Fredag den 25 maj 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Bostadsrätt vs hyresrätt? | Egyptens presidentval | EU-toppmötet  Börja här!

sourzeforum
Diskuterar artikeln Gömda-Liza vägrar komma fram
Visa sida: 1 2 3 4
#28. "Snuttifiering"? Jag brukar faktiskt tänka precis tvärtom. Att kalla femminutersnyhetsinslag på SVT för "särklass" i förhållande till halvtimmesreportage och korrespondenter som dygnet runt rapporterar för studior runt om i hela världen låter som en dramatisk överdrift i mina öron.
inlägg #31
#31. Det är sant. Gamla goda strider. Visst skulle man sakna sina debattmotståndare om de en dag skulle försvinna?
inlägg #32
31/ Då har vi förmodligen inte sett samma nyhetsinslag. När jag tittat på CNN så brukar ett inslag begränsas till 50-60 sekunder. Ofta med upphetsade reportrar och våldsamma bildsekvenser - men å andra sidan så är jag ingen expert på området. Jag håller mig nästan genomgående till svenska media.
inlägg #33
32/ Jag hade samma uppfattning tills helt nyligen, dvs. när CMO skrev sin kommentar nr 29! Den lille elake rackaren!
inlägg #34
#31. CNN och BBC World är en utmärkt källa till snabba rapporter direkt från platsen där saker inträffar (om det är det som du menar med "upphetsade reportrar och våldsamma bildsekvenser" varvat med analyser av experter (vilka alltid tycks finna på plats). Dessutom låter kanalerna alltid olika perspektiv komma fram för att hjälpa tittarna att skaffa sig en bra överblick. Detta kan man i sin tur balansera mot medier som internet, böcker, radio eller tidningar.
inlägg #35
Annons:

#34. Även det skulle du sakna. Tro mig.
inlägg #36
Visa sida: 1 2 3 4

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se