Fredag den 25 maj 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Bostadsrätt vs hyresrätt? | Egyptens presidentval | EU-toppmötet  Börja här!

sourzeforum
Diskuterar artikeln Den största konspirationen
Visa sida: 1 2 3 4 5 6 .. av 16
Läsvärd artikel.
inlägg #1
Tesen att media (Grande tutti), i ett fyttirackarns stort samförstånd tigerihjäl maktens alla sammansvärjningar; se de är väl en konspirationsteori som heter duga.
inlägg #2
"Det går just nu en våg av koncensus mellan makthavare som söker just en ny världsordning. Världsledare som Barack Obama..." Men vad är det för "konspiration"? Detta framför ju helt öppet, och av kända skäl och i media, i motsats till dina regler för konspiration. Dessutom, vad är det för konstigt med det, om det är öppna humana tankar för mänsklighetens och planetesn bästa? Då ser jag ju hellre hela bakgrundshistorien om finanskrisen som en konspiration. Där skattebetalare dessutom senare fick ersätta banker, som nu är på väg att göra om hela konststycket med våra pengar igen! I smyg, fast media och Obama verkar reagera.
anonymt inlägg #3
Däremot tycker jag annars att artikeln var läsvärd, något snårig. Visst finns det konspirationer. Mycket mindre subtila än de du nämner. Vänd på alla stenarna säger jag!
anonymt inlägg #4
Kända fakta kan väl knappast kallas för konspiration, möjligtvis kan person utpekas som konspiratör som mörkar med fakta. Att makthavare skulle lägga upp alla sina mått och steg vad de har gjort eller tänker göra är inte ens sannolikt.
anonymt inlägg #5
Annons:

Befriande att läsa en sådan insiktsfull och intelligent artikel. Bland det bästa som överhuvudtaget skrivits på Sourze.
anonymt inlägg #6
Konstigt, jag fick en sådan där deja-vue upplevelse. Att jag har läst den här artikeln för några dagar sedan. Och nu att jag har kommenterat den då också ser jag!
anonymt inlägg #7
Återbruk!!!!
inlägg #8
EN artikel i Sourze kan aldrig dö!!! Artiklar som jag skrivit för flera år sedan får då och då nya läsare. Sådant är störtskönt...
anonymt inlägg #9
Fantastiskt! Helt facinerandeatt en människa kan yttra så många ord... och ändå inte få något sagt. Seriöst, jag menar det! Jag lusläste artikeln och letade efter faktargument... kopplingar till verkligheten... någoting fast som går att tro på. Ingenting... zip... zilch... nuffin'... nada. Helt tomt på argument. Enda argumentet... det *enda* argumentet är i stilen: "Det hörs fler konspirationsteorier på bloggar numer". *Det* skulle alltså vara beviset på att "New World Order" är verklighet. Resten är artikelförfattarens fria fantasier. Det finns inte ens något sakargument att angripa för allt är bara lösa påståenden om hur artikelförfattaren *påstår* att världen funger. Att debattera den här artikeln är lika meningslöst som att debattera utifrån att en Dan Brown-roman är verklighet. Men Dan Brown kan åtminstone förse oss med lite spännande cliffhangers.
anonymt inlägg #10
Visa sida: 1 2 3 4 5 6 .. av 16

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se