Söndag den 26 maj 2013 Ny användare | Logga in  

Dagens skrivtips: Svenskarnas sexvanor | Nya bränder i Stockholm | Våldtäktsdömd får resning efter 10 år  Börja här!

sourzeforum
Diskuterar artikeln Barn ska få vara barn, SDU
"Så skall läraren stå och hålla om den"....Ja,för lyfta den orkar "hen" nog inte,och skulle "hen" orka det,och att slå,är risken för misshandel uppenbar!
Sedan är den lärarens saga all!
Nej,fram för en smidig hundpiska å la 50-talsmodell,så att alla blir nöjda och glada!

Usel ironi,låg poäng,bättre kan Du nog!
inlägg #1
Vilken skola har förf gått i kan man fråga sig? Verkligen usel omogen debattstil, GBA, rent fult anser jag.
Prpoblemet är i landet att pojkar och flickor skall styras redan i förskolan, "föråldrade könsroller skall motarbetas" (förskolans läroplan).
Till saken, så fick jag betyg redan i första klass (och en örfril av kvinnlig lärare i klass tre).
Vi måste kunna ställa rimliga krav på barn (och vuxna). Kravlösheten på vissa håll, och skuldbeläggningen på andra, har definitivt spårat ur! Balans behövs, och till författarinnan önskar jag det samma!
anonymt inlägg #2
Usel artikel och neandertals-åsikter!
inlägg #3
Det borde ha blivit en bra artikel, det brukar bli så när någon har tung anknytning till ämnet som beskrivs. Tänker då på alla samhällets olycksbarn som kommit till rätta och kan förmedla livets erfarenheter som förebyggande stolpar på livets vingliga väg. Nu verkar det som om ett barn av sin tid bestämt sig för att för vuxna tala om hur ett barn är.
Hon vet om att vi redan vet vad betyg och aga innebär, men hon vet inte att vi vet vad skon klämmer värst. Är det inte att vem som helst får skriva på Sourze?

inlägg #4
Svärmeri om det ansvarslösa livet som barn har vi läst förr. Vi som gick i skolan under 1950- och 1960-talen hade betygen att se fram emot, efter varje termin. Det hörde bara till, alla, inte minst föräldrarna, ville veta om vi blivit bättre eller sämre under terminen. Så hade eleven det, från första klass fram till gymnasiet. Eftergymnasialt har jag ingen koll på. OK, tramsare och busfrön var inte intresserade av betyg, då som nu och de bönhördes mycket riktigt under det slafsiga 1970-talet. Bort med betygen! Och så satt vi plötsligt upp till halsen i dagens skola, utan personligt ansvar, en skola som spottar ut hälften ämbetsmän utan ämbetsmannaansvar och den andra hälften är bidragstagare. Alla undrar just nu varför ingen vill bli lärare. Fråga hellre: Varför vill ingen bli spyhink?
inlägg #5
Annons:

#5/ Lennart/Håller fullständigt med dig av det du skriver i kommentaren. Klockrent.
anonymt inlägg #6
5 I gymnasie klass 2 rev jag sönder betyget på en gång,(tejpades ihop senare), i klassrummet så kamraterna såg det. En jobbig period med usla betyg vill jag minnas... Nog var det oansvarigt att ge mig betyg då, jag var ju "bara en ungdom" i senpuberteten som ville festa och kolla brudar i st f att läsa läxor...
anonymt inlägg #7
Lennart inlägg 5. Jag gick på högstadiet under sjuttiotalet under den så kallade "flumskolan".
DET var inge höjdare. Jag har klarat mig i livet TROTS detta av staten pådyvlade handikapp!
inlägg #8

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se