Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Sverige och korruption | Löfvéns riksdagsutanförskap | Kärnkraftssäkerheten i Sverige Börja här!

sourzeforum
Diskuterar artikeln Politikerna skapar inga jobb!
Visa sida: 1 2 3 4 5
#29/ steno, forskning tror vi mycket på här i Öresundsregionen. Inte bara som något tidsfördriv "medan vi väntar" utan vi litar på att forskningsanläggningen ESS (European Spallation Source) [länk] kommer att göra stor skillnad för framtiden. Likaså är det nu klart att MAXIV ska byggas utanför Lund. [länk] Det är fantastiskt intressant, och jag är glad och tacksam över att få följa utvecklingen i vår region på nära håll ... Här har vi också haft en fördel mitt i eländet med lågkonjunkturen, danskarna har vallfärdat hit för att handla billigt. Tidigare var det vi som åkte över till dom.
inlägg #31
Utforskaren, jag jobbar på med talgbollarna men det är få som uppskattar dem i år. De har antingen strukit med eller valt bättre bord
anonymt inlägg #32
Ingloz var ska framgångsrik forskning lyckas om inte i Lund, Sveriges äldsta universitet. Hoppas projektet inte drabbas av högskolebyråkratin världsfrånvända chefer och annat. Ibland brukar det intressantaste komma från forskarbyarna utanför universitetet
anonymt inlägg #33
32/ Det är något fel med dagens talgbollar! Antagligen har fabrikanterna gjort någon besparing som gör att de ratas av fåglarna. Vi hängde upp två talgbollar i december men de är fortfarande inte slut. Under tiden har emellertid våra små vänner ätit upp 20 kilo solrosfrön och 4-5 nötpåsar. Vi har otaliga fåglar vid fågelbordet - en del arter som vi inte vet vad de heter och som aldrig varit där tidigare. Bl.a. har vi en hel massa domherrshonor men inte en enda hanne, vilket förbryllar oss. Men det är roligt att iaktta de små liven och se det spel som råder mellan olika arter. Och jag älskar vintern även om det kan vara nog med snö för i år - kylan får däremot gärna hålla i sig. (Allt detta skrivet på temat "Politikerna skapar inga jobb" - man så är det ju här på Sourze. Förlåt steno.).
anonymt inlägg #34
Ok då får jag skaffa försörjning åt fåglarna och jobb till fågelfråfabrikanterna. Dedt känns bra att inte talgoxarna har dött. Alla vill väl äta bättre om tillfälle ges
anonymt inlägg #35
Annons:

Jag har märkt samma sak att det måste vara något fel på talgbollarna. Havrekärvarna går åt som smör i solsken och likadant när det gäller olika sorters fröer. Jag lade ut en bi limpa som test och talgoxarna var där och smackade i sig direkt. Det tragiska är de katter som lurar runt fågelboet som man måste jaga bort trots att man är kattälskare.
anonymt inlägg #36
Alla säger att valet ska handla om jobben – men var ska arbetstillfällena komma om inte i nya och växande företag?(Ledare i dagens SVD)
anonymt inlägg #37
Steno har du varit med om att arbetsgivaren anpassar arbetstillfällena efter hur vår regering ser ut? Detta sagt för att jag har hört dessa ord med egna öron, som förklarade att det är lugnast när sossarna styr för de brukar hålla vad de lovar? underförstått det gör aldrig en borglig regim?
anonymt inlägg #38
#35/ steno, talgbollar!!! Där har du ett forskarprojekt som kan bli framgångsrikt OM vintern fortsätter - fast i dag har vi vårkänning här i söder :)
inlägg #39

#33/ steno, det här gäller garanterat "forskarbyn" UTANFÖR universitetet. De världsfrånvända högskolebyråkraterna har inget alls att säga till om där - däremot kan de få en välbehövlig bit av kakan genom den nära placeringen av anläggningen därför att den ger nya forskningsmöjligheter för universitetets studenter ... ESS är ett samarbetsprojekt mellan intresserade länder, och är därmed inte heller något EU-projekt ... Det här kan man läsa på Vetenskapsrådets hemsida: "Varför är ESS så bra då? – Etableringen av ESS tillsammans med synkrotronljusanläggningen MAX IV gör Sverige och Lund till ett VÄRLDSLEDANDE CENTRUM för material och biomolekylrelaterad forskning för mycket lång tid framöver. Det innebär att de internationellt ledande forskarna kommer hit vilket skapar en väldigt dynamisk miljö och det ger förstås även fantastiska möjligheter för svenska forskare, säger Lars Börjesson, huvudsekreterare vid Kommittén för forskningens infrastrukturer." Ett lyft för hela Sverige, alltså, säger jag ...
inlägg #40
Visa sida: 1 2 3 4 5

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se