Fredag den 25 maj 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Bostadsrätt vs hyresrätt? | Egyptens presidentval | EU-toppmötet  Börja här!

sourzeforum
Diskuterar artikeln Att leva på existensminimum
Visa sida: 1 2
#10) Fast just FK har fått ökade anslag de sista åren. FK har ett notoriskt dåligt rykte som arbetsgivare, låga löner är en sak, dålig ledning är i grund värre. Genom mitt fack, JUSEK, så har jag kontakter med flera som arbetar för FK, i ett avseende är de samstämmiga och det gäller den usla ledningen. Andra statliga myndigheter fungerar riktigt bra i jämförelse, tom Arbetsförmedlingen är en toppenarbetsgivare jämfört med FK.
inlägg #11
10 Har dessa myndigheter saknat tillräcklig pondus för att säga till på skarpen då? Och apropå! Tror någon att en feministisk justitieminister, så trött att hon med möda orkar mässa fram sitt "hålla käften", med adress till sin kvinnliga polischef i Stockholm, att dessa tillsammans med en feministstyrd (bara "mäns våld mot kvinnor", igen!) rikspolischef, väcker något annat än munterhet hos helikopterrånare?
anonymt inlägg #12
#11) På samma sätt som vi själva kan välja förvaltning för en del av de medel som avsätt till våra pensioner, skulle det vara möjligt att ge utrymme för andra aktörer än FK att ta på sig ansvaret för en individs sjukförsäkring.
#10) Ja annat var det förr, Hans Holmer väckte ju respekt i alla läger, inget jämstäldhetstjafs där inte. Å inte höll en sådan justistieminister som Lennrt Geijer på med sådat. Mera pang på rödbetan och se för tusan till att mörklägga.
inlägg #14
Skulle vara intressant vad Unto, eller Janne tycker om detta...
anonymt inlägg #15
Annons:

Visst är det lite klurigt att leva på 3680 kronor i månaden men nog ska det gå. Jag lever på 4100 kronor i månaden (efter hyra, hemförsäkring och el) och det går okej, betalar iof inga tv avgifter eller liknande. Drygt 3000 kronor brukar gå till mat varje månad och cirka 1000 kronor till annat.
anonymt inlägg #16
Visa sida: 1 2

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se