Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Sverige och korruption | Löfvéns riksdagsutanförskap | Kärnkraftssäkerheten i Sverige Börja här!

sourzeforum
Visa sida: 1 2 3
Nä, han tror väl (ja "politiskt" alltså) numera på den feministiska "könsmaktsordningen"? Precis som du får man väl utgå ifrån, som SSU-bas. Hur kan det bli någon allmän "välfärd" av denna inskränkta analys, till praktisk politisk förmån,(som det gång på gång visat sig) för bara ena (kvinnliga) könet?
anonymt inlägg #1
Vad innebär välfärd, vad använder man för måttstock för ett välfärdsland? De borgliga säger nej tack till Folkhemmet och av detta kan man dra slutsatsen om vad de menar med välfärd.
anonymt inlägg #2
Det är lätt för Socialdemokrater att kasta skit i en riktning som dom innerst inne igentligen själva står för.
anonymt inlägg #3
Jag är trött på politiker som ljuger med statistik oavsett om de är blå, röda eller orange. Sysselsättningsgraden säger inget om antal jobb och om de har kat eller minskat, det är förhållandet mellan antal faktiskt sysselsatta med arbete och antalet tillgängliga på arbetsmarknaden. Hur man än räknar så har antal sysselsatta nu inte minskat med antalet 2006.
anonymt inlägg #4
"kat" skall vara "ökat"
anonymt inlägg #5
Annons:

Det finns nog ingen motsvarighet i historien när det kommer till att producera underklass. Industrialismen och kapitalismen som sådan genererar årligen 16 miljoner människor in i svältdöd globalt. 1 miljard går förnuvarande hungriga. I Sverige har man urholkat medelsvenssons ekonomi och försatt flera hundratusen in i beroende av Socialtjänst samtidigt som jag skrivit på andra ställen genererat hemlöshet. Jag tycker det känns som dom sitter fast i gammal 30-tals ideologi a la klasssamhälle där dom, och ingen annan inom politiken förmår sig göra rätt för sin existens.
anonymt inlägg #6
För att inte nämna den naturkatastrof som kommer med konsumentsamhällets nerskräpning. Dom tycks inte ens ha råd med att sätta upp ordentligt med sopkorgar vid bushållsplatserna.
anonymt inlägg #7
7 Den svenska sopkulturen är enormt dålig! På vissa platser töms alltmer sällan, eller betala mer. På t.ex campingar töms containrar inte på flera månade! Sopsortering i fastigheter är undermålig, otydlig, den jag sett. Och den offentliga i kommuner så sällsynt eller långt borta att många antagligen struntar i att sortera! Och får folk, ungdomar, invandrare m.fl någon info?
anonymt inlägg #8
8, är det inte fantastiskt, att vi betalar sådan hög skatt i det här landet när välfärden nedmonteras, man kan inte sköta servicenivån i sina kommuner när det gäller gamla, arbetslösa, renhållning av gator, ens plogning. Sen förväntas man till slut betala för vattnet som företagen smutsat ned. En dokumentär 'Den stora blåsningen' skulle jag gärna bidra till.
anonymt inlägg #9
Jaha, välfärden är att hålla rent och snyggt och det är precis vad som är huvudmålet med en välfärd, ska vi få ett snyggt samhälle borde vi sopa bort politikerna som skräpar ned den med sin erbarmliga politik.
anonymt inlägg #10
Visa sida: 1 2 3

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se