Fredag den 25 maj 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Bostadsrätt vs hyresrätt? | Egyptens presidentval | EU-toppmötet  Börja här!

sourzeforum
Visa sida: 1 2 3
Tack för erkännsamma kommentarer. Jag var osäker om jag skulle lämna ut så mycket av mitt inre liv. Kommentarerna har stärkt mig i övertygelsen att jag gjorde rätt. Jag gjorde det också för de anställda på våra mentalsjukhus och särskilt de på Högsbo sjukhus. Sådana TV-program som Uppdrag granskning är tveksamma om man är alltför ensidig.
inlägg #21
Jättbra att du skriver en artikel som den här just nu när biverkningarna är på allas läppar.För det är ju så med all bhandling.Det finns två sidor.Många har stor nytta av ett begränsat antal elbehandlingar men självklart ska patinten vara införstådd: annars blir det ju ett övergrepp. Själv var jag så sjuk för ett antal år sedan(många nu) att jag sökte till psykiater Per Mindus (som dog 1991) på Karolinska . Han var sannorlikt den siste som använde en form av lobotomi i Sverige? Men det ingrepp han nu gjorde var av ett annat slag.Enklare o ofarligare.Han gjorde bara c.a 10 operationer/år o alla som kom till honom måste ha försökt all annan behandling först ( att man var ett hopplöst fall) samt skriva under att man insåg eventuella biverkningar.Jag var där på en halvdags utredning med Den Käre o Mindus samtyckte till att operera mig.Jag har ju allatid varit väldigt illa därann psykiskt o ville i princip bara överleva .Men det behövdes en remiss av min ordinarie psykiater.dåvarande klinikchefen på långbro o hon stoppade mig.Bland annat genom att berätta om de nya medecinerna som då var på väg. Sedan jag fick dem tycker jag att jag klarar mig bra.Visst är livet nattsvart ibland men det är det ju för alla.Även de kärnfriska.
anonymt inlägg #22
Janne vem har sagt att sitta med i EU parlamentet för att skapa ett Europas förenta stater och låta oss översvämmas av muslimer som är på väg att ta över ett och annat land. Så länge inte Eu stoppar den här faran, är Eu blaha, blaha som innebär att Cecilia Malmström blir en medlöpare till det och det som gangnar Europas fria stater motarbetar hon. Är det hennes meriter?
anonymt inlägg #23
Napoleon och Hitler försökte skapa Europas förenta stater - kanske också Stalin. Men Cecilia är av liberal kaliber och helt ointreserad av sådant.
inlägg #24
I EU bevakar de stora nationerna varandra så att ingen växer sig för stor. Bland de personer som valts de senaste dagarna finns det ingen med diktatorstalanger - de är mer grå samarbetspersoner.Så sov lugnt UTF tills du blir inkallad till lämplig tjänst.
inlägg #25
Annons:

SvD den 29 dec 2009 Rubrik :" Elbehandling vid depression räddar liv" Författare Jan-Otto Ottosson Underrubrik:" Det är endast vid depressiva tillstånd som elbehandling, ECT, har god effekt. Efter 70 år är behandlingen väl beprövad och paradoxalt nog är effekten både snabbare och mer påtaglig om depressionen är djup."
inlägg #26
SvD DEN 15 MARS 2010 Rubrik:" Fler behandlas med elchocker och Drabbdes av minnesluckor.( Anna - Lena Haverdahl)
SvD den 16 mars 2010 Rubrik:" Livslust hålls uppe av elchocker.
inlägg #27
Tack! Yngve K. När en nära vän till mig fick sitt första barn, hamnade i en svår depression och hittades en natt irrande på en vältrafikerad väg med avskedsbrevet färdigskrivet hemma på köksbordet, blev hon inlagd och behandlad med ECT. Jag förstår av uppdrag gransknings reportage att metoden inte är helt problemfri, men man ska väga detta mot depressioner och självmordsförsök, för de är inte problemfria de heller.
inlägg #28
George Debaly, Tack för Din kommentar. Jag befann mig i en djup depression när jag fick behandlingen och blev så frisk att jag har skrivit mer än tre sidor artiklar på Sourze sedan i början av 2009.
inlägg #29
Visa sida: 1 2 3

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se