Måndag den 20 maj 2013 Ny användare | Logga in  

Dagens skrivtips: Upploppen i Husby | VM-guld i hockey | Fler anmäler mobbning i skolan Börja här!

sourzeforum
Visa sida: 1 2 3 4 5 6
50/ Leif R. Om jag inte missminner mig så stödjer regeringen Reinfeldt upprorsmakarna?
anonymt inlägg #51
50/  Leif [E].  Om jag inte missminner mig så stödjer regeringen Reinfeldt upprorsmakarna?
(X-man 2013-02-06 21:38 #51  [länk] .)
Eftersom "riksdagspartier från vänster till höger bildat "tvärpolitiskt nätverk för Syrien" som arbetar med att framställa USA-alliansens krig som ett demokratiskt projekt" så kan man nog säga att du har rätt.  Särskilt som den strategi NATO-alliansens enheter inne i Syrien inledningsvis och periodvis agerat utifrån har varit att urskiljningslöst döda civila för att sprida rädsla och slå sönder förtroendet för den syriska statsmaktens förmåga att skydda befolkningen.  Men att våra politiker är de verkliga terroristerna är inget nytt.  En ansats jag funnit fungerar förvånansvärt ofta är att undersöka om verkligheten är den raka motsatta mot vad man blir lärd.  Väldigt ofta passar då pusselbitarna mycket bättre än när man lägger pusslet som man blir lärd att det ska läggas.
inlägg #52
Upprop mot Natos och Israels angrepp på Syrien

I fall regeringen icke agerar skyndsamt uppmanar vi riksdagen att lägga fram misstroendeförklaring mot statsminister Fredrik Reinfeldt och utrikesminister Carl Bildt..

http://kristofferhell.net/upprop-mot-natos-och-israels-angrepp-pa-syrien/  [länk]
inlägg #53
Kommenterade uppropet så här jag som nummer 92 för några timmar sedan själv undertecknade:

Om det finns ett tvingande säkerhetspolitiskt skäl att låta Nato och Israel bete sig precis som de behagar och i strid med alla lagar, då bör i demokratisk anda våra politiker meddela oss detta skäl.  Det kan inte döljas bak hemligstämpel.
inlägg #54
Artikeln: "It's easier to fool people than to convince them that they have been fooled. - Mark Twain"

Man skulle säkert kunna ställa upp ett teorem över den minskade intelligensen som funktion av det man inte vill förstå.
(Bizarro 2012-06-08 15:56 #9  [länk] .)
Återfann nyss ovanstående när jag läste den gamla diskussionstråden här på nytt, saknar t.ex. de lustiga inhoppen av Thomas L. Aabo, men ännu mer de kloka av bohuslanningen/Viking Vikingsson med hans breda internationella erfarenhet (se inlägg #7).

Mark Twain sa det snyggare än jag själv formulerade det i ett mail i går, men jag vill ändå dela med mig av ett citat ur det senare:
Har i åratal jobbat för att folk ska se vad de sett, inte vad man har talat om för dem att de har sett.  Som du vet är människan lättsuggererad, men när väl en suggestion internaliserats så blir den så att säga låst, och närmast hopplös att rubba.  Nästan som människor vore datorer med CD-ROM minne, skriv en gång, kan sedan inte ändras...  Ändå går det lite framåt.  Fler och fler svenskar fattar t.ex. att byggnadsdelarna från world trade tornen den 11 september 2001 upplöstes i fallet, och att av allt ursprungligt material inte mycket träffade marken.  Det finns på bilder även om dessa först inte visades i media, men många har ju sett dem senare.  Så många börjar ändå fatta vad de såg den 11 september 2001:  Världens första riktigt tydliga demonstration av massivt användande av "Fri Energi".  Sedan finns det ett antal tidigare händelser som också kan misstänkas ha varit utförda med samma teknologi när man studerar likheter.  Man har säkert övning från andra operationer innan man gör något så här stort.
(Leif Erlingsson i privat email 2013-02-08 10:37:57.)
inlägg #55
Annons:

Jag själv i kommentar till uppropet:
Om det finns ett tvingande säkerhetspolitiskt skäl att låta Nato och Israel bete sig precis som de behagar och i strid med alla lagar, då bör i demokratisk anda våra politiker meddela oss detta skäl.  Det kan inte döljas bak hemligstämpel.
(Leif Erlingsson 2013-02-08 22:36 #54  [länk] .)
Jag själv i senare kommentar, citerandes mig själv från privat mail:
Har i åratal jobbat för att folk ska se vad de sett, inte vad man har talat om för dem att de har sett.  [...]  Fler och fler svenskar fattar t.ex. att byggnadsdelarna från world trade tornen den 11 september 2001 upplöstes i fallet, och att av allt ursprungligt material inte mycket träffade marken.  [...]  Så många börjar ändå fatta vad de såg den 11 september 2001:  Världens första riktigt tydliga demonstration av massivt användande av "Fri Energi".  Sedan finns det ett antal tidigare händelser som också kan misstänkas ha varit utförda med samma teknologi när man studerar likheter.  [...]
(Leif Erlingsson i privat email 2013-02-08 10:37:57.)
(Leif Erlingsson 2013-02-09 09:06 #55  [länk] .)
Jag själv i artikeln "Med "error" och flimrande blick":
Ett visst amerikanskt företag visade före 2001-09-11 på sin hemsida upp proof of concept bilder för energivapenattacker på WTC-byggnaderna.  Av alla underkontraktörerna till den officiella 9-11 NIST-utredningen så hade samma bolag flest anställda som arbetade på NIST rapporten.  Så det kan slumpa sig.  Ledaren för deras team hade t.o.m. gett presentationer av energivapen vid tekniska konferenser, det var hans expertisområde!  Bolaget heter Applied Research Associates (ARA)
(Leif Erlingsson i "Med "error" och flimrande blick" 2012-07-29 21:30  [länk]  eller  [länk]  m.fl. publiceringar.  Se även fotnot 7 i "De fysiska bevisen" också av mig, 2011-10-17  [länk] .)
I en bilaga "Thomas E. Bearden och 9-11." till "De fysiska bevisen" av mig 2011-10-17  [länk]  nämner jag hur Thomas E. Bearden år 2005 i sin bok "Oblivion" på sidan 173 avslöjat att Israel redan år 1986 haft denna tekniska kapacitet.  Samt hur Israel kan ha använt denna kapacitet för att, underförstått genom utpressning mot regeringarna, styra västs massopinion.  Bearden själv undviker nogsamt att göra dessa kopplingar.  Men israeliska agenter har själva i Israelisk TV talat om att de i förväg var på plats för att dokumentera 9-11 medan det pågick.  (Sök på "The Five Dancing Israelis Arrested on 9-11".)

Kort sagt, det kan verkligen finnas ett tvingande säkerhetspolitiskt skäl att låta Nato och Israel i strid med alla lagar bete sig precis som de behagar.  Men det anser jag inte bör hållas hemligt.  Vi bör få veta precis hur det ligger till.
inlägg #56
Visa sida: 1 2 3 4 5 6

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se