Söndag den 19 maj 2013 Ny användare | Logga in  

Dagens skrivtips: Krisen i förlossningsvården | Eurovision Song Contest i Malmö | Diskriminerande reklam Börja här!

sourzeforum
Diskuterar artikeln Ovetenskapsparadigmet
Visa sida: 1 .. 11 12 13 14 15 16
145/ oscar:beven det du omtalar och just att våga lita på våra politiker och myndigheter, jag gör det inte och därför sympatiserar jag inte med något politiskt parti, mest för att få ha ett rent samvete när bubblan spricker när sanningen om Sverige! Än så länge är sanningen om Sverige små rännilar och lär bli till floder inom de närmaste åren och jag tror valåret 2014 blir dödsstöten för alla politiska bedragare och tidningsmuvlar, jag tror sanningen om Sverige kommer hela vår befolkning till del nästa år!
anonymt inlägg #151
… Jag vet att Kristoffer Hell samtidigt med mig skrev om fenomenet 'artikelbyte' men inte om dess omfattning.

upptäckte nu att det var TT reportrarna Fredrik Gunér, Lars Pedersen och Sofia Tanaka som har jobbat ihop materialet. Nåväl. Agrell tror ju att sanningen kommer fram om nu varningen var äkta ”Uppgiften kommer – om den stämmer – att komma fram i ljuset förr eller senare, tror Agrell.”

min förundran oavsett själva varningen är ändå mest själva glitchen i matrixen. Något att rycka på axlarna för de flesta kan tro, men jag undrar över mekanismer i bakgrunden som kan skapa sådana synkrona 'glapp'

X-man #149; pratar du själva varningen eller glitchen? Tuta å kör oavsett om du är sugen på att forska lite!

fan Leif mina hattiga mediawiki-länkar, men du får ändå alltid till dem … och Tack själv, vi har dryftat liknande förut om 'sanningen' och alla fasetteringar, men än på ett tag skall vi inte sluta med det …
anonymt inlägg #152
oscar:beven Tuta och kör också en mening" sanningen är skön när den är ställd bortom all tvivel, men den länk du hänvisade till, visar nog på en hög sanningshalt, men du vet, det ska vara någon högt uppsatt person som är namnkunnig för de flesta, som gör ett utlåtande, då är det alltid sant för PK nissar.
anonymt inlägg #153
[...]

min förundran oavsett själva varningen är ändå mest själva glitchen i matrixen.  Något att rycka på axlarna för de flesta kan tro, men jag undrar över mekanismer i bakgrunden som kan skapa sådana synkrona 'glapp'

[...]
(oscar: berven 2013-01-29 22:32 #152  [länk] .)
Ju fler glitchar i matrixen vi studerar, ju mer förstår vi av 'den svarta lådan'.  En gång tog jag reda på exakt vilken kod i ett mail som en propreitär mailserver gick bet på genom att utgå från två mail, ett som gick igenom, och ett som försvann utan spår i servern.  Jag ändrade steg för steg båda så de blev mer och mer lika varandra tills det enda som skiljde var det som triggade buggen.  Sedan kunde leverantören få svart på vitt att hans produkt tappade en viss procent mail utan att det syntes i loggarna (för felmeddelandena innehöll kopia av det mail som triggade buggen och tappades också av servern).  Jag avslöjar inte vilken större mailoperatör det var som p.g.a. propreitär mailserver spårlöst tappade hur många procent av alla kunders mail.  Men poängen är att man kan ta fram exakt hur en helt okänd "låda" reagerar på stimuli bara man har tillräckligt mycket varierande in- och ut-data.  Genom att vara mycket uppmärksamma kan vi därför genom att studera dessa 'glapp' lära oss i det här fallet t.ex. att a) eftersom nyheten först kom ut på flera håll så visste inte journalisterna på golvet att den inte fick komma ut, b) eftersom den samtidigt gömdes så kom direktiv någonstans ifrån på en ledningsnivå.  D.v.s. att det finns folk knutna till underrättelsetjänst i alla media med makt att stoppa nyheter, vilket i och för sig kan vara chefredaktör som får telefonsamtal från underrättelsetjänst.  Men vi ser iallafall att chefredaktörerna är dresserade att lyda dessa direktiv.
inlägg #154
[...]

upptäckte nu att det var TT reportrarna Fredrik Gunér, Lars Pedersen och Sofia Tanaka som har jobbat ihop materialet.  Nåväl.  Agrell tror ju att sanningen kommer fram om nu varningen var äkta "Uppgiften kommer - om den stämmer - att komma fram i ljuset förr eller senare, tror Agrell."

[...]
(oscar: berven 2013-01-29 22:32 #152  [länk] .)
Samtidigt som det är hoppfullt att många inflytelserika svenskar uppenbarligen inte själva är del av mörkläggningen så antyder detta och liknande exempel att insikten om omfattningen av vad vi har emot oss kanske inte alltid är så spridd den heller.
inlägg #155
Annons:

På tal om en tidigare högteknologisk civilisation här på vårt klot    ( se t.ex. #134  [länk] )    så finns det intressanta avbildningar av diverse flygfarkoster i ett gammalt tempel i Egypten, detalj:  [länk] .  Sammanhanget framgår från Sheri Nakkens foto  [länk]  och av hans beskrivning av den kulturresa han ordnar på  [länk] .  Bilden är alltså tagen i templet Abydos, ett tempel till Osiris ära.  En av flygfarkosterna ser ut som en helikopter men det finns ett par andra som mer verkar vara rena antigravitationsfarkoster.  Kanske liknande teknologi som de Indiska Viamanas?  Och när jag sökte på nätet på Viamana så hittade jag förresten en intressant nyhet:  [länk] .  Enligt denna rapport hittades i slutet av 2010 en Viamana i en "tidsbrunn" i Afganistan, och minst åtta amerikaner ska hittills ha försvunnit när de råkat aktivera den.
inlägg #156
anonymt inlägg #157
Visa sida: 1 .. 11 12 13 14 15 16

Du är inte inloggad och måste därför logga in eller välja ett namn om du vill diskutera det här: välj namn / logga in

Avancerad sök...
Upplevelsepresent.se