Lördag den 18 maj 2013 Ny användare | Logga in  

Dagens skrivtips: Krisen i förlossningsvården | Eurovision Song Contest i Malmö | Diskriminerande reklam Börja här!

sourzeforum
Tänkvärt Pia!
En av vår tids största empatiska författare är död! Hon arbetade oxå med barn, som blev föräldralösa under kriget, och en del som var av fel ras o måste gömmas.
Sedan ägnade hon resten av livet att utforska ondskan.
Boken om Hitlers rustningsminister Albert Speer,hennes allra bästa,var en 800 sidor lång psykologisk nedbrytning ( det tog henne 20 år )av en ond människas förnekelse.

Jag och Rolf träffade henne en gång i Stockholm när hon höll föredrag om Hitlertiden:det var stort.

Men Gitta skrev oxå om barn som dödar.
Särskilt Mary Bell,detta kända engelska fall där hon även här gjorde en uppföljande bok efter 20 år.

Jag sörjer i dag.
Aldrig mera en ny bok eller artikel att ta till sitt hjärta.
Ni som inte känner till henne:här en länk.[länk]

O ni som ännu inte läst hennes böcker:Läs dem så kan ni inte låta bli att engagera er!

O tack Pia för utrymmet:jag skulle kunna skriva en hel bok om dessa hennes böcker men timmen är sen så jag utnyttjar ditt utrymme .
anonymt inlägg #1
Fina tankar, fint formulerade. Tack du Pia
anonymt inlägg #2
Tack sunny, nu har jag läst artikeln och även publicerat den på facebook. Kommer att köpa hennes bok(böcker).
inlägg #3
Annons:

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se