Torsdag den 23 maj 2013 Ny användare | Logga in  

Dagens skrivtips: Upploppen i förorterna | Tornadon i Oklahoma | Ännu ett nedlagt åtal mot Quick Börja här!

sourzeforum
Visa sida: 1 .. 3 4 5 6 7 8
70 Ja du Dippen, jag känner mig inte heller skyldig. Sedan - 77 är jag medveten om lögnerna, men trodde i flera år att jag var ensam om min medvetenhet.
Men jag undrar idag hur man är funtad om man inte ser att "feminism" i stort handlar om att skuldbelägga mannen som kön, för alla problem? Och helt oskyldigförklara kvinnan, även de som går till vidriga angrepp mot män?
Detta har beskrivits ett antal gånger på senare år, av högst "respekterat folk". Även av svenska feminister och t.ex Doris Lessing som jag citerade.
Att den s.k. genusvetenskapen gör det samma har jag också länkat till, om Umeå universitet. "Varför är mäns våld mot kvinnor så vanligt" osv osv. När motsatsen, att kvinnor slår män är ungefär lika vanligt, ja även vanligare ibland, enligt all internationell forskning. Bluff och "Hjernevask". Men skriv du en artikel försvara din åsikt, Dippen! Det "kan behövas"... Något svar på mina länkar och argument ger du ju inte.
Länk följer om en annan annan ung svensk feminist.
anonymt inlägg #71
[länk] (Ur genusnytt, där finns länken direkt till Fridén)
"Krönikören, radioprataren och feministen Hanna Fridén skrev ett blogginlägg där hon kritiserade manshat på Twitter. Hon inledde med att kritisera alla de aggressiva och nedlåtande påhopp som de killar råkade ut för som diskuterade killfrågor på Twitter. Att diskutera killfrågor upplevdes som väldigt provocerande av många feminister…
Så här inledde Fridén sitt inlägg:
“Det finns en grupp kvinnor som inte sällan jag får bära bördan att förklara mig mot. Kvinnorna som hatar män. Kvinnorna som beter sig som skit mot män“.
Och så här kom hon in på killarna på Twitter:
“De [de feministiska kvinnorna] är arga, så fort en kille ställer en helt harmlös fråga attackeras dem och kallas för värdelösa, skämmiga mesar som borde gå och dö. Hela tiden dundrar dessa kvinnor in och säger åt människor att sluta gnälla, för kvinnor har det värre och det måste de inse.“
Diskussionen breddades till en generell diskussion om manshat, där Hanna Fridén tog avstånd från manshat och sa att det skadar feminismen. Så här sa hon om manshat (skrivfelet är hennes):
“Det är fullkomligt vidrigt. Jag mår så dåligt varje gång jag går in och läser det för det aldrig befriat från de här hatande kvinnor. Aldrig.”
Vad hände då när Hanna Fridén så tydligt tog avstånd från det feministiska manshatet? Jo, helvetet brakade löst. Jag citerar vad hon skriver om de reaktioner hon fick:
“Jag har blivit hånad, fått hotbrev där det står att såna som jag förtjänar att huggas ner och slängas i en papperskorg, jag har fått höra att jag är psykiskt störd, att jag ändå inte är värd att uttala mig för att jag har Aspergers och alltså är en dum psykopat, jag har fått höra att jag är korkad, och att detta bevisas med att jag inte har någon imponerande utbildning. Jag har fått höra att jag är kvinnohatare, att jag är en svikare, att jag förtjänar att brännas på bål och att såna som jag inte är värda att behandlas med respekt. [...]"

anonymt inlägg #72
Kvinnor har inget ansvar för vad de gör - ALLT är männens ansvar och fel.
Detta är kontentan av hela könstjafset!
inlägg #73
JAHA antingen så är det som Thomas skriver - eller så är det tvärtom = inget skäl att fortsätta orda om detta / Sign. Tvivlaren
anonymt inlägg #74
74 Precis, pinsamt, inget fritt ord, vi sopar det förstås under mattan! Och så kommer media och drar ideligen fram det och säger, "titta så män städar, sopar under mattan!"
Hela vinklingen av könspolitiken visar på en enögd statsfeminism, att "gynna kvinnan" som kön, och att totalt negligera mannen, mansproblematiken. Både i lagstiftning (t.ex. sexköpslagen) och i hur pengar fördelas (0 till tydligen behövliga "mansproblemet", 100 milj eller mer till symptomkosmetika i kvinnofrågor).
Här kommer ett totalvinklat exempel från statsfeministern själv: ”Det är en frihetsinskränkning att en väldigt stor del av kvinnorna tvingas arbeta deltid för att ta ett stort ansvar för oavlönat arbete i hemmet”. ”TVINGAS arbeta deltid”, bevis? Stackars hunsade, oavlönade(?) kvinnor! Och stackars Reinfeldt...
Kvinnor jobbar i Sverige oftast deltid, medan männen oftast knegar på heltid. Det skulle alltså vara männens fel. Se upp, - nyspråk a la 1984! Vad blir nästa steg?
anonymt inlägg #75
Visa sida: 1 .. 3 4 5 6 7 8
Annons:

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se