Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Sverige och korruption | Löfvéns riksdagsutanförskap | Kärnkraftssäkerheten i Sverige Börja här!

sourzeforum
Visa sida: 1 2 3

# 10 / Ethel, Är det #1 eller #3 du avser? ... Min fråga i #3/ löd : Indoktrinerad? som följd av Thomas första #1/ där han klart och tydligt påstår: Indoktrinerad! Själv är jag väldigt indoktrinerad av den uppfostran jag erhållit men har inga problem med att komma överens med dem som fått en annorlunda påverkan från sin uppväxtmiljö. Och att alla människor ska ha samma respekt och rättigheter är vi helt eniga om.
inlägg #11
Det var väl egentligen svar på din fråga, eller kanske kommentar både på #1 och #3, ja... bägge tror jag ;-). Jag undrar om Thomas #1 tycker att han är indoktrinerad?
inlägg #12
Måste kommentera lite om artikeln. Du skriver att torskar får Dig att spy. Nu är det ju så att man behöver inte beblanda sig med dessa sexköpande individer oavsett det rör sig om män eller kvinnor. Och vill blir man spyfärdig kan man väl låta bli att konfronteras med dem? Men jag måste fråga hur man känner igen en s.k. "torsk"? Det som får mig att känna frustration är alla dessa kontaktsajter som drar in storkovan till staten medan de som väljer att sälja sex inte har stora möjligheter längre.
inlägg #13
@ Nettan: Det är inte nödvändigt att rent fysiskt beblanda sig eller konfronteras med torskar för att bli illamående av dem. Om torskar får man veta en hel del ändå. Det är bara att öppna en tidning, se på TV, lyssna på radio eller läsa på nätet. Svårt att undvika, skulle jag vilja påstå. Och diskutera fenomenet tycker inte jag är fel, även om jag inte har sett (?) en torsk "in real life". Förstår inte din fråga hur man känner igen en torsk. Varför måste man det? Jag ser det inte som att någon "säljer sex", jag ser det som att man säljer sin kropp och själ.
inlägg #14
Ethel:Du umgås med säkerhet med "Torskar" varenda dag eftersom de är vanliga äkta män,söner,bröder eller din make.Är det någonting jag lärde mig under alla mina år i sexbranchen o av den vännina jag har som fortfarande arbetar i den (vid 72 års ålder) så är det att torskarna kan vara precis vem som helst.Utom de allra fattigaste o utslagna.Men där finns adelskaledern o där finns hantverkarna.Där finns prästerna o där finns politikerna.Dit går läkare o lärare.På min tid hade vi landets justitieminister o en partiledare.Inte ens om du är lesbisk o har en kvinnlig partner kan du veta säkert:jag såg en hel del lesbiska kunder köpa sex oxå.
anonymt inlägg #15
Annons:

Aviccena Män har oxå sålt sex i ala tider o av smma skäl som kvinnor.Jag har ju själv köpt sex på en bordell i London där det bara arbetade män.
anonymt inlägg #16
@ sunny fri: Nej... det är ingen nytt för mig att alla sorters män köper. Gör inte fenomenet ett dugg mindre motbjudande, tvärtom, för mig.

Vissa vill gärna med kraft poängtera att även kvinnor köper, men då undrar jag: Hur många män köper i förhållande till kvinnor? Har ni någon statistik?
inlägg #17
17 Visst, så kan man också formulera det. Men varför inte tvärtom? Hur många kvinnor säljer, kan sälja? Jämfört med hur många män? Men det är kanske en helt annan sak?
anonymt inlägg #18
Georg du som är datakunnig hur bevandrad är du med Linux Ubuntu som jag har som operatisystem. Varför jag frågar egentligen är för att få en diskussion om Linux överlägsenhet gentemot Windows operativsystem. Det mest suveräna är Ubuntus geniala diskdefrag som återställer filer och dess program automatiskt som innebär att man inte behöver något Defragprogram som packar ihop utspridda filer. Jag finner Linux Ubuntu som det perfekta operativsystemet för nybörjare på att lära sig datorn med den logik det bygger på, att en dator skall vara enkel att hantera. Skall ändå sägas att datorspråket borde kunna förenklas, med syfte med namn som är fiktivt påhittade utan logisk tanke efter ABC modellen.
anonymt inlägg #19
#19 / Utforskaren. Jag får tacka för förtroendet, men jag är ledsen över att göra dig besviken, då mina erfarenheter av GNU/Linux-baserade operativsystem är mycket ringa, men jag förutsätter att de vanliga fördelarna med Linux, såsom t ex utomordentlig driftsäkerhet o s v, återfinns även här, så du har säkerligen gjort ett bra val.
inlägg #20
Visa sida: 1 2 3

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se