Fredag den 25 maj 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Bostadsrätt vs hyresrätt? | Egyptens presidentval | EU-toppmötet  Börja här!

sourzeforum
Visa sida: 1 2 3 4 5 6 .. av 12
Svensk media har tagit ställning. Man menar att den officiella konspirationsteorin (att 19 namngivna araber kapade fyra flygplan som kraschade)inte är en konspirationsteori men om man ifrågasätter den då är man konspirationsteoretiker. Det verkar vara en egenskap att svenska media tidigt väljer sida och sedan envist håller sig till den. Det intressanta är att även VoF som säger sig vara skeptiker visar sådana tendenser. Vad gäller AGW har man kommit dithän att ett smärtsamt uppvaknande börjar ske.
Här är en intressant artikel som behandlar de psykologiska aspekterna på varför vissa åsikter stämplas som konspirationsteorier. Jag förväntar mig att känna igen reaktionerna i en del av kommentarerna till den här artikeln.
[länk]
anonymt inlägg #1
Hur länge orkar 9/11 skribenterna hålla på med sina ovetenskapliga svamlerier?

Tveksamheter finns alltid, men hur sannolikt skulle alternativen vara? Jag förstår inte varför det verkar postas ett sånt här nonsens-inlägg varje vecka på sourze som jag måste slösa min tid på att läsa överskriften på.

En gång kollade jag upp påståeenden, men debunking911.com besvarade snabbt tvivlen.
anonymt inlägg #2
Om jag hävdar att det omöjligt kan vara så att Elvis är död, betyder det då att alla andra har fel? Seriöst... för att ett fåtal crackpots uttalar sig tvärsäkert blir det inte per automatik så att de har rätt. Alla som tror annorlunda kan ansöka om medlemsskap i Flat Earth Society på en gång.
inlägg #3
Danska tidningen Politikken är en röd tidning och, precis som i Sverige, tar man därför alla chanser att misskreditera USA.
inlägg #4
Dessutom, jag läser fyra danska tidningar varje vardag och har inte stött på detta "sensationella" påstående någonstans. Oseriöst!
inlägg #5
Annons:

Bra Fredrik Rosvall. Bra att du orkar kämpa vidare med ditt arbete för rättssäkerhet och frihet. När faktaförnekarna känns alltför påfrestande kan du tänka på följande lilla berättelse:
Det fanns en gång en gammal dam i vars trädgård det plötsligt stod en elefant. Den hade smitit ut från cirkusen i stan. Ingenting fanns hos vår fru av referenspunkter att ta till angående detta okända. Hon visste hur en häst såg ut, men där gick gränsen.

Hur löste den gamla damen detta problem? Jo, hon vände på klacken. Gick in i sitt trygga lilla hus och sade högt för sig själv: Sådana djur finns inte!

Voila! Problemet löst.
inlägg #6
Fred, tack för att du tog upp ett av initiativen som försöker motsäga tvivlen för då kan jag passa på att tipsa om boken "Debunking 9/11 Debunking" av David Ray Griffin. Här ligger en recension av den skriven av Paul Craig Roberts, som varit biträdade statssekreterare i finansdepartementet under president Ronald Reagan och sedan biträdande chefredaktör för Wall Street Journal, 9/11 and the Evidence: [länk].
inlägg #7
Thomas, Politiken är Danmarks andra största tidning och störst i huvudstaden med drygt 400,000 läsare (c:a 80,000 fler än konkurrenten Berlingske Tidende). Politiken-läsare är generellt sett välutbildade med hög hushållsinkomst (Mer än var tredje läsare har en hushållsinkomst på över 600,000 DKK). Jyllands-Posten är Danmarks största tidning. Jag valde att ta upp dessa tre på grund av deras storlek och inflytande.
inlägg #8
Hej Fredrik

Mycket bra uppmärksammat.

Höstens svenska mediauppmärksamhet visade på 100% retorik, förnekelse och direkt förtal utan faktatäckning.

Men även Svenska media kommer att vika sig tids nog.

/ Mats på Klar Sikt [länk]
inlägg #9
Just det Thomas, alla som ifrågasätter USA är kommunister, och alla som ifrågasätter och kritiserar Israel är antisemiter. För så är det ju.. Det blir så mkt enklare att avfärda då, stoppa in åsikter i ett fack så kan man förlöjliga eller ignorera.
Det kommer att ta tid för svensk media att ens reflektera över möjligheten att USA själva skulle vara inblandade i "terror"dådet som fick jorden att stanna och ligger till grund för krigsföring(demokratisering) i två länder.
anonymt inlägg #10
Visa sida: 1 2 3 4 5 6 .. av 12

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se