Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Sverige och korruption | Löfvéns riksdagsutanförskap | Kärnkraftssäkerheten i Sverige Börja här!

sourzeforum
Diskuterar artikeln Antikvariatet Mormors lekstuga
Visa sida: 1 2
Mycket trevligt och informativt skrivet. En dam ringde mig i dag och undrade om jag hade en bok som Moder Margit haft. Jag sände henne vidare till mina syskon som slängt mindre än vad jag har gjort.// Värre är att jag inte kan slänga fotoalbum från nästan 60 års lnäppande. Därtill har jag bilder som fadern tog redan 1918 - glasplåtar.Synnerlogen vältagna tydliga bilder. En del bilder är tagna med fosforblixt - pulver i en påse som man hängde upp...
anonymt inlägg #1 - 3 svar på det här inlägget
Vilken helt underbar idè Sunny. Jag log när jag läste din livsgivande text. Tyvärr är jag i andra ändan av landet, men det hade varit underbart att få skåda din gästfrihet :-)/Birgitta
Fast för sonens barn är det datarummet som är Farmors lekstuga.De kom ju tidigare och de äldsta ungefär när jag började lära mig internet.De gillade att skriva dikter o annat när de var här.Numera kan jag hålla en majlkontakt med de 2 äldsta.
anonymt inlägg #3
BELINDA OLSSON ska bli debattledare i SVT. Nog var det hon som var med och starta Sourze för ca 8 år sedan.Minns Sunny?
anonymt inlägg #4 - 4 svar på det här inlägget
Du är allt en riktig liten gulleplutta där. Hippierörelsens Peace, love, and understanding rann av alla andra, men på dig verkar det har fastnat pemanent. ;-)
Suckar aldrig närstående?
Annons:

En riktigt rörande text Sunny. Jag hr åxå på tok för mycket böcker, kanske något att ta efter, annars brukar Kupan få mina utgallringar. Just nu så har jag huset tomt, inga barn alls längre. Jag låter dotterns rum vara som hon lämnade det, men passar på att bära in min Hammond från garaget. Lite orgeljazz någon?
Jag delar Livet med en tenorflöjt - en förvuxen blockflöjt alltså. Vi har det fint när vi inte har några åhörare. jag kan en massa psalmer,visor etc till hälften ungeär. det räcker för mig o mina öron.VAD KOM MUSIKEN IFRÅN? Hur började människan uppleva vissa ljud som takt och ton? Det vill säga musik.Varför har papegojan o koltrasten ca 10 melodier och vi 100 000 melodier??? Ja Gud vet!
anonymt inlägg #7
Enligt Darwin är just vår förmåga att skapa och uppskatta musik den mest svårförklarade, vi har utvecklat en förmåga som evolutionsmässigt är "onyttig" men oss till stor glädje. Varför - frågan dröjer sig kvar
inlägg #8
Jag har en gammal sopranblockflöjt i ett skåp, man kan spela rätt mycket på den, bara jag inte försöker med någon annan tonart än C eller F, då spricker det direkt. Har inte lärt mig finliret med halvtonerna.
inlägg #9
En flöjt länk till dig Janne, och andra. Lappnilspolska på blockflöjt. Det är klös i flöjten.
inlägg #10
Visa sida: 1 2

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se