Torsdag den 9 februari 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Sverige och korruption | Löfvéns riksdagsutanförskap | Kärnkraftssäkerheten i Sverige Börja här!

sourzeforum
Visa sida: 1 2 3
Jag har upptäckt det här med bloggar den senaste tiden, och nu är jag fast. Det är mycket, mycket intressantare än att läsa ledarsidor - jag kan sitta flera timmar och blogga runt... Tyvärr finns det som sagt nästan inga vänsterbloggar, de liberala har helt klart övertaget.. Bra bloggar:
gudmundson.blogpsot.com, alunder.blogspot.com, tt-kritik.blogspot.com, med flera!
Tyvärr så har Gudmundson idag lagt ner sin verksamhet!
...och varför bloggar inte vänstern? Jo, de har ju redan alla svar färdiga - i deras s.k. "bibel" från 1800-talet... och då slipper man ju tänka själv
inlägg #3
Bland mina "vänstervänner" verkar intresset för bloggar och liknande ganska svalt just nu, antingen så är de ganska ointresserade av "IT" i allmänhet eller så är de som jag, redan utleda på alla trender innan Aftonbladets IT-reportrar ens hört talas om det. (Ex. AYB var i vissa kretsar uttjatad långt innan flash-animationen...)
inlägg #4
Bloggning är individualististiskt inte kollektivistiskt. Bloggare kollar inte sina åsikter med partiledningen innan de publicerar dem (de hinner de inte). En (politiskt korrekt) vänsterbloggare blir därför bara en megafon för partiet och således helt ointressant att läsa. Bloggning är en gräsrotsrörelse och gräsrötterna i vänstern ska enbart hålla käften och applådera när ledarna håller tal.
Annons:

Inte så konstigt att vänster inte bloggar. Klassamhället regerar. De bloggar ni nämner är ju mest folk som får betalt att skriva eller kan göra det på jobbet. Om man inte är tjänsteman utan arbetare måste man först arbeta, sedan föra den poltiska kampen. Alla medier, nästan utan undantag är ju borgerligt styrda. Fråga: var hittar ni de bra bloggarna om man inte ska söka på slump? Många är ju faktiskt dåliga också.
högern bloggar, vänstern proggar, bängen trålar. tjo!
inlägg #7
Ett annat skäl kan vara att du inte läser alla bloggar... De JAG läser är samtliga vänsterinriktade. Men du tar förstås bara upp "de stora grabbarna"... Kolla runt lite så lär du hitta många många fler än den lilla klickelit du letat reda på.
För att vänstern blir mordhotad, trakasserad och förföljd om den agerar publikt.
Personligen ger jag tusan i om vänstern bloggar eller inte. En liten korrigering: Johan Norberg har inte ”avslöjat” nåt om Cecilia Uddén, hon begick ett misstag i en hetsig diskussion med Norberg, något hon har erkänt. Handlar knappast om något avslöjande från Norbergs sida. Har vänstern flera kanslihus? Jag känner bara till ett.
Visa sida: 1 2 3

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se