Fredag den 25 maj 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Bostadsrätt vs hyresrätt? | Egyptens presidentval | EU-toppmötet  Börja här!

sourzeforum
Diskuterar artikeln Klitoris - en pärla!
Visa sida: 1 2
Är inte "sköte" är ett ganska bra och oladdat namn för kvinnans kön. Och klitoris kallas ju i dagligt tal även "kittlaren" vilket inte heller är så dumt.
Så himla bra :)
Lite frågor bara fr en barnlös. vad är det man kallar för kiss på flickor? hela könet el klitoris? För om man kallar hela könet för kiss så känns det ju lite som att det enbart är en apparat som sköter kissandet. Medan pojkarnas snopp i sig är mer universalt o kan användas till mer. O ni föräldrar som kallar flickans för kiss, när hon frågar om hur barn blir till o ni förklarar det hur ni nu gör, men använder ordet kiss,
Möjligtvis att jag missförstår, men jag upplever din text (och någon kommentar här) något ambivalent. Hur får du, i stycke två, en treårings naturliga n y f i k e n h e t till att bli k a s t r a t i o n s å n g e s t? Och du kapitulerar för Freuds teori?
Om nu kvinnor är så duktiga, kan de då inte hitta på ett namn på sin greja nångång nurå, så att vi slipper det här uttjatade och totalt ointressanta ämnet i framtiden?
Annons:

hmm, nu får uttrycket "kasta pärlor för svin" en helt ny betydelse
hej anna! denna fråga stör mig också mycket, men jag förstår inte varför man helt enkelt inte kan kalla klitoris för klitoris, d e väl inge fel me det?? sedan har man ju vaginan och livmodern som kan kallas för just detta också. problemet ligger just i samlingsbenämningen av våra yttre delar.
"Fitta" är ju numera en ny italiensk bilmodell. Jag har sett den och den är det mest osexiga jag sett. Så då har vi ju löst "avsexualiseringen" där... :)
Personligen tycker jag att vi borde återerövra ordet "fitta". Det betyder i grunden "gräsbevuxen våtmark", och hur stämmer det bättre överens än med en sexuellt upphetsad kvinnas kön? Sexuellt upphetsade kvinnor är något positivt, liksom sexuellt upphetsade män är det. Så låt oss kasta alla fördomar och återerövra orden! Är detta verkligen så orealistiskt?
Visa sida: 1 2

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se