Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Sverige och korruption | Löfvéns riksdagsutanförskap | Kärnkraftssäkerheten i Sverige Börja här!

sourzeforum
Diskuterar artikeln Orden som inte hann landa
Visa sida: 1 2 3
#10 / lotusblomman, det var det bästa jag har hört på länge, för det stöder min egen inställning om att livet som "fattigpensionär" är rikt. När man inte har råd med resor och andra dyrbarheter då måste man vara kreativ och det berikar. Du nämner brödbak som ger tillfredställelse för alla sinnen. Tänk bara på doften!!
inlägg #11
ingloz, du har fullständigt rätt i att tolka artiklars innehåll som du vill för så gör jag. Den läsvane kan läsa mellan raderna som innebär, att det är så här författaren tänker, vilket är intressant. När vi skriver våra inlägg och kommentarer så söker jag nästan alltid efter om det är en hund begraven bakom orden. Det finns en här som är suverän på att avslöja folks andemeningar vart de vill komma. Så här är det för oss alla, för att göra oss begripliga så skulle varje inlägg bli en liten artikel, men istället kastas det ut ogenomtänkta fraser och genmälen som man kan tolka hur man vill. Vad jag ger akt på i första hand är att söka om illvilja eller oförstånd finns med i den text jag läser, den sorten nervärderar jag, tyvärr är det nog så hos oss lite pr mans. Sedan underskattning av folks tankeförmåga ska man inte syssla med, som är både orättvist och dumt i de flesta fall.
anonymt inlägg #12
ingloz, du har fullständigt rätt i att tolka artiklars innehåll som du vill för så gör jag. Den läsvane kan läsa mellan raderna som innebär, att det är så här författaren tänker, vilket är intressant. När vi skriver våra inlägg och kommentarer så söker jag nästan alltid efter om det är en hund begraven bakom orden. Det finns en här som är suverän på att avslöja folks andemeningar vart de vill komma. Så här är det för oss alla, för att göra oss begripliga så skulle varje inlägg bli en liten artikel, men istället kastas det ut ogenomtänkta fraser och genmälen som man kan tolka hur man vill. Vad jag ger akt på i första hand är att söka om illvilja eller oförstånd finns med i den text jag läser, den sorten nervärderar jag, tyvärr är det nog så hos oss lite pr mans. Sedan underskattning av folks tankeförmåga ska man inte syssla med, som är både orättvist och dumt i de flesta fall.
anonymt inlägg #13
# 12/ Att du är klok, Utforskaren, det behöver man inte läsa mellan raderna för att upptäcka ... Ibland har man för bråttom med att sätta stundens ingivelse på pränt. Det har i vart fall hänt mej, och när jag sedan läser texten ytterligare kan ett annat perspektiv bli synligt ... Sedan har vi det där med att när man blir angripen poppar det genast upp en primitiv lust att ge tillbaka med samma mynt, och så är pennfäktningen i gång. Ändå måste jag säga att det är en mycket fin atmosfär här på Sourze, t.o.m. när det hettar till ordentligt mellan meningsmotståndare.
inlägg #14
Ingloz, jag håller med dig, visst det är bra människor över lag som låter ha sina åsikter som är tänkvärda och jag tror att det infunnit sig en respekt för varandras åsikter även om inte alla håller med om vissa påståenden. På något sätt benas teman och ämnen ut så att de flesta blir nöjda och det är väl målet för oss att höra vad andra människor har för åsikter om de och detta. Visst vissa frågor återkommer med jämna mellanrum med nya vinklingar, som frågan om 9/11 vad som hände och varför. Synd att i den debatten kan jag inte blanda mig i på grund utav jag vet inte svaret på gåtan och spåna i något med gissningar är inte mitt bord.
anonymt inlägg #15
Annons:

Ja Källan är inne i en bra period med större respekt än i vissa andra perioder...
inlägg #16
#15 #16/ Vi kan väl hoppas att den goda perioden blir bestående, för det är så givande att ta del av andra åsikter än den egna när det får ske lugnt och sansat. Och som jag ofta tjatar om: vad trist om alla skulle tycka lika, då stannar ju utvecklingen upp.
inlägg #17
#16 Som man ropar får man svar Janne som du säkerligen blivit varse och inte minst ifrån min sida, men respekten för din person är inte mindre för det. Att vara snygg och prydlig i alla ordval kan även det missförstås, så jag undrar..........
anonymt inlägg #18
# 15 / Men, Utforskaren; att leka med tankar tycker jag kan vara både givande och intressant. Tankeexperiment stimulerar fantasin. Det mår de flesta bra av.
inlägg #19
Jag är plågsamt medveten om att jag skrev SKITPRAT här för några dagar sedan - det är inte min stil. Jag ska försöka skärpa mig.
inlägg #20
Visa sida: 1 2 3

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se