Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Sverige och korruption | Löfvéns riksdagsutanförskap | Kärnkraftssäkerheten i Sverige Börja här!

sourzeforum
Du är här: sourzeforum / Att tro
Diskuterar artikeln Att tro
Visa sida: 1 2 3 4
#7/ Ja, Janne B, tänk så illa det kan gå för den som är för vetgirig.
inlägg #11
#8/ Ja, Leif-Arne, ganska ofta har man stött på utläggningar som påminner om Don Quijote-stilen, lite fram och bakvända slag i luften :)
inlägg #12
#6/ UTF, jag hoppas Michael tar lärdom av dina ord.
inlägg #13
#10: All vetenskap - inte "mycket av" utan *all* vetenskap - är hypotser som när man testat dem visat sig fungera på ett upprepningsbart sätt. Skillnaden mellan tro och vetenskap är att trons hypoteser inte testats, eller så har de testats och misslyckats med uppvisa att de har någon som helst giltighet.
inlägg #14
#13: Jo tack, jag är redan starkt medveten om att det finns de som tycker det är acceptabelt att förakta och förtala andra människor bara för att de senare är mer pålästa, och/eller har mer pengar, och/eller är snyggare, och/eller har mer makt, och/eller på annat sätt avviker ifrån Jante-normen. Jag är *mycket* medveten om medelmåttornas äckliga ovana att bota sin ångest över sin otillräcklighet genom att dra ned andra i skiten och betrakta dem som defekta människor.
inlägg #15
Annons:

Ingloz, 15;29 Du får räkna med att det handlar om ungdomlig yra att få visa hur beläst man är ifrån ML håll, men när han blir tillräckligt gammal och förståndig så blir han en av oss som har en livserfarenhet som många gånger överträffar det man har lärt in från skolböcker. Oftast anser jag nog att gammal är äldst och det visar du prov på Ingloz så jag får vänta ett tag till innan jag når fram till de mest framanta visdomsorden.
anonymt inlägg #16
Utforskaren: Haha!! Den ständiga bortförklaringen från föräldragenerationerna för att försöka rädda ansiktet när det sakta går upp för dem att ens kunskap blivit föråldrad, eller att dem man under större delen av livet trott i själva verkat var sant. Skammen och känslan av att inte längre räcka till man man inser att de där ungarna... slynglarna... de där som inte levt lika länge som en själv... har mage att att komma med ny, färsk och bättre kunskap. Då kommer just det där: "Jag har livserfarenhet och det slår allt, så det så ungdj*lvar!!!". Testa någon gång att gå in på en vårdavdelning drä det kommer inte nya läkare och sjuksköterskor som läst mer har nyare forskning hur gammelstötarna sätter taggarna utåt och vägrar vara ödmjuka inför att världen går framåt medan man själv inte alltid hinner med. Det är en sant sorglig upplevelse.
inlägg #17
Rättelse: ...eller att det man under större delen av livet trott i själva verkat inte var sant.
inlägg #18
Jag hoppas innerligt att det kommer en dag då jag med stolthet ser på mina töser och inser att de lärt sig saker som jag inte har gjort... och att jag då har ödmjukhet nog att sitta och lyssna på dem och få lära mig det som de kan. Om inte annat som återbetalning för det jag lärde dem under deras uppväxt. Jag hoppas, bönar och ber att jag ALDRIG blir en sådan där gammal stöt som tror att jag vet bäst enbart och inget annat än för att jag föddes på 1900-talet. Jag hoppas att jag ALLTID kommer att utmana min egen kunskap och kontrollera att jag inte lurat mig själv. Måttd jag aldrig någonsin bli så förbannade envis och igentorkad i hjärnan att jag slutar våga tänka om.
inlägg #19
ML 15;45 lätt för dig och skratta, hör av dig någon gång i framtiden och tala om hur du fortsätter och skratta, skulle tro att då att ditt skratt har fastnat i halsen på dig och det säger jag av ren livserfarenhet så skrattar bäst som skrattar sist.
anonymt inlägg #20
Visa sida: 1 2 3 4

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se