Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Sverige och korruption | Löfvéns riksdagsutanförskap | Kärnkraftssäkerheten i Sverige Börja här!

sourzeforum
Visa sida: 1 2 3
Indoktrinerad!
inlägg #1
För hundra år sedan då jag var ung och vacker, fick jag ett erbjudande av ägarinnan till ett litet hotell i Jerusalem, att som alternativ till att mot betalning hyra ett rum bo gratis, i hennes säng. Gjorde det henne till torsk och mig till prostituerad? Tja, om man per definition bestämt sig för att torsken alltid är en man så naturligtvis inte. Och allt blir ju så mycket enklare om man inte är så besvärlig att man försöker nyansera begrepp. Inte kände jag mig så speciellt offrad ,men ett liknande erbjudande fick jag aldrig mer.
inlägg #2
Indoktrinerad?
inlägg #3
Kvinnor har sålt sex i alla tider för att få något, men sen att vanliga män köper sex beror på att deras partner inte har skött sitt jobb och det utnyttjar horan så vem är offer?
inlägg #4
Rätt mycket enkönat feministenögt i den här artikeln. Bör kvinnor i ett välfärdsland förväntas kunna ta eget ansvar? Eller är det uteslutande män som rycker i trådarna så att bl.a. tjejer med lyxkonsumtion i blicken dras ut på gatan? Att ingen förmanar ungar tjejer, moraliskt och juridiskt, är det vettigt?
anonymt inlägg #5
Annons:

Själv vill jag slå ett slag för jämlikheten i porrfilmsbranschen. Varför har kvinnliga stjärnor högre lön än manliga då det dessutom söker sig mer kvinnor än män till den typen av jobb? Har inte mannen ett svårare jobb kanske? JÄMO, var är Du, när vi mest behöver Dig?
inlägg #6
En artikel som väl ganska bra visar hur feminitiska myter har fäste i Sverige. Du skriver att män vänder sin frustration utåt och gör illa någon annan. Dj-la skitsnack! Det förekommer naturligtvis, men hur könsbundet är det beteendet? Varför nämner du inte mobbing som våld? Mobbning är det vanligaste våldet, särskilt mot kvinnor. De flesta anmälningarna om mobbning kommer från kvinnodominerade arbetsplatser inom vård, skola och omsorg. Troligtvis är det vanligaste våldet kvinnor som mobbar andra kvinnor. Nu har ju dock staten och media iniltrerats av könsrasister och gjort mobbning av män legitimt. Det kan nog ta bort lite av mobbningsbehovet på en del kvinnodominerade arbetsplatser. Inget är ju så enande som att man tror sig ha en gemensam fiende. Nå hur var det, män gör alltså illa andra enligt dig. Varför är då självmord så mycket vanligare bland män och pojkar? Kanske du har gått på en blåsning?
anonymt inlägg #7
Ingloz. Lär resten av kommenterarnas kommentarer då kanske (?) du förstår min första kommentar.
inlägg #8
#8 / Thomas L Aabo, om du ser efter har jag har inte riktat mitt inlägg till en numrerad kommentar. Alltså är den ämnad som en fråga direkt till skribenten: Är du indoktrinerad, Ethel Hedström? Thomas, du förstår nu va?
inlägg #9
Indoktrinerad? Jag? Ja, kanske det, är vi inte alla det mer eller mindre? På ett bra sätt isf, jag vill att alla människor ska ha samma respekt och rättigheter. Hur kan det bli fel? Om det är att vara indoktrinerad så är jag gärna det. Kvinnor har sålt sex i alla tider för att få något, skriver Avicenna. Min kommentar: Öh??
inlägg #10
Visa sida: 1 2 3

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se