Re: JR 2012-06-25 20:08 #18
[länk] :
Människan har alltid varit ute efter någon som pekar med hela handen och bestämmer färdriktningen. Ju färre som står med mössan i hand och bockar och istället medför någonting utan baktankar, desto längre har vi kommit. Vetenskapliga spridare av dogmer har väl på senare decennier alltmer varit tvungna att närma sej religion för att överleva, istället för att gå vidare. Nu när många fler står med facit i hand börjar dessa nog bli en smula desperata.
Hear, hear. Så är det. De flesta är så ovana vid äkta tänkande att de genast förutsätter att de ser nonsens om det inte är karbonkopior från det samhällets hela handen pekare säger. Inte ens om man citerar etablerade forskare tas det på allvar om inte hela handen pekarna först har godkänt.
Jag noterade förresten när jag letade efter ett annat papper i dag att Miles Mathis också kommenterat problemet med demokrati och vetenskap, föreställningen att den allmänna åsikten kan styra vad som är vetenskap. Samt som jag förut har nämnt, att han kritiserar att de som finansierar styr vetenskapen och då inte enligt vetenskapliga kriteria, samt även att fysiken tycks ha tagits över av underrättelsevärlden. Länkar till det första och det sista: "
Democracy In Science"
[länk] och "
Was Physics taken over by the Intelligence Communities?"
[länk] [PDF] .
inlägg #33