Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Sverige och korruption | Löfvéns riksdagsutanförskap | Kärnkraftssäkerheten i Sverige Börja här!

sourzeforum
Visa sida: 1 2 3
Du verkar ha intressanta idéer men tyvärr är du lite för svårgenomtränglig i det du skriver då du inte tillräckligt förklarar de begrepp du använder. Du skriver t.ex. "minimera utgifterna med målforskning, teknikupphandling och avropsavtal med logistiskt samordnade legoföretag". Vad är "målforskning", "teknikupphandling", "avropsavtal" och "legoföretag"?

Om man måste slå upp (d.v.s. googla el likn) en mängd ord för att förstå artikeln kommer många inte orka sätta sig in i dina tankar. Se det som en pedagogisk uppgift. Skriv så att alla kan förstå. Då kanske du kommer att få fler läsare och fler kommentarer.
anonymt inlägg #1
Jag läste din första artikel och det var som jag misstänkte. Du har riktigt bra ideer. I den artikeln var det lättare att förstå dem. Jag ska läsa fler av dina gamla artiklar för att sätta mig in i mer.
anonymt inlägg #2
Uno Hansson, nu fattar jag varför vissa av dina artiklar inte får den respons de förtjänar: De är för smarta för oss normalbegåvade ... i den här artikeln fastnar jag för stycket som handlar om att satsa: "Riskkapitalismens filosofi är att delvis avstå från att konsumera hela inkomsten direkt och på så sätt samla kapital – investera detta i riskprojekt för att förhoppningsvis få högre inkomster i framtiden. Men detta har ju mer och mer urartat till att det finns risktagare som till exempel lånar pengar" ... Där vill jag inflika att nyligen skrev metrojobb.se om en kvinna som i verkliga livet praktiserat en parallell till det du berör. Hon sparade av sin lön för att själv satsa på kurser som höjde hennes kompetens. Hon har alltså investerat i sej själv och höjt sitt värde på arbetsmarknaden, istället för att vänta på att arbetsgivaren skulle betala vidareutbildningen. Nu har hon en lön som vida överstiger det hon själv satsat. Det är betydligt smartare än att "jobba gratis" som media berättade om i går.
inlägg #3
Uno Hansson/ Jag vill gärna instämma i ingloz förasta rader. Jag har många ggr funderat på om du även kunde finna ett Forum som är mer rätt fär dig. Men ändå fortsätta att skriva här.Var finns din rätta puiblik? Där du kan känna att du får respons. // Vi har väl alla hört historien om stadens snille! /Hur känns det att vara så begåvad? Jo det känns lite ensamt.
inlägg #4
Uno beklagar sig ibland över att han inte blir förstådd och jag har gett honom synpunkter att han uttrycker sig dåligt, om det primära är att bli förstådd vill säga. Nu tar mig frihet att skriva vad jag tycker i denna fråga. Om man vill framstå som ett snille så är det lättare att göra det om man uttrycker sig så att det låter bra men ingen förstår än att göra sig begriplig. Jag tror att Uno trivs bra med att skriva här för att ingen orkar syna vad som finns bakom hans teknisk-byråkratiska rotvälska. Däremot är det en del som blir imponerade och Uno har fått sin självbild bekräftad.
anonymt inlägg #5
Annons:

Mao Stalin, Uno menar att redusera egen marknadsundersökning och sprid ut verksamheten på fler händer som redan har en ingådd kompetens, alltså lej ut så mycket som möjligt för att så snabbt som möjligt kunna expandera med sin egen verksamhet.
anonymt inlägg #6
Vad märkligt, Janne B och Uno Hansson / Precis samma tanke hade jag, och har ägnat en god stund åt att googla för att förhoppningsvis hitta något som skulle passa där Uno kan utveckla sina idéer tillsammans med andra begåvningar [länk] för det är faktiskt så, att utan innovationer har vi ingen framtid. Allting börjar med att ett tankefrö sås om det skall bli en förändring till något bättre ... Min önskan är att att alla texter som Uno har slösat på fel läsare skall hamna under ögonen på någon som ser värdet i dem och kan vidareutveckla idéerna för att de till slut ska platsa på näringsministerns bord.
inlägg #7
#5 / peter pan! Du har säkert rätt, men faktum är att många av Unos idéer är fööör bra för negligeras. Det vore idiotiskt att låta bli att testa den saken för att ingen får lov att vara snille. Alla vill ju vara snille, men ingen vill erkänna det! Men Uno har, enligt din beskrivning, rätt läggning för att verkligen vara det - för ett snille kan inte förenkla sina tankar, eller förstå varför vi inte kan förstå det han tycker är enkelt och självklart. Det måste han få hjälp med.
inlägg #8
#5/peter_ pan! En annan möjlighet är att det förhåller sej precis som du säger, att Uno bara spelar ett geni som blir missförstådd och mobbad. Han kanske är totalt omedveten om att det faktiskt ÄR intelligenta idéer han presenterar.
inlägg #9
whatever...
anonymt inlägg #10
Visa sida: 1 2 3

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se