Fredag den 30 juli 2010 Ny användare | Logga in  

Börja blogga i Sourzes nya bloggfabrik!

sourzeforum
Visa sida: 1 2 3
Det tåls att funderas på: "...pragmatisk nyttobalansfaktor mellan konservatismens bibehållbarhetsfilosofi och liberalismens tillväxtfilosofi?" Att sträva efter det maximala är, i förh. till det optimala, inget att sträva efter. Uno: du har många idéer och det behövs nytänkare. Du "trixar" med språket också? Jag smakar på ordet "bibehållbarhet" - låter speciellt! ;-)
inlägg #11
Jag måste tillstå att trots att jag är civilekonom, akademiker och van att läsa relativt komplicerade texter så har jag aldrig förstått vad Uno Hansson skriver. Jag läste några av hans artiklar i början av min tillvaro på Sourze, men nu negligerar jag dem, eftersom jag inte förstår ett skit. Så är det när ett begränsat intellekt möter ett snille!
anonymt inlägg #12
f/ Jag hoppas att Uno Hansson inte tar alltför illa upp - jag skrev bara uppriktigt.
anonymt inlägg #13
#13/ GunnarL, det tror jag, uppriktigt sagt, inte att Uno gör heller, om han är funtad så som han beskrivs av andra ... och jag menar att VI behöver inte förstå varje ord för att känna att här finns något viktigt som är användbart. Det räcker att man nöjer sej med det som går att förstå. Jag använder mej t.ex. gladeligt av all teknik även om jag inte förstår allt. Där räcker det med att man kan läsa innantill och gör som det står i manualen. Eller, jag tackade inte nej till den behandling läkaren föreslog fast det verkade väldigt invecklat och farligt ... Jo, jag minns Uno Hanssons texter sedan min förra period på sourze 2002-03. Oavsett vad han fått för stämpel är jag mycket fascinerad av hans idéflöde. Påminner faktiskt om ranelidska fast inom en annan kategori ... jag hoppas att Uno läser våra kommentarer och har nöje av dem :) Inger Olsson påpekar att han trixar med språket. Det är både lite kul och det som förvirrar. Att det behövs nytänkande är dagens sanning.
inlägg #14
Som jag fattat det så är inte Uno akademiker utan har lärt sig saker på egen hand. Han har ett eget språk med sina egna symboler. Mycket är för mig snömos men ibland hittar jag tankebanor som för en bit...
inlägg #15
Annons:
Det värsta en människa kan råka ut för är att inte alls bli uppmärksammad. Nu är Uno omgiven av ett litet gäng som med största välvilja försöker förstå - hitta det ädla kornet bland agnarna vid tröskningen
inlägg #16
#16 / Janne B. Så värst mycket välvilja har jag då inte sett mer än i ditt instämmande till min kommentar tidigare i dag. Akademiker eller ej är fullständigt ointressant när det gäller tankesmedja. Vad det handlar om är att ett litet frö sås och börjar gro - sedan finns det gott om akademiker som kan ta hand om utvecklingen. Nåväl, så mycket begriper t.o.m. jag att Uno är speciell och väl värd att kolla upp. Jo hans texter är jobbiga att ta sej igenom men det går.
inlägg #17
Det hände sig vid den tiden att en såningsman gick ut för att så, men hans korn hamnade på de mest skilda ställen under de mest skilda förutsättningar osv God natt kanske...
inlägg #18
#18/ ... och här var definitivt fel ställe. God natt!
inlägg #19
Om Uno inte bara koketterar med att han är missförstådd så är det väl ett positivt besked han får här? Ointresset kommer sig inte av det sakliga innehållet utan av att det är dåligt beskrivet. Det finns många här som är vana vid att läsa minst lika abstrakta och komplicerade texter, som förstår mycket svårare saker. Det är naturligtvis inte fråga om att Uno är så intelligent så att ingen förstår utan att han uttrycker sig som han gör. Eftersom han inte lyssnar på det örat så kanske han trivs med en situation där han får beundrande kommentarer. KAnske han alltid varit en klurig, udda person med snillestatus på arbetsplatsen? Inte vet jag. Jag har dock hört nog beklaganden över att ingen bryr sig om hans texter. Det är hans eget fel och beror på hans skitjobbiga rotvälska.
anonymt inlägg #20
Visa sida: 1 2 3

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Jobbsök

Sök enkelt bland tiotusentals
jobbannonser hos Workey:

VAD

titel, nyckelord el. företag

VAR

Upplevelsepresent.se