Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Sverige och korruption | Löfvéns riksdagsutanförskap | Kärnkraftssäkerheten i Sverige Börja här!

sourzeforum
Diskuterar artikeln Orden som inte hann landa
Visa sida: 1 2 3
Hur kan man göra det när hela samhället motarbetar en på alla möjliga sett? tyvärr är samhället artificiellt och vill inte ha någonting med det naturliga .
inlägg #1
Ja, Birgitta, det har väl aldrig tidigare i mänsklighetens historia varit så lätt att såra så många på så kort tid som i "ytlighetens värld på Internet" ... Egentligen är vi ju väl medvetna om att alla lever under samma tidspress och alltså inte kan förväntas bjuda på några djupsinniga och väl övervägda formuleringar, varken vid hastiga möten i cyberrymden eller i den växande kön i matvaruaffären. Men vi är, trots den snabba utvecklingen runt omkring oss, fortfarande lika ömhudade runt våra känsliga själar ... och för att undvika att såra andra ransonerar vi orden och dess innebörd till ett platt ingenting: "Tack jag mår bra! Hur mår du?" utan att invänta ett svar ... din text berör.
inlägg #2
Inglos Det där var en bra och ganska djup analys av dagsläget för många av oss. / Mötte i dag en äldre dam på gatan som gick omkring i konstiga skor.Hon berättade att hennes tår hade börjat växa över varandra på ett mycket plågsamt sätt. men nu hade hon fått en helt lyckad operation och hon sken som en sol. Jag kunde innte komma påp något vettigt att säga så jag bara börja krama o kinda henne. Det satt bra - sa hon.
inlägg #3
#3 / Janne B, en ordlös kram kan innehålla precis allt det som vi inte hinner formulera med ord vid ett hastigt möte. Att kramas är ju numera en allemansrätt, men jag minns hur det började för ganska många år sedan. Kändisar hade seden med kram och kindpussar med sej hem från "Amerikat" och vi vanliga förfasade oss över tilltaget att kasta sej om halsen på folk man inte var nära släkt med. Men utan tvekan finns det ett stort behov av kroppskontakt ibland oss i dag. Kanske för att vi inte hinner tala med varandra ... Kram, Janne B!!
inlägg #4
Orden som inte blev sagda, kommer mig att tänka på boken "Handbok för nyligen avlidna" har man läst den så blir allt uppenbart för en. Vägledas av boken vad man ska tänka på i nästa liv är inte helt fel att läsa redan nu, då får man en stark inblick i vad små vi är inför alltet, som de flesta tyvärr förnekar.
anonymt inlägg #5
Annons:

Träffande rubrik.I dubbel betydelse med tanke på kommentarer från sådana som sign "ingloz" som försöker påskina att hon har begripit vad hon läst.Skenet bedrar kring den skenhelige!
inlägg #6
#6 / Där avslöjade du dej, Ratatosk. Du, om någon, borde väl veta att alla texter kan tolkas på lika många sätt som det finns individer, och beroende på vars och ens erfarenheter. Jag uppskattar verkligen Birgittas skrivkonst - men, jag gör absolut inte anspråk på att min tolkning ska vara den rätta ... Så ta du och skriv en uppskattande kommentar till Birgitta istället :-))
inlägg #7
Att vara medveten om Alltet är något som ställer krav på oss men som också kan vara en förtröstan och förklaring. Tack för din starka analys Utforskaren som fick mig att le.
anonymt inlägg #8
#6 / Ratatosk, kolla vad Utforskaren finner i Birgittas text (#5 ) så ser du att jag har rätt i mitt påstående att: "texter kan tolkas på lika många sätt som det finns individer"... tillåt mej le.
inlägg #9
sluta att känn dig motarbetad. De leder bara till ytterligare besvär och frustration. Försök se nya vägar och perspektiv. Om vi drar ner på arbete-lön så kanske vi kan spara in på annat som kläder-resor etc. och kan få bättre livskvalitet för att man har tid att baka ett gott bröd tec. eller gå en skogspromenad som lugnar själen.
inlägg #10
Visa sida: 1 2 3

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se