Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Sverige och korruption | Löfvéns riksdagsutanförskap | Kärnkraftssäkerheten i Sverige Börja här!

sourzeforum
Diskuterar artikeln Tankar om kärlek i juletid
Visa sida: 1 2 3
Hej Birgitta! Ja, Du har i alla fall en kärlek till orden som Du har en förmåga att sortera på ett mästerligt sätt! Jag önskar Dig ändå - i all min enfald - förmågan att hitta någon att leva Ditt liv tillsammans med. Ensam är inte stark! Tvåsamhet är mycket bättre. Men Du skriver som vanligt jättebra.
anonymt inlägg #1
Dina artiklar berör mig alltid! Och denna är väldigt aktuell så här i juletider.Jag är totalt socialt inkompetent (som jag skrev i artiklen Jag är inte en människa [länk] men jag har en närhet o villkårslös kärlek till barnen,fosterbarnen o barnbarnen samt mina 2 gubbar (de har bara varit 2 ett bra tag nu)Men jag varken kan eller vill delta i det sociala spelet.Dottern var till sist tvungen att utbrista: "-De är totalt socialt inkompetenta hela högen!!" om familjen när hennes makes familj ville bjuda på middagar o sånt.Jag äter aldrig med andra människor när jag inte är ute o reser utan tar min mat med till min läshörna.En vana från fosterhemmet? Några år som nygift i Norge försökte jag men efter den dotterns död har jag inte försökt mera.Alla äter vid olika tider här:Rolf äter middag vid 3 tiden o Roland mellan(8-10 på kvällen.Men jag har lätt att till exempel ge en a-lagare på stan en spontan kram.Som tur är bor dottern ju i samma hus så vi träffar hans föräldrar o släkt spontant o otvunget.De unga (hans bror,kusiner o kompisar känner vi ju väl efter alla sommmarfester o grillpartyn här. Kärlek ser ut på så många sätt.Den kan vara erotisk o fysiskt sensuell, den kan omfatta den själsliga biten hos en syskonsjäl utan sexuella inslag o de olika bitarna kan i bland slå sig i hop.Den sexuella kärleken kan finnas även i andra slags förhållanden.Man kan ha någon man älskar att ha sex med men inte har planer att göra någon livskamrat av.Då är det viktigt att man är rak o ärlig.Men just den sensuella kärleken,smekningar o kroppslig närhet,tror jag är livsviktig i synnerhet för äldre om de är gamla o sjuka nog att upphöra med den sexuella biten.Det var det jag älskade med att vara strippa:alla de gamla jag fick krama mellan danserna.O här gäller ett husdjur oxå.En mjuk katt eller en hund.Tack för alla dina fina artiklar i år o fortsätt skriva hela livet!
anonymt inlägg #2
Hej Gunar L; tack för din omtanke och dina fina ord.....vi får väl se vad som händer. I natt kunde jag inte sova och låg och läste en artikel i Amelia som handlade om kvinnor som blivit ensamstående med mycket små barn (som jag blev), och deras tankar om kärlek stämde väldigt mycket väl in på de jag har i min text.....vilket ju genererar nya tankar :-). ha en skön helg
inlägg #3
Hej Sunny; Som du säger finns det många olika typer av kärlek och i vårt samhälle tycker jag ofta att vi fokuserar lite väl mycket på kärleken i en parrelation. Vi kanske ska öppna ögonen och våga ge lite mer av oss själva till dem som vi kanske inte får något tillbaka av??? tack för din långa kommentar och din fina feedback. Sköt om dig! :-)
inlägg #4
Tack , Birgitta, för att du bjuder in till ditt innersta. Jag tycker du har ordnat det riktigt bra därinne efter diverse ommöbleringar. Riktigt trivsamt! Din finaste ägodel har du fortfarande kvar, och nu har den fått själva hedersplatsen. Kärleken! Kärleken är det centrala och tänk om den fick vara det i alla människors hjärterum. Kärlek i en parrelation är inte det viktigaste - utan att vi älskar, för kärlek sprider sej likt ringar på vattnet och gör vår omgivning så innerligt gott.
inlägg #5
Annons:

Kärlek omfattar inte bara den man lever med utan resten av mänskligheten också.Samhället skulle må mycket bättre om man visade mer kärlek och öppenhet.
inlägg #6
#6/ Ja, avicenna, jag instämmer! Det viktiga är inte vem vi älskar "utan att vi älskar, för kärlek sprider sej likt ringar på vattnet och gör vår omgivning så innerligt gott" - #5
inlägg #7
Hej Ingrid; tack för din reflekterande kommentar som låter helt sann....vi skulle plocka fram den mellanmänskliga kärleken lite mer och höjt vår blick. Det tar så lite av oss och kan ge så mycket.
inlägg #8
Avicenna; kanske ställer jag en dum fråga men ordet kärlek har blivit lite intetsägande, så vad ÄR egentligen kärlek???
inlägg #9
Självaste Ingmar Bergman frågade "Vem har givit oss musiken"? Han var inte dum han heller! / Nyss såg jag en snutt av Fannny och Alexander, på en kanal. Kärt återseende!
inlägg #10
Visa sida: 1 2 3

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se