda förnuftet. Som tyvärr de flesta har nödstoppat innan det hinner säga "knäppgök". Betänk att all världens urinnevånarkulturer kommer ihåg sina förfäder från stjärnorna. "Star People", etc.
inlägg #13
Att det finns "utomjordingar" tvivlar jag inte på - har sett en del märkliga typer på stan - oftast mörkt klädda,nästan svart,samt håret stående rakt upp på skallen - rasslande med kedjor,när de förflyttar sig framåt - men om dom har något samband med,eller är ättlingar till Nostradamus,vill jag låta vara osagt - dom kanske har nog med sina egna problem? - Eller? - Mvh.
inlägg #14
Som "Nexa" konstaterade, "Jan [...] något att bortse ifrån" ( #9, [länk] i "Kokande rapport från häxkittelen" tråden, efter att Jan deklarerat att han inte har något syfte, mening, utveckling eller förståelse. )
inlägg #15
Annons:

Är förfäderna tillbaka? Upplagd i går: [länk]
inlägg #16
Visa sida: 1 2

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se