Fredag den 25 maj 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Bostadsrätt vs hyresrätt? | Egyptens presidentval | EU-toppmötet  Börja här!

sourzeforum
Diskuterar artikeln Bimbos får skylla sig själva
Visa sida: 1 2
Samma diskussioner fortfarande men ni verkar iaf vara överens om att vara oense. För övrigt anser jag att Skugge har rätt. Silikontuttar och restylane-läppar objektifierar den enskilda kvinnan och motverkar arbetet för ett jämsällt samhälle.
Du lär skriva mycket i detta ämne... Nå, i sak har du helt rätt ang. denna text, tycker jag som är kvinna 40+. Linda Skugge tillhör väl dem "politiskt" korrekta feministerna i dag, men vem skriver hon egentligen för? Jo, sig själv i terapeutiskt syfte. Och kommer därför sannolikt att vara bortglömd i morgon såsom författare. Kanske en tröst?
inlägg #12
Håller med till viss del. Det är jävligt lågt att strida mot patriarkatet i feminismens tecken, *samtidigt* som man anklagar och spottar på de "bimbos" som fallit offer för det system man säger sig kämpa emot.

Bimbos får skylla sig själva. De är simpla offer. Men vem ska hjälpa dem upp ur skönhetsträsket om inte feministerna? Vem ska få dem att förstå att de är mer än sitt utseende? Feminister borde stötta sina medsystrar och hjälpa varandra istället för att skuffa ut varandra!
inlägg #13
Linda är en mentalt störd kvinna, vilket man tydligt kan se om man analyserar hennes kolumner. Hon är fylld av hat, fördomar och förakt som hon riktningslöst spyr ut över sin omgivning. Därför förvånar det mig hur upprörda alla blir över det hon skriver. Det GÅR inte att ta henne på allvar, hon är inte klok!
inlägg #14
Linda Skugge provocerar, självklart, för att synas och höras och hålla debatten om kön levande, och hon lyckas bra tycker jag. Skulle hon vara saklig och lugn med logiskargument hade hon aldrig fått så mycket uppmärksamhet i media som hon har, för "action säljer" Jag tycker att en del hon skriver är klockrent, en del har en poäng som överdramatiseras, en del håller jag inte med om.
inlägg #15
Annons:

Fruktansvärt bra artikel.
inlägg #16
Visa sida: 1 2

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se