Söndag den 26 maj 2013 Ny användare | Logga in  

Dagens skrivtips: Svenskarnas sexvanor | Nya bränder i Stockholm | Våldtäktsdömd får resning efter 10 år  Börja här!

sourzeforum
Ämne: Lycka - vad är det?
Visa sida: 1 2
#10 Jag har jobbat hela mitt liv i förort med ungdomar och barn,Fattar inte vad ditt inlägg hanslar om.
inlägg #11
Nehej du - då är det inte bara jag som kan vara lite trög ibland - så om du har jobbat med ungdomar hela ditt liv,,, anser du då att dom lider av lyckobrist eller ej - och i så fall om dom gör det - har det att göra med organiseringen av dagens sammhälle, den pressade ekonomin, de kärlekslösa samanhang dom tvingas växa uppdet, konkurensen som gör att folk och sannorlikt även dom måste sälja sej tilll undepris mm?
inlägg #12
Det har helt och håller med okunniga och egoistiska vuxna att göra- om inte ungdomen triva.Man måste vara helhjärtad på jobbet, om man ska lyckas. Det lär man ut, men många fattar inte vad det betyder.Helhjärtat. Ekonomin är till för att föras framåt, inte bakåt, av osäkra vuxna. Förresten kostar det inte särskilt mycket att trivas. Allt finns redan där- om vi vill.
inlägg #13
Pia - kan du utveckla detta lite, citat//Ekonomin är till för att föras framåt, inte bakåt, av osäkra vuxna.//sc.

Vems ekonomiska agenda är det du menar och hur mycket makt har den?
inlägg #14
Ekonomin man har att röra sig med på jobbet. Jag har alltid tänjt på gränserna. Min chef med. Särför går det så bra.
inlägg #15
Visa sida: 1 2
Annons:

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se