#14, Hoppsan, Michael, en hel del kan bevisas via provrör, mätningar och uträkningar - så det bästa är att aldrig ta för stora ord i munnen. Som du så klokt sa lite längre bak är det bäst att säga: "Om du håller en sekund så skall jag ta reda på det...", Men en stor fördel med *tro* är att den inte behöver rubbas i efterhand av dåliga, felaktiga eller falska testresultat # 15 / Tack och lov har jag aldrig funnit tjusning i förtal och jag utgår från att du, Michael, uppfattade skämtet som UTF bjöd på i #6, och som jag svarade på i #13/... Under min uppväxt fick biblioteket en oslagbar förstaplacering på gilla-listan och har behållit placeringen under livets gång - där gissar jag att vi har en gemensam nämnare iaf. #19 / Ja, Michael, jag är övertygad om att dina döttrar kommer att ge dej enormt mycken glädje och stolthet. Att jag säger så beror på att min egen son tog efter mej och blev en riktig bokmal. Jag saknar så fruktansvärt våra givande och tagande samtal. Han var så klok, trots sin ungdom. Det var för övrigt alla de ungdomar som jag arbetat med i olika projekt. Enligt min erfarenhet stämmer talesättet "barn gör inte vad vi säger, utan som vi gör" ... men sen måste jag skratta, hihi, för nån' "gammal stöt som tror att du vet allt bäst" kan du aldrig bli för det är du ju redan :) Ett litet tips: låt aldrig barnen känna att du vet bäst, även om du gör det, för då gör de likadant med dej en dag.
inlägg #22