Fredag den 25 maj 2012 Ny användare | Logga in  

Skriv idag om: Bostadsrätt vs hyresrätt? | Egyptens presidentval | EU-toppmötet  Börja här!

sourzeforum
Diskuterar artikeln IQ-tester - så djävla korkat
Visa sida: 1 2
Absolut stenkorkat... som man kan vänta sig.

Det går inte att öka sin intelligens genom att öva på IQ-test.

Mensa Sverige genomför inga test som skapats genom det sociokulturella mönstret i västvärlden. Vårt test innehåller inga talserier eller moment av ordförsåelse etc.

Intelligens är ett öppet begrepp. Således går det inte att angripa det.

IQ råkar korrellera gentemot de flesta övriga intelligenser. Sorry, men så är det.

[länk]
Jag tror att en stor anledning till att mensa och andra reagerar så osakligt är att om era teorier stämmer (jag antar att det är multi int ni menar) och skulle få ökat gehör så kommer inte dom kunna kalla sig intelligenta längre. Bra skrivet.
alla människor tycker att de är lite bättre än andra, inte bara folk med si eller så i iq. gjorde en undersökning på det förra året och resultatet var "värre" än väntat. *alla* tillfrågade tyckte att de var lite "bättre" på ngt sätt än "de flesta". *det* tycker jag är intressant.
artikeln är inte intelligent, den är bra. ni verkar har fattat det här killarte jag en femma som betyg. inte för att varken ni eller jag är smarta utan för att folk måste fatta att de inte heller är det. iq-test min röv!
inlägg #14
artikeln är inte intelligent, den är bra. ni verkar har fattat det här killarte jag en femma som betyg. inte för att varken ni eller jag är smarta utan för att folk måste fatta att de inte heller är det. iq-test min röv!
Visa sida: 1 2
Annons:

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se